و خداوند می‌گوید که بار دیگر تابوت عهد یَهُوه را ذکر نخواهند کرد و آن را زیارت نخواهند نمود و بار دیگر ساخته نخواهد شد.

گروه فرهنگی مشرق ـ صهیونیست‌ها با استناد به تورات، مدعی مالکیت فلسطین هستند. مطالعه تورات نشان می‌دهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم(ع) عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید موحد باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود. این شرط به وسیلۀ حضرت موسی(ع) نیز مؤکد شد و خدای حکیم در این خصوص از یهود پیمان محکمی گرفت. اما این شرط رعایت نشد و خداوند دو نوبت بنی‌اسرائیل را از فلسطین تبعید فرمود و در نوبت سوم آنها را برای همیشه نفی بلد کرد. بنی‌اسرائیل نخستین مرتبه در زمان یوسف(ع) به مصر تبعید شدند و تا چهار نسل در آنجا ماندند تا وقتی که خداوند به واسطۀ حضرت موسی(ع) آنها را به فلسطین باز آورد. نوبت دوم تبعید یهود، در سال 586 قبل از میلاد به بابل بود البته بعد از آنکه بخت النصر اورشلیم را فتح کرد و معبد سلیمان را تخریب نمود. و نهایتاً در سال هفتاد میلادی، چهل سال بعد از آنکه حضرت عیسی(ع) با یهودیان اتمام حجّت کرد، بلای بزرگ خداوند به توسط رومیان بر این قوم نازل گشت و یهودیان برای ابد از فلسطین اخراج شدند. تنها راه بازگشت یهود به فلسطین آن است که توبه کنند و از راه پدران خود بازگشت نمایند. این موضوع از آیه هشتم سوره إسراء استنباط می‌شود (عَسىَ‏ رَبُّكُم‏ أَن يَرْحَمَكُم وَ إنْ عُدتُم عُدْنَا).

یهودیان بهتر از هر کس دیگر، به این حقایق واقفند و برای همین است که تا هجده قرن بعد از اخراجشان از فلسطین برای بازگشت به آن زمین مقدس اقدامی نکردند. اما بدعت گذاران یهود در اواخر قرن 19 مدعی مالکیت فلسطین بر اساس تورات شدند. این سلسله مقالات، سعی دارد با زبانی ساده این ادعای صهیونیست‌ها را بررسی کند.

********

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، یهودیان به دلیل گناهانشان به عقوبت خداوند دچار شدند، همانطور که در موسی(ع) و انبیاء در این خصوص پیشگویی کرده و تحذیر داده بودند. بدین ترتیب بخت النصر در سال 586 قبل از میلاد به اورشلیم حمله کرد و این شهر را ویران نمود؛ معبد سلیمان را به آتش کشید و بسیاری از یهود را از دم تیغ گذرانید و الباقی آنها را اسیر گرفت و به بابل برد.

چگونه یهودیان تابوت عهد را از دست داد؟


تابوت عهد

مهمترین و گرانبهاترین شیئی که در اندرونی معبد سلیمان نگاه داشته میشد، «تابوت عهد» بود یعنی همان توراتی که حضرت موسی(ع) به نزد علمای این قوم به ودیعت نهاد. این تابوت در اندرونیِ محراب معبد در مکانی به نام قدسُ الاقداس نگاه داشته میشد، جایی که کاهنان برگزیده فقط یک نوبت در سال بدانجا وارد میشدند.[1] تابوت عهد همچون قلب تپندۀ معبد بود و معبد دوم یهود این «قلب» را فاقد بود.

از سال 586 تاکنون، درست 2600 سال میگذرد و در این مدت، از تابوت عهد (الواح‌ تورات)‌ خبری نیست. یهودیان، این مهمترین و گران بهاءترین شیء جهان را که معجزه مسلّم خداوند است، از دست دادند. لذا توراتی که یهودیان اکنون به آن استناد میکنند، بدون سند است. (راقم البته قصد ندارد تا به نفی کامل تورات حالیه بپردازد. چرا که به لطف خداوند، حقیقت از این تورات محو نشده است. لهذا همانطور که در قسمت اول از این مقاله استدلال شد همین تورات کنونی یهود برای اثبات حقایق، کافی است).

از دست دادن تابوت عهد، يكي از عقوبت‌هاي مهم یهود بود که پيش‌تر توسط حضرت ارمياء(ع) بدیشان اخطار شده بود. طبق این پیشگویی، خداوند بعد از اسارت دوم یهود (= اسارت بابلی) آنها را امداد می‌کند تا بارور و کثیر شوند (إسراء/ 6)[2] لکن تابوت عهد را بار دیگر به آنها نخواهد داد:

و خداوند میگوید که چون در زمین افزوده و بارور شوید در آن ایام بار دیگر تابوت عهد یهوه را به زبان نخواهند آورد و آن به خاطر ایشان نخواهد آمد و آن را ذکر نخواهند کرد و آن را زیارت نخواهند نمود و بار دیگر ساخته نخواهد شد. (ارمياء 3/ 16).

چگونه یهودیان تابوت عهد را از دست داد؟


ذكر اهميت تابوت عهد كه به «صندوق سكينه» یا «تابوت شهادت» (سفر خروج 30/ 26) نيز مسمّي گشته، گفتاري جداگانه مي‌طلبد. لکن در اینجا ناگزیر از ذکر اشاراتی هستیم.

تابوت عهد را فرشتگان خدا، حمل و محافظت مي‌كردند (عهد عتيق: 1سموئيل 4/ 4 ـ قرآن: بقره/ 248). هيچ انساني بجز كاهنان تقديس‌شده، حق نداشت حتی به چوب این تابوت دست بزند (خروج 30/ 29) تا چه رسد به رؤيت یا لمس تورات درونش. و خداوند از طريق حضرت موسي(ع) به بني‌اسرائيل آموخت كه جنس تابوت و اندازه‌هاي آن و شكل ساختن و طریقۀ حمل و نقلش چگونه باید باشد:

و تابوتی‌ از چوب‌ شطیم‌ بسازند كه‌ طولش‌ دو ذراع‌ و نیم‌، و عرضش‌ یك‌ ذراع‌ و نیم‌ و بلندیش‌ یك‌ ذراع‌ و نیم‌ باشد. و آن‌ را به‌ طلای‌ خالص‌ بپوشان‌. آن‌ را از درون‌ و بیرون‌ بپوشان‌، و بر زبرش‌ به‌ هر طرف‌، تاجی‌ زرین‌ بساز. و برایش‌ چهار حلقۀ زرین‌ بریز، و آنها را بر چهار قائمه‌اش‌ بگذار، دو حلقه‌ بر یك‌ طرفش‌ و دو حلقه‌ بر طرف‌ دیگر. و دو عصا از چوب‌ شطیم‌ بساز، و آنها را به‌ طلا بپوشان‌. و آن‌ عصاها را در حلقه‌هایی‌ كه‌ بر طرفین‌ تابوت‌ باشد بگذران‌، تا تابوت‌ را به‌ آنها بردارند. و عصاها در حلقه‌های‌ تابوت‌ بماند و از آنها برداشته‌ نشود. و آن‌ شهادتی‌ را كه‌ به‌ تو می‌دهم‌ [تورات]، در تابوت‌ بگذار (خروج 25/ 10 تا 16).

اینکه جزئیات ساخت تابوت عهد از سوی خداوند بیان شده است نشاندهندۀ اهمیت این موضوع است. یکی از علل آن می‌تواند این باشد که یهودیان و خصوصاً علمای آنها، همواره نمونه‌اي از جلال خداوند را در منظر خود داشته باشند (1سموئيل 4/ 22).

يهود پيش از حمله بخت‌النصر نيز تابوت عهد را از دست داده بودند. در جنگي كه ميان ايشان و ساكنان قبلی فلسطين در حدود سيصد سال بعد از حضرت موسي(ع) در شهر افيق درگرفت، تابوت به دست دشمنانشان افتاد. آنها تابوت را به شهرشان «اشدود» بردند و همان زمان بود که بلاياي عظيمي بر آن ديار رخ نمود؛ بت‌هايشان سقوط كرد و جمعي از مردمان بيت‌شمس كه به درون تابوت نظر انداخته بودند مردند. نهايتاً دشمنان یهود پس از هفت ماه، تابوت عهد را بر عرابه‌اي نهاده به سمت بني‌اسرائيل روانه كردند (1سموئيل، باب 4). در حواشی حکومت طالوت (شائول)، قرآن مجید به این واقعه اشارهای کرده است (بقره/ 247 و 248).

چگونه یهودیان تابوت عهد را از دست داد؟

[داوود تابوت را به اورشلیم باز می‌گرداند]

چندین سال بعد، حضرت داوود(ع) تابوت را به اورشليم برد و آنجا را پایتخت خود کرد. در مسير حمل و نقل، مردي به نام عُزّه، دست بر تابوت دراز نموده آن را لمس کرد که خداوند سبحان عقوبتش فرمود و فوراً بمرد (2سموئيل 6/ 6 و 7). بعد از رحلت داوود(ع) پسرش سليمان(ع) معبد خداوند (هيكل) را ساخت و سپس تابوت را در قدس الاقداس قرار داد و تا ويراني معبد به دست بخت ‌النصر در آنجا مي‌بود. و از آن پس كسي از تابوت عهد خبر ندارد.

در کتاب دوم باروک (متعلق به قانون سریانی) که از متون غیررسمی عهد عتیق (سود آپوکریفا) است آمده که این بخت النصر نبود که اورشلیم و معبد سلیمان را ویران کرد بلکه خداوند فرشتگان خود را فرستاد و دیوارهای شهر را فرو ریخته و گنجینه‌های آن را در جایی پنهان کردند.[3]

در هالیوود چند فیلم در خصوص جست‌وجو از تابوت عهد ساخته شده است:

1. مهاجمان صندوقچه گمشده/ استیون اسپیلبرگ (1981)، با بازی هریسون فورد

2. گنجینۀ ملی/ جان ترتلتاب (2004)، با بازی نیکلاس کیج


چگونه یهودیان تابوت عهد را از دست داد؟

[حمل کردن تابوت عهد توسط لاویان در زمان جنگ اریحه ـ نقاشی قرن هجدهم]


تابوت عهد در نزد امام زمان(عج) است

علت اصلی حفاریهای اخیر صهیونیست‌ها در ذیل مسجد الاقصی پیدا کردن تابوت عهد است. آنها گمان دارند که تابوت در جایی از شهر قدس، مخفی شده و خاک می‌خورد! در حالیکه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بارها اظهار کرده‌اند که تابوت عهد موسی(ع) در نزد این خاندان مبارک است. مثلاً در کتاب الارشاد نوشته شیخ مفید نقل است که امام صادق(ع) در وقتی که علیه امامان دروغین زیدیه، احتجاج میکرد اینچنین فرمود:

همانا نزد من است شمشير رسول خدا (ص)، و همانا پيش من است پرچم و جوشن‏ و خود و زره پيغمبر (ص) اگر اينان راست ميگويند نشانه‏اى كه در زره پيغمبر (ص) است چيست؟ همانا پرچم ظفر بخش رسول خدا (ص) نزد من است، و همانا الواح موسى و عصايش نزد من است، همانا انگشتر سليمان بن داود نزد من است، همانا پيش من است آن طشتى كه موسى در آن قربانى مي‌كرد، همانا نزد من است آن نامى كه رسول خدا (ص) هر گاه آن نام را ميان مسلمانان و مشركين (در جنگ) مي‌نهاد هيچ چوبه تيرى از مشركان به مسلمانان نمي‌رسيد، و همانا نزد من است همان نمونه (يعنى اسلحه‏هاى پيغمبران گذشته) كه فرشتگان آوردند، و داستان اسلحه در ميان ما همانند تابوت است در ميان بنى‌اسرائيل كه بر در هر خاندانى كه تابوت در آن بود نبوت در همان خاندان بود، و به هر كس از ما كه اسلحه به او برسد امامت به او داده شود، و همانا پدرم زره رسول خدا (ص) را پوشيد دامنش اندكى به زمين مي‌كشيد، و من نيز آن را پوشيدم همچنان بود، و قائم ما كسى است كه چون آن را بپوشيد به اندازه قامتش باشد ان شاء الله (شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، ج 2، ص 181 و 182).

همانا نزد ما است جفر احمر (سرخ) و جفر ابيض (سفيد) و مصحف فاطمه عليها السّلام، و همانا در پيش ما است جامعه كه در آن است آنچه مردم بدان محتاجند. (پس شرح و توضيح اين سخنان را از آن حضرت پرسيدند.) فرمود: اما «غابر» علم به آينده است، و اما «مزبور» علم به گذشته است، و اما افتادن در دل‌ها آن الهام است، و اما تأثير در گوش پس آن سخن گفتن فرشتگان است كه سخن ايشان را مى‏شنويم و خودشان را نمى‏بينيم، و اما جفر سرخ آن ظرفى است كه در آن است اسلحه رسول خدا، و بيرون نخواهد آمد تا قائم ما خانواده بپا خيزد، و اما جفر سفيد آن ظرفى است كه در آن است تورات موسى و انجيل عيسى و زبور داود و كتاب‌هاى پيشين خدا، و اما مصحف فاطمه عليها السّلام پس در آن است آنچه از اين پس پيش آيد و نام هر سلطانى كه تا روز قيامت سلطنت كند. و اما جامعه، پس آن طوماري است به درازى هفتاد ذراع كه رسول خدا (ص) آن را از دو لب مبارك خود املاء فرموده و على بن ابى‌طالب عليه السلام به دست خود آن را نوشته، در آن است به خدا همه آنچه مردم تا روز قيامت بدان محتاجند، تا اينكه حكم جريمه خراش و زدن يك تازيانه و نصف تازيانه نيز در آن موجود است (همان، صص 180).

حضرت امام حسین(ع) طبق زیارت وارث از موسی(ع) ارث برده است. این میراث از طریق حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) به آن حضرت رسیده است:

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُوسَى كَلِيمِ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِيسَى رُوحِ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِيبِ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَلِيِّ الله‏.

ما مسلمانان عقیده داریم که برهان حضرت مهدی(عج) برای قوم يهود، آوردن تابوت عهد خواهد بود و حجّت او بر مسیحیان، خود شخصِ عیسی(ع) است که به یاری آن حضرت، کمر خواهد بست.

برهان تابوت عهد، در تاریخ یهود سابقه دارد. در زمان سموئيل نبي(ع) يهودیان تابوت را در جنگی از دست داده بودند (اول سموئيل 4/ 11) و از مكانش خبر نداشتند. در این زمان حضرت سموئيل(ع) به اصرار یهود پذیرفت تا پادشاهی برای ایشان منصوب کند. او طالوت (شائول) را به حکمرانی نصب کرد اما یهودیان او را نمیپذیرفتند تا اینکه سموئیل به آنها خبر داد که نشانۀ آنکه خداوند، طالوت را بر شما ریاست داده آن است که تابوت عهد به سوی شما برمیگردد. خداوند در قرآن کریم از این موضوع خبر داده است:

پيغمبرشان به آنها گفت: خدا طالوت را پادشاه شما كرد. گفتند: چگونه او را بر ما پادشاهى باشد؟ ما سزاوارتر از او به پادشاهى هستيم و او را دارايى چندانى نداده‏اند. گفت: خدا او را بر شما برگزيده است و به دانش و توان او بيفزوده است، و خدا پادشاهيش را به هر كه خواهد دهد كه خدا دربرگيرنده و داناست. پيغمبرشان گفت كه نشان پادشاهى او اين است كه تابوتى كه سكينه پروردگارتان و باقى ميراث خاندان موسى و خاندان هارون در آن است و فرشتگانش حمل مى‏كنند، نزد شما آيد. اگر مؤمن باشيد اين براى شما عبرتى است (بقره/ 247 و 248).

وَ قَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إنَّ اللهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكاً قَالُواْ أنىَ‏ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَ نحْنُ أحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَ لَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إنَّ اللهَ اصْطَفَئهُ عَلَيْكُمْ وَ زَادَهُ بَسْطَةً فىِ الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ وَ اللهُ يُؤْتىِ مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ وَ اللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ * وَ قَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إنَّ ءَايَةَ مُلْكِهِ أَن يَأْتِيَكُمُ التَّابُوتُ فِيهِ سَكِينَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَ بَقِيَّةٌ مِّمَّا تَرَكَ ءَالُ مُوسىَ‏ وَ ءَالُ هَرُونَ تحْمِلُهُ الْمَلَئكَةُ إنَّ فىِ ذَالِكَ لاَيَةً لَّكُمْ إن كُنتُم مُّؤْمِنِين *

*امیر اهوارکی

پانوشت:

[1]. برای نمونه، در قرآن و انجیل لوقا به ماجرای ورود زکریا(ع) به قدس الاقداس اشاره‌ای شده است که در آن وقت فرشتۀ خداوند بر او ظاهر گشته به تولد یحیی(ع) بشارت داد. نگا. آلعمران/ 39 ـ مریم/ 11 ـ لوقا 1/ 8 تا 23.

[2]. در قرآن مجید به این امداد خداوند پس از قتل عام نخست یهود تصریح شده است: ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيهِمْ وَ أمْدَدْنَاكُم بِأمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْنَاكُمْ أكْثرَ نَفِيرًا (إسراء/ 6). پس برای شما تاختن بر ایشان را باز آوردیم و شما را با مال و پسران امداد کردیم و نفوس شما را افزون گردانیدیم. در این خصوص به مقالۀ دیگری از راقم رجوع کنید: آیا دو عقوبت یهود در سورۀ إسراء تحقق یافته است؟

[3]ویکی پدیا، مدخل هیکل سلیمان


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سیامک ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 1
    خیلی خواندنی و حیرت انگیز است. تا به حال ندیده بودم کسی اینطور با یهودیان احتجاج کند.
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 1
    مشرق جان گریزی هم به انیمشین فوق العاده فرمانروایان مقدس بزن. در مورد اون جنگها با کنعانیان هم لطفا توضیح بده ممنون
  • مهدی مرادیفر ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    15 5
    بر قائم ال محمد(ص)صلوات
  • مهدی ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 4
    بد نبود ولی باید عرض کنم تابوت عهد لزوما مهمترین شی ئ جهان نیست! از اون مهمتر خیلی چیزا هست! شاید حتی جز 10تای اول هم نباشه!
  • علی ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 1
    قشنگ بود
  • رقيه سرطاقي ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 1
    بسيار زيبا بود اگر دوست داريد از اين دست مطالب بيشتر بدانيد به سايت زير مراجعه و سلسله روايات عهد را بشنويد http://masaf.ir
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 1
    یک نکته ای که می دانم را به خاطر آنکه احساس مسئولیت شرعی کردم بیان می کنم تا منتشر کنید. مسئولیت عدم نشر آن با شماست. حضرت آیت الله جوادی آملی در رابطه با آیه 93 سوره آل عمران و نظایر آن ـ قل فأتوا بالتورات فاتلوها ان کنتم صادقین . بگو تورات را بیاورید و آنرا تلاوت کنید و رفرنسی که به تورات می دهید نشان دهید اگر راست می گویید ـ نظرشان بر این است که یهود تورات را در صندوق خانه ها مخفی می کرد و کاهنان آن را از مردم دور نگاه داشته لذا از جانب خود فرامینی را به خداوند متعال نسبت داده ـ یحرفون الکلم عن مواضعه . کلام حق را از مواضعش تحریف می کردند و انحراف می دادند ـ و دسترسی به تورات را از مردم سلب می کردند. در صورتی که از افتخارات اسلام آن است که کتاب الهی قران مجید را در جامعه منتشر کرده تمامی ابناء بشر به آن دسترسی و از محتویات آن کاملا با خبر می شود و در یک تابوت زراندود و دور از چشم همه و حتی عدم لمس تابوت چه برسد به خود آن و مطالعه آن!!! نیست. این را هم اضافه می کنم که طبق قران، حضرت موسی ع برای مسئله مهمی مثل توحید از دست رفته و بت پرست شدن ـ گوساله سامری ـ قوم بنی اسرائیل، الواح تورات را به زمین می کوبد ـ و القی الالواح و الواح را انداخت پرت کرد 150 اعراف ـ حال چطور آن قدر از جامعه دور گردانیده اند که کسی به آن دسترسی ندارد. لذا یحتمل این عبارت تورات فعلی " هيچ انساني بجز كاهنان تقديس‌شده، حق نداشت حتی به چوب این تابوت دست بزند (تورات / سفر خروج 30/ 29)" خود تحریفی باشد.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 6
    چرا حالا ما بی کس رها شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا امام زمان یا پیامبری نیست تا بهش بگم دردمنو دوا کنه
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 1
    زیبا وخواندنی بود
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 3
    از اون مهمتر نیزه سرنوشته .
  • اكبر ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 1
    مطالب خوبى بيان شد ولى در مورد آيات ابتدايى سوره اسراء که به فساد بنی اسرائيل و رانده شدن آنها از بیت‌المقدس اشاره شده در متن بالا آمده که دو بار ترد شدن بنی اسرائيل اتفاق افتاده در صورتی که برخی از مفسرین نظر دیگری دارند.
  • راقم در جواب مهدی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 1
    چیزی که برهان امام زمان(عج) برای قوم یهود باشه حتماً مهم‌ترین است. مثلاً در اسلام حجر الاسود را داریم که می‌شود آن را لمس کرد و روی آن نوشته‌ای وجود ندارد. ولی الواح تورات که سخنان خداوند بر آن مکتوب است را کسی نمی‌توانست لمس کند و نه حتی اینکه به تابوت حاملِ آن دست بزند. لذا شما اگر چیز مهمتری می‌ شناسید معرفی کنید.
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 2
    ضمن تشکر از مقاله خوبتون در بین عوام مطرح است که مسجد الاقصی بر روی ویرانه های معبد سلیمان ساخته شده ، آیا این مطلب را اسلام تایید می کند و اگر نه معبد سلیمان جایش مشخص است یا نه ؟ همچنین صهیونیست ها با حفاری های خود زیر مسجد الاقصی به کتاب ها و وسایلی که بعضی فرابشری هستند دست پیدا کرده اند . این مطلب را تایید می کنید ؟ سوم ، صهیونیست ها از طریق نفر اول ماسون ها با خود شیطان در ارتباطند . این مطلب را تایید می کنید ؟ لطفا درباره این موضوعات هم توضیحی بگذارید .
  • سعید ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 2
    من با اجازه شما این مطلب را در وبلاگم به آدرس http://general-information93.blogsky.com منتشر کردم.
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 3
    تازه فهمیدی؟ داداش سالهاست مولای ما منتظر 313 نفر یاره. هنوز آدم نشدیم
  • جواد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 1
    مهمترین چیز اب حیاته
  • راقم ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 1
    آیات زیادی در قرآن در خصوص «تورات» وجود دارد (کلمات «تورات» و «کتاب» را در قرآن جست‌وجو کنید). آنچه مسلّم است خداوند تورات را نوشته بر الواح به موسی(ع) داد تا یهود در آن دست نبرند. علت بالا بردن کوه طور نیز همین است تا تورات را حفظ کنند و به آن عمل نمایند: «وَ إذْ أَخَذْنَا مِيثَقَكُمْ وَ رَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُواْ مَا ءَاتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَ اذْكُرُواْ مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون - بقره/ 63». این موضوع گرچه در تورات کنونی یهود دیده نمی‌شود ولی در تلمود هست (نگا. گنجینه‌ای از تلمود، ص 82). لذا اولاً آیه 93 آل‌عمران که خداوند می‌گوید: بگو اگر بروید توراتتان را بیاورید و اگر راست می گویید آن را بخوانید (تا ببینیم تورات ادعای شما را تصدیق می‌کند؟) مستلزم آن است که تورات کنونی یهود به نفع حقیقت باشد. لذا است که خداوند دستور به جدال احسن فرموده است (عنکبوت/ 46) و ما در قسمت نخست از این مقاله به آن پرداختیم و همین روش را برگزیدیم. ثانیاً موسی(ع) این نسخه واحد از تورات را به «کاهنان» سپرد تا آن را تعلیم دهند. نخستین کاهنان، دو پسر هارون نبی بودند که حضرت موسی(ع) آنها را منصوب کرد (در بقره/ 248 به اینکه تابوت عهد، ماترکِ (= ارث) آل‌هارون بوده اشاره‌ای رفته است). قرآن به دفعات تصریح دارد که تورات به علمای یهود سپرده شد و خداوند از آنها عهد گرفت تا آن را برای مردم قرائت کنند و تعلیم دهند (آل‌عمران/ 187). برای نمونه در سوره مائده می‌فرماید مسئولیت حفظ تورات به ربانیون و احبار سپرده شده بود و آنها همچون انبیاء با تورات حکم می‌کردند: «إِنّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فِيها هُدىً وَ نُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هادُوا وَ الرَّبّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتابِ اللّه‏ِ وَ كانُوا عَلَيْهِ شُهَداءَ فَلا تَخْشَوُا النّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لا تَشْتَرُوا بِاياتِى ثَمَناً قَلِيلاً وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّه‏ُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ - مائده/ 44». (موارد دیگری نیز در این خصوص هست: آل‌عمران/ 79 ـ اعراف/ 169). ثالثاً آن نسخه واحد از تورات نسل به نسل در یهود به ارث می‌رسید و خداوند در قرآن به این اشاره فرموده است: اعراف/ 169 - غافر/ 53. اما در معبد دوم، تابوت عهد وجود نداشت و خداوند از طریق عُزَیر نبی(ع) نسخه‌ای به یهود داد و دستور فرمود تا آن را جمع‌خوانی کنند (حدود 444 قبل از میلاد). حدود 440 سال بعد حضرت زکریا(ع) از خداوند می‌خواهد فرزندی به او بدهد تا میراث‌بر او باشد. از توضیحات قرآن بر می‌آید که احتمالاً نسخه تورات عزیر به زکریا ارث رسیده و او خوف داشته تا بعد از او به دست کاهنان ناباب بیفتد. لذا از خداوند فرزندی می‌خواهد تا توراتش را به او به میراث دهد. و وقتی اجابت شد و یحیی(ع) به دنیا آمد خداوند می‌فرماید: یا یحیی خُذِ الکتابَ بقُوَّةٍ (مریم/ 12). و جالب اینکه محققان غربی در خصوص طومارهای بحر المیت می‌گویند که اینها را حضرت یحیی و شاگردانش نوشته‌اند. (توضیحاً اینکه طومارهای بحر المیت نسخه‌های تحریف‌نشده تورات و کتب انبیاء هستند که در سال‌های 1948 تا 1956 در بحرالمیت کشف شده و هنوز منتشر نشده‌اند. محققان می‌گویند این طومارها حدود دو هزار سال قدمت دارند.) رابعاً قرآن به نسخه نویسی یهود از توراتی که موسی آورد، اشاره می‌کند. آنها فقط اندکی از آن را رونویسی می‌کردند و بسیاری را نمی‌نوشتند (مخفی می‌کردند): «قُلْ مَنْ أَنزَلَ الْکِتَب الَّذِى جَاءَ بِهِ مُوسى نُوراً وَ هُدًى لِّلنَّاسِ، تجْعَلُونَهُ قَرَاطِیس تُبْدُونهَا، وَ تخْفُونَ کَثِیراً - انعام/ 91» خامساً حضرت موسی(ع) وقتی از طور پایین آمد و یهود را در حال بت‌پرستی دید از شدت غضب، ناخودآگاه الواح از دستش افتاد، نه اینکه بخواهد آنها را پرتاب کند.
  • راقم ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 1
    پاسخ سؤال نخست در قرآن وجود دارد. خداوند در ابتدای سوره إسراء از مسجد الاقصی ذکری می‌کند و خبر می‌دهد که رسول اکرم (در ابتدای سفر معراج) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی برده شد. می‌دانیم که معراج پیامبر(ص) در سال هشتم بعثت بوده است و لذا در اسلام هنوز مسجدی بنا نشده بود. لذا تعبیر «مسجد» در اینجا برای نامیدن مکان ویرانه معبد سلیمان بوده است، چنانکه در آیه هفتم نیز که از دخول مهاجمان به «مسجد» ذکری می‌رود اشاره به معبد دوم یهود است. لذا وقتی که فلسطین در زمان خلیفه دوم فتح شد در مکان معبد مسجدی بنا شد و آنطور که قرآن فرموده بود «الاقصی» نام گرفت. مراد از این نام آن است که مردم از راه دور برای زیارت ان می‌روند. و إن شاء‌الله که ما هم بتوانیم به زودی به زیارت آن نائل شویم در معیت مولایمان صاحب الزمان(عج).
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 2
    احسنت
  • یوسف ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 2
    الله اکبر برای ظهور حضرت مهدی عج صلوات
  • ابوالفضل ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 1
    بچه ها تنها چیزی که الان برای یهود ها باقی ماند علمش بود
  • مجید IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    0 0
    خوب بود
  • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    جزاکم الله خیرا. ان شاءلله در مسیر حق ثابت قدم باشید. یاحق.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس