نخست‌وزیر ایتالیا در دیدار با مسئولان عراقی تأکید کرد: غرب به واسطه فتواهای آیت‌الله سیستانی چهره حقیقی اسلام را شناخته است.

 به گزارش مشرق، ماتیو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا در سفر خود به عراق و در دیدار با مسؤولان عراقی به تمجید از مواضع مرجعیت نجف اشرف پرداخت و گفت: غرب به واسطه فتواهای آیت‌الله سید‌علی سیستانی توانسته است چهره حقیقی اسلام را بشناسد.

وی افزود: جنایت‌هایی که طی چهار دهه گذشته بر سر ملت عراق آمده بیشتر از جنایت‌هایی است که یهودیان در آلمان با آن مواجه شده‌اند، اما با این وجود می‌بینیم که رهبران شیعه پس از سقوط رژیم صدام در سال 2003 میلادی پیروان خود را به انتقام‌گرفتن از دیگر طوایف تشویق نکردند.

نخست‌وزیر ایتالیا با اشاره به فتوای آیت‌الله سیستانی درباره اهل تسنن عراق که آنان را برادر خطاب کرده بود، تصریح کرد: رهبران شیعه نه‌تنها پیروانشان را به انتقام تشویق نکرده‌اند، بلکه حتی فرزندان دیگر طوایف را برادران خود و از خودشان دانسته‌اند.

ماتیو رنزی در پایان تأکید کرد: تاریخ، موضع‌گیری‌های انسانی و بشردوستانه سیدعلی سیستانی، مرجع عالی مسلمانان شیعه را ثبت و جاودانه خواهد کرد.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    موضوعی که هرگز به ان پرداخته نشد.زمان حمله غرب به عراق.ایران بهترین فرصت را برای انتقام ازصدام نامرد داشت.زیراان خبیث تعدادزیادی ازمومنترین جوانان ما راشهید. جانبازواسیرکرد.بهترین مردمانمان رادرجنوب وغرب حتی باسلاحهای شیمیایی به شهادت رساندومصدوم نمود.اماکشورعزیزمان مردم عراق رابعنوان مهمان پذیرفت.هواپیماهای مسافری وجنگی رابعنوان امانت درداخل کشورراه داد تااز تیررس امریکاهی جنایتکار دور باشند.وبعد سقوط صدام عفلقی بزرگترین کمکها را به مردم عراق نمود.که همچنان ادامه دارد.ایا واقعا این مردم ومسئولین ودرراس همه مقام عظمای ولایت که عملکردشان نشات گرفته ازسیره رسول مکرم اسلام ص جای تقدیروتشکر ندارد؟
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    جناب نخست وزیر ایشون فرزند پاک رسول الله (ص) هستند شیعه چهره واقعی اسلام است
  • محمد ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    حفظه الله ایشان نتنها مایه فخر شیعه اند بلکه مایه ی فخر جهان اسلام اند
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    درود بر شما و همه انسان های آزاده
  • شهیدزنده ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    نخست وزیر ایتالیا برود به وضعیت اسفناک اقتصادی و کثافت کاریهای مافیای درون بدنه حکومتی و جمع آوری زباله از سطح خیابانهای کشور تا گلو مقروضش رسیدگی کند.همه انسانهای آزاده و بی غرض و مرض جهان بدرستی از طهارت روح مراجع معظم مکتب ستم سوز شیعه اطلاع کافی و وافی دارند. بروجلو کفشات آببندی شه بچه جان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس