کد خبر 338227
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: شاید غیبت معدنی موجب شود انگیزه بازیکنان بالا رفته و به خاطر وی نتایج بهتری کسب کنند.

به گزارش مشرق، کواچ در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی والیبال ایران پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در مورد اردوی تدارکاتی آمریکا اظهار داشت:‌ اردوی بسیار خوبی بود و در این اردو تلاش کردیم خستگی را از ذهنیت بازیکنان خارج کنیم. اگر از خستگی مسافرت آمریکا و فشردگی تمرینات نکته‌ای را یاد بگیریم یعنی اردو مفید بوده اما در غیر اینصورت یعنی زمان را تلف کرده‌ایم. قرار اردوی آمریکا حدود 6-5 ماه پیش گذاشته شده بود و کاری نبود که من آن را درخواست کرده باشم.

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: در این مسابقات بعد از هر سه مسابقه یک روز استراحت خواهیم کرد که امیدوارم تا آن زمان خستگی اردوی آمریکا از تن ملی‌پوشان خارج شود. اگر می‌خواستیم اردوی آمریکا را لغو کنیم و به کشور دیگری برویم حدود یک ماه طول می‌کشید تا ویزای آن کشور را بگیریم و تقریبا لغو اردوی آمریکا غیرممکن بود. در لیگ جهانی حدود 10 مسابقه خیلی خوب انجام دادیم و ادامه دادن این مسیر کمی سخت است.

کواچ با بیان اینکه تغییر آماده‌سازی ذهنیت بازیکنان برای ادامه موفقیت‌های لیگ‌ جهانی کمی سخت است، گفت: شاید تکرار نتایج لیگ جهانی سخت باشد چرا که پیش از این بازی‌های ایران برای حریفان یک سورپرایز بود اما حالا شرایط عوض شده و حریفان حساب ویژه‌ای روی ایران باز می‌کنند. در مسابقات قهرمانی جهان تیم ایران در گروهی قرار دارد که از دید همگان یکی از سخت‌ترین گروه‌ها است چرا که دو تیم از گروه ما در جمع 4 تیم نهایی لیگ جهانی حضور داشتند و دو تیم در فید دوم لیگ جهانی حضور داشتند که فینال آن گروه را برگزار کردند اما ما اگر مثل ایران بازی کنیم کار برای هر تیم سخت خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تیم ایران چند پیروزی در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی کسب کند، تصریح کرد: حداقل سه پیروزی. بازی‌ها به اینگونه است که ما در گام اول به مصاف ایتالیا و آمریکا می‌رویم و بازی‌های بسیار سختی خواهیم داشت. پس از آن ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد چرا که در دو مسابقه اول ممکن است خستگی اردوی آمریکا بر تن ملی‌پوشان مانده باشد ما اردوی آمریکا را به گونه‌ای تنظیم کرده بودیم که بازیکنان خسته شوند. با تمام این شرایط مطمئن باشید در هر بازی با تمام توان حاضر خواهیم شد تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم غیبت حسین معدنی انگیزه‌ای شود تا ملی‌پوشان به خاطر وی نتایج قابل قبولی کسب کنند تا روحش شاد شود.

کواچ در مورد علت عدم انتخاب بازیکنانی مانند زرینی و نادی، اظهار داشت: زرینی و نادی به اردوی تیم ملی دعوت شدند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بهترین عملکرد را داشته باشند اما آسیب‌دیدگی‌ آنها جدی بود و به حداقل یک ماه و نیم زمان نیاز دارند تا شرایط بازی کردن را پیدا کنند. در ایران بازیکنان خیلی خوبی هستند که برای مسابقات آینده من تمام آنها را مدنظر خواهم داشت. مربی قبلی رفته و حالا مربی جدیدی آمده و شرایط تغییر کرده است. پس باید با ذهنیت بازیکنان مبارزه کنم و به آنها بفهمانم که در تمرینات باید سخت تلاش کنند تا بتوانند به ترکیب اصلی برسند و نتایج خوبی در مسابقات کسب کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس