کد خبر 337999
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲

هند شش پایگاه موشکی زمین به هوا در شمال شرقی مستقر می کند تا عامل بازدارنده ای در مقابل شرایط ویژه با چین باشد.

به گزارش مشرق، هند پیش از این نیز جنگنده های نوع سوخو را در یک پایگاه نزدیکی مرز با چین مستقر کرده است. منابع وزارت دفاع هند اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور دریافت موشک های زمین به هوای نوع  ˈآکاشˈ را آغاز کرده که می توانند در تمام شرایط آب و هوایی چند هدف را همزمان نشانه بگیرند.

این آرایش موشکی که از مدت ها پیش انتظار آن می رفت، به تایید کمیته دفاعی کابینه هند رسیده و قرار است برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در مرز شمال شرقی بکار گرفته شود.

هند در مرز با چین

موشک های آکاش از سوی سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند طراحی و توسط کمپانی بهارات ساخته شده است. آرایش موشک های آکاش در شمال شرق هند بخشی از برنامه ارتش برای اجرای اقدامات بازدارنده در خط کنترل مرزی چهار هزار کیلومتری با چین محسوب می شود.

هند و چین دارای اختلاف های مرزی هستند و یک بار نیز در سال 1962 با یکدیگر جنگیده اند.

ˈآرون جیتلی ˈ وزیر دفاع در دولت راستگرای بی جی پی خواستار توسعه سریع سخت افزارهای نظامی بومی در کشورش شده است . وی تاکید کرد که اگر هند آمادگی نظامی نداشته باشد صلح و آرامشی هم ندارد.

اخبار تقویت نظامی در مناطق مرزی درحالی منتشر می شود که از زمان روی کار آمدن دولت جدید در هند طی سه ماه اخیر دیدارهای متعددی بین مقام ها و مسوولان ارشد دو کشور انجام شده که امیدها را برای حل اختلافات دیرینه افزایش داده است.

ˈنارندرا مودیˈ نخست وزیر هند ماه گذشته ضمن شرکت در نشست سران بریکس در برزیل برای نخستین بار با ˈشی جین پینگˈ رییس جمهور چین دیدار و در مورد موضوعات مهم دو جانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله نیاز به حل مسایل مرزی گفت وگو کرد.

با این حال همزمان با دیدار رهبران هند و چین در آن زمان یک روزنامه چاپ دهلی نو نوشت: تعداد نیروها در طول مرز با چین دو برابر خواهد شد.

به گزارش روزنامه ˈایشین ایجˈ دولت مودی تصمیم گرفته که تدابیر امنیتی را در طول مرز هند با چین در طی شش الی هشت ماه آینده بیش از پیش تشدید کند و به همین جهت قرار است که نیروهای مسلح هندی در طول این مرز دو برابر شوند. گفته می شود که هند درحال حاضر حدود 70هزار نیروی نظامی و شبه نظامی در طول این مرز مستقر کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس