اینکه امروز کسی برای سودآوری و بازدهی اقتصادی دلار و سکه نمی‌خرد نشان دهنده موفقیت سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم بوده است.

گروه اقتصادی مشرق -معاون وزیر اقتصاد درباره عملکرد اقتصادی دولت در یکسال اخیر گفت: دولت یازدهم و تیم اقتصادی جدید در مدت یکسال اخیر با شناسایی مشکلات و آسیب شناسی دقیق چالش های اقتصادی کشور بسته هایی را برای به حداقل رساندن و کاهش این چالش ها طراحی کرده اند که بسته خروج از رکود غیر تورمی یکی از این نوع بسته هاست.

معاون وزیر اقتصاد:مهم ترین مشکل اقتصاد کشور خروج از رکود است/کنترل نوسانات بازار ارز و سکه یکی از موفقیت های دولت است/اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصاد ایران را حل می‌کند

شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مشرق توضیح داد: اکنون مهم ترین مشکل اقتصاد کشور خروج از رکود است و دولت در کمتر از یکسال از گذشت عمر خود توانسته برای این چالش بسیار بزرگ اقتصادی کشور که برگرفته از سیاست‌های اقتصادی دوران قبل و برخی عوامل دیگر بوده است، برنامه ریزی کرده و راهکارهای مناسبی را بیندیشد و به نظر من این کار یک نقطه عطف در برنامه های اقتصادی و کارنامه اقتصادی دولت محسوب می‌شود و کاملا قابل دفاع است.

وی در ادامه با بیان اقدام گسترده دولت یازدهم برای رونق تولید و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی گفت: حمایت های دولت یازدهم از تولید مولد در یکسال اخیر بی سابقه بوده است.

شاپور محمدی در ادامه به آرامش کنونی در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بدون شک بازار آرام ارز و سکه و طلا ناشی از روی کار آمدن دولت یازدهم است؛ اگر یادتان باشد تا همین چندی پیش و قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم در بازار ارز و سکه هر روز شاهد نوسانات گسترده ای بودیم و این نوسانات بدون شک به سایر بازارها نیز سرایت کرده بود، اما همان طور که مشاهده می‌شود این نوسانات امروز به هیچ وجه در بازار مشاهده نمی‌شود و این مسئله یکی از موفقیت‌های اقتصادی دولت بوده است.

وی ادامه داد: اینکه امروز کسی برای سودآوری و بازدهی اقتصادی، دلار و سکه نمی‌خرد نشان دهنده موفقیت سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم بوده است.

معاون وزیر اقتصاد:مهم ترین مشکل اقتصاد کشور خروج از رکود است/کنترل نوسانات بازار ارز و سکه یکی از موفقیت های دولت است/اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصاد ایران را حل می‌کند

معاون وزیر اقتصاد در ادامه در پاسخ به این سوال که دولت چه میزان به اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پایبند است گفت: شواهد و مشاهدات به خوبی این مسله را نشان می‌دهد؛ اصول اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید رئیس جمهور و مدیران اقتصادی کشور بوده و هست، نمونه آن نیز تدوین بسته خروج از رکود غیرتورمی است؛ به گونه ای که این بسته تمام حرفش رونق تولید است و اقتصاد مقاومتی نیز به این نکته توجه قابل ملاحظه ای دارد.

وی تصریح کرد: بدون شک اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد ایران را از مشکلات اقتصادی خارج کرده و به تعادل برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    موسوسی لاری هم دیروز گفت
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    مشرق چی شده ؟ جدیدا کارهای جدید میکنی؟! خبر شده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس