کد خبر 337972
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

پدر آیت الله علی اکبر رشاد عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محرم رشاد، پدر آیت الله علی اکبر رشاد عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای حوزه ‏های علمیه استان تهران، سرپرست حوزه علمیه امام رضا علیه السلام و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گذشت.وی از روحانیون مبارز غرب تهران (محله ابوذر) بود که شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

پدر شهید سرتیپ صفدر رشاد، 50 سال مبارزه و تلاش در نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی را در کارنامه خود داشت.

مراسم ختم آن مرحوم روز دوشنبه 3شهریور ساعت 14 تا 15:30 در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار می شود.

دکتر رشاد در متنی درباره پدرش چنین نوشته است:

«حضرت والد ـ حفظه الله ـ زادة سال یکهزاروسیصدوپنج خورشیدی است، به جهت تلاقی مولدش با محرم الحرام ، مادرش ـ که شیفتة ذکر حضرت سیدالشهداء(ع) بود ـ نام محرم را برای او می‌گزیند. در نشیب شباب، پدر ناگهان عزم تحصیل در حوزه می‌کند، و بدینسان آن نیت امّی بدین مشیت الوهی تقریر می‌گردد.

والد معظّم، شیدای اهل بیت وحی(ع) است، از ذکر آن حضرات جانش به وجد می‌آید و از ترویج تعالیمشان لذت می‌برد؛ نیم قرن است که نستوه و ناآرام، در یکی از محله‌های جنوبی تهران، به امامت و تربیت نفوس مشغول است؛ بیش از هر کتاب و مکتبی به مطالعة احادیث نبوی و ولوی علاقه و اهتمام دارد . در شبانه روز چند نوبت به تلاوت کلام الهی می‌پردازد.

دهه‌هاست که هرگز تهجّد سحرگاهی‌اش ـ که عاشقانه بدان قیام می‌کند ـ ترک نشده است؛ شب‌های رمضانش روز جهان افروز است ، و شام تا بام آن را به تلاوت و تهجد سپری می‌سازد؛ در صراحت لهجه و غیرت دینی زبانزد است «وَلایَخافُ لَومهَ لاِئم»، الحق از دنیا رویگردان است و به زخارف آن بی اعتنا؛ خدایش نگاه دارد و سایه گرانمایه‌اش بر سر این کم‌ترین پیوسته دارد…. »
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس