کد خبر 337627
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱

سیستم های اطلاعاتی اسرائیلی تا آن لحظه فقط متوجه نقش تونل ها و حضور فرماندهان مقاومت در این تونل ها شده بودند و نیاز به اطلاعات نقطه ای داشتند. لذا بالون‌های جاسوسی آنها که در مرزهای غزه از کار افتاده بود، اسرائیلی ها را نیازمند خدمات راهبردی رهبران مصر کرد.

سه فرمانده مقاومت چگونه به شهادت رسیدند؟گروه بین‌الملل مشرق - مرحله چهارم جنگ در غزه، در حالی آغاز شد که به نظر می رسید، توافقات حداقلی در حال شکل گیری است و صهیونیست ها به دلیل آسیب پذیری فراوانی که از استمرار جنگ داشتند، انتظار می‌رفت که، تمایلی به بهانه دادن به طرف فلسطینی نشان ندهند. خصوصاً اینکه، ادامه وضعیت فصلی به رسوایی بیشتر برای صهیونیست ها و مؤسسات امنیتی – نظامی آنها منتهی خواهد شد.

اگر چنین است، پس حرکت فرار به جلو از سوی نتانیاهو برای حمله به چند نقطه راهبردی در رفح و تل السلطان، چه توجیهی دارد؟ اگر در حمله به محمد حنیف، فقط همسر و پسرش به شهادت رسیدند، در حمله صبح پنجشنبه در رفح، سه تن از فرماندهان ارشد و برجسته حماس به شهادت رسیدند و این برای رژیم صهیونیستی یک موفقیت ثبت می کند.

این نکته را که قبلاً گفته ام فراموش نکردیم که جنگ جاری در غزه همانند نمونه های قبلی در هشت سال گذشته، از هماهنگی و تقسیم کار جدی با همپیمانان عرب منطقه، یعنی مصر، عربستان، اردن، امارات و قطر برخوردار است و این جنگ هنوز به پایان نرسیده است و اسرائیل به شدت نیازمند حداقل های پیروزی در جنگ است و این یک انگیزه اسرائیلی – عربی است.

این روشن است که پیروزی مقاوت، پیامدهای جدی در داخل اسرائیل و محیط منطقه ای به جای می گذارد و این شرایط تحول پذیر، برای دیکتاتورهای عربی و هم‌پیمان اسرائیل و آمریکا، چندان خشنود کننده نیست.

از همان روزهای اول جنگ غزه، این ضعف راهبردی اسرائیل برملا شد که دستگاه های اطلاعاتی این رژیم، فاقد تسلط اطلاعاتی بر وضعیت مقاومت و توانایی و تاکتیک های آن هستند، و لذا دست و پا زدن نتانیاهو برای اینکه کشورهای عربی کاری مفید انجام دهند و یا اوباما برای آتش بس فوری دست به کار شود، به همین دلیل بود.

حضور تیم امداد پزشکی اماراتی ها که افسران اطلاعات نظامی آنها در لباس پزشکی جاسوسی می کردند برملا شد، نشان داد که این کشورها تا چه حد بر یاری صهیونیست ها، استوار هستند.

اسرائیل چگونه سه فرمانده مقاومت را به شهادت رساند/ شش بمب اتم برای شهادت سه فرمانده

سیستم های اطلاعاتی اسرائیلی تا آن لحظه فقط متوجه نقش تونل ها و حضور فرماندهان مقاومت در این تونل ها شده بودند و نیاز به اطلاعات نقطه ای داشتند. لذا بالون‌های جاسوسی آنها که در مرزهای غزه از کار افتاده بود، اسرائیلی ها را نیازمند خدمات راهبردی رهبران مصر کرد. بسیاری از مقامات سیاسی، امنیتی و حتی کارشناسان اطلاعاتی در رسانه های اسرائیل با صدای بلند اعلام کردند که دیگر در عرصه نظامی کاری از آنها در مقابل مقاومت بر نمی آید و باید دست به دامن ژنرال السیسی در مصر شوند.

سیستم جاسوسی مصری ها در حاشیه رفح و حتی در داخل مناطق راهبردی غزه و دستگاه های پیشرفته ای که اخیراً در حاشیه مصر با غزه مستقر شده است، یعنی در یک تعامل دستگاه های سخت افزاری و شبکه منابع جاسوسی در داخل غزه به بخشی از تحرکات فرماندهان مقاومت در منطقه رفح پی برده و آن را در اختیار اسرائیلی ها قرار دادند که برای نتانیاهو، حکم آب حیات داشت. این پرده جدید خیانت کشورهای عربی به فلسطین و مقاومت است که اطلاعات بدست آمده در مورد سران مقاومت را برای قربانی شدن در اختیار صهیونیست ها قرار می دهند.

اسرائیل چگونه سه فرمانده مقاومت را به شهادت رساند/ شش بمب اتم برای شهادت سه فرمانده

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: برای کشتن این سه فرمانده مقاومت، ارتش اسرائیل از چند بمب دو یا سه تنی استفاده کرده است. این درحالی است که منابع خبری تعداد دقیق این بمب‌ها را شش عدد اعلام کرده؛ که معادل با 20 تن مواد منفجره است.

این حجم از بمب برابر است با قدرت انفجاری شش بمب اتمی؛ بدین ترتیب می توان گفت رژیم صهیونیستی برای شهادت هر فرمانده مقاومت، دو بمب اتمی به کار گرفته است که این خود جنایتی آشکار است.

این رویداد باید سرآغاز یک تحول جدید و بازنگری در روش و تاکتیک ها و شیوه های رزمی مقاومت فلسطینی شود و اقدامات نظامی آنها، معنادارتر از درگیری و جنگ 29 روزه، این پیروزی خفاش های خون آشام را به کام آنها تلخ کند. در زمینه مدل های جدید و تاکتیک های رزمی و معنادار، بزودی خواهم نوشت.

***
این متن توسط نویسنده پس از انتشار اضافه شده است.

آنچه در مورد مقایسه مواد انفجاری و هسته ای آمده توسط منابع رسانه ای و خارجی است که اشکال کارشناسی و فنی در آن وجود ندارد و صرفا برای تقریب ذهن است.

نکته دیگر اینکه این منابع خبری که برخی از آنها اسراییلی هم هستند و قیاس قدرت انفجاری بمب‌ها با انفجار هسته ای را آورده اند، احتمالا این کمیت را برای دو حمله سه شنبه به محمد ضیف و 5 شنبه در حمله به 3 فرمانده شهید حماس محاسبه کرده اند.

نکته مهم در این قیاس انجام فعل مجرمانه در بکار گیری کمیت بسیار بالای مواد انفجاری در یک عملیات نظامی است و در شدت عکس العمل اسراییلی است که بلحاظ حقوقی برای کمیته تحقیق قابل بیگیری است.

 
*هادی محمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مرگ بر اسراییل و شیوخ خیانتکار منطقه. زنده باد فلسطین مقاوم.
  • یک کارشناس نظامی ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    این محاسبان شما برای برای مقایسه انفجار 20 تن ماده منفجره با 6 بمب هسته ای غیر کارشناسانه و اشتباه است
  • یاسر ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    حالا معنای آتش بس رو فهمیدن! آتش بس برای پیگیری و جاسوسی وشهید کردن سران! ای تف تو روح این اسرائیلی ها
  • عیسی ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    ومکرو ومکرالله ز حکمت گر ببندد دری زرحمت گشاید در دیگری. مرگ بر اسراییل وامریکا ومنافقین عربی ک تظاهر ب دین دارند
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مرگ بر منافقینی مانند آنهایی که منفی داده اند
  • علي ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    تا خباثت و رذالت اين اعراب پست و سرسپرده آمريكا و اسرائيل ادامه داشته باشد. مردم مظلوم فلسطين و كشورهاي منطقه بايد شاهد اين خيانت ها باشند. اگر كمي غيرت و شجاعت در مردم كشورهاي عرب باشد بايد اول تكليف اين حكام پست و خائن خود را مشخص نمايند تا خباثت ها و جنايت هاي اسرائيل كودك كش تمام گردد.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    بزرگوار مقیاس سنجش قدرت بمب اتمی مگا تن است یعنی ۱۰ به توان ۹ تن مواد منفجره کلاسیک اشتباه خیلی شدیدی تو حساب کتاب کردین
  • حمید ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    احتمالا منظورتون وزن کل بمبها و موشک و گلوله های توپخانه ....در طول جنگ غزهه هستش
  • شهروند ایران ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مقایسه قدرت تخریب بمب اتم با بمبهای به کار گرفته شده در این عملیات نشان از بی اطلاعی محض نویسنده مطلب دارد. لطفا با جلوگیری از انتشار اینگونه مطالب غیر کارشناسانه اعتبار مشرق را مخدوش نفرمایید
  • بابا ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مرگ براسراییل
  • یارغریب ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مقایسه مواد منفجره با هسته ای اشتباه است
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مشرق دچار اشتباه شده من متن خبر اصلی رو دیدم اصلا ربطی به این فرمانده ها نداشت نوشته بود از اول جنگ تا حالا 20000 تن مواد منفجره در غزه ریخته شده که میتوان گفت معادل 6 بمب اتمی ضعیف است.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    اشتباه میکنید از ابتدای جنگ تا الان 6 بمب اتمی بوده
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    باید افراد مستعد عملیات شهادت طلبانه از آوارگان فلسطینی داخل اردن یا اهالی کرانه غربی پیدا شوند ، با کوبیدن یک کامیون پر از مواد منفجره به مخازن انرژی ، نیروگاه های برق ، مخازن پالایشگاهی همچون آمونیاک و حتی اگر بتوانند کنست مجلس صهیونیست ها و یا برای ترور دولتمردان و نظامیان ارشد صهیونیست ، صهیونیست ها را دچار سوزش تاریخی خواهد کرد . انتقام این 3 فرمانده بماند هنوز انتقام عماد مغنیه هم گرفته نشده .
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    آقا به نظرم حماس داره اشتباه می کنه جنگ رو طولانی می کنه به خاطر اینکه اسراییلی ها محال ممکنه شروط اینها رو بپذیرند و از طرفی هم خود حماس هم توان مقابله با اسراییل رو ندارند و این وسط کودکان فلسطینند که دارند پر پر میشند .
  • مهدی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    حق ماندنی است و بدی ازبین رفتنی همانا که حق بر بدی پیروز است . برای شادی روح شهدا صلوات .
  • مهدی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    حق ماندنی است و بدی ازبین رفتنی همانا که حق بر بدی پیروز است . برای شادی روح شهدا صلوات .
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    اسلام هميشه از داخل ضربه خورده! اول ما بايد حال خيانتكاران را جا بياريم و بعد بريم سراغ اسراييل! راه قدس از همه كشوراي عربي ميگذرد
  • هادی محمدی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    برخی اظهار نظرها در ذیل این گزارش و به ویژه با نام ناشناس، ظاهرا با اصل مسئله و یا با "مشرق" مشکل دارند که باید بگویم اگر اشکالی هست به بنده مربوط است و اساسا من محاسبه خاصی به عمل نیاورده ام و به ذکر برخی قراین مقایسه ای که منابع خارجی هم پرداخته اند اشاره کرده ام. مسئله مهم در این قیاس اعداد و ارقام کاملا دقیق نیست بلکه شدت عمل مجرمانه برای کشتن فرماندهان فلسطینی و نیاز اسرائیل به ثبت یک پیروزی و به هر قیمت و تاثیر اقدامات خیانت کارانه عربی و در جاسوسی برای اسرائیل است.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    "برای کشتن این سه فرمانده مقاومت، ارتش اسرائیل از چند بمب دو یا سه تنی استفاده کرده است. این درحالی است که منابع خبری تعداد دقیق این بمب‌ها را شش عدد اعلام کرده؛ که معادل با 20 تن مواد منفجره است. این حجم از بمب برابر است با قدرت انفجاری شش بمب اتمی؛ بدین ترتیب می توان گفت رژیم صهیونیستی برای شهادت هر فرمانده مقاومت، دو بمب اتمی به کار گرفته است." مشرق جان بازهم از سایتهای طنز مطلب گذاشتی؟
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    "برای کشتن این سه فرمانده مقاومت، ارتش اسرائیل از چند بمب دو یا سه تنی استفاده کرده است. این درحالی است که منابع خبری تعداد دقیق این بمب‌ها را شش عدد اعلام کرده؛ که معادل با 20 تن مواد منفجره است. این حجم از بمب برابر است با قدرت انفجاری شش بمب اتمی؛ بدین ترتیب می توان گفت رژیم صهیونیستی برای شهادت هر فرمانده مقاومت، دو بمب اتمی به کار گرفته است." مشرق جان بازهم از سایتهای طنز مطلب گذاشتی؟
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    بیرون گود نشستی میگی لنگش کن؟ بفرما اول شما اقدامی کن و گرنه هیسسسس
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    خیانت دولت های عرب وهمکاریشون با اسراییل از مدت ها پیش آشکاربود اما حماس چشم بینا نداشت.
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    دقیقا به شما مربوط است و البته به کسانیکه سخن شما را منتشر می کنند . با ندانم کاری و بی سوادی خود کاری کرده اید که این مطلب به جای آنکه محملی برای ابراز انزجار از صهیونیسم غاصب باشد به محلی برای بیان اطلاعات نظامی و احیانا طنز پردازی مخاطب از جمله خودم تبدیل شود
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    اقای محمدی در کپی کردن از منابع خارجی دقت کنین...اون چیزی که گفته شده به اندازه 6 بمب اتمی بوده 20 هزار تن بوده و نه 20 تن و برای کل زمان درگیری بوده و نه برای زدن این سه فرمانده .... اینکه از 20 تن مواد منفجره استفاده شده برای رسیدن به یک هدف رو میتونستین با مقایسه علمیتر و واقع بینانه تری به مخاطب منتقل کنین تا مطلب شما مضحکه نشه و اساس گزارشتون تبدیل به جوک نشه
  • منتظر ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    من از بيگانگان هرگز ننالم ,كه با من هرچه كرد آن آشنا كرد. به هرحال صهيونيستها و ساير اربابان و پادوهاي غربي وآمريكايي آنها دشمن اسلام و مسلمين بوده و هستند و اين دشمني را كتمان نكرده و صراحتا" شمشير را از روبسته اند و از هيچ توطئه و جنايتي بر عليه اسلام و مسلمين دريغ نكرده و نخواهند كرد.پس آنها دشمنند و از دشمن هم جز دشمني توقعي نمي رود.مشكل كار ,مشتي عرب خوك صفت بي غيرت آلوده به شهوات و حرام دنيا هستند كه متأسفانه تحت عنوان مسلمان در كشورهاي منطقه حساس خاور ميانه به زندگي نحس و خباثت آميزشان ادامه مي دهند و تأسفبارتر اينكه بيشتر ثروتهاي هنگفت منطقه در دست اينهاست و مقدسترين اماكن مذهبي جهان اسلام هم تحت سيطره اينهاست.اگر اين خناسان مسلمان نما كه كمترين بويي از اسلام نبرده اند در اين منطقه نبودند اصلا" اثري از اشغالگران قدس و صهيونيستهاي جنايتكار وحشي بر جاي نمي ماند.خيانتهاي بيشماري كه سران بزدل و شهوتران عربستان و قطر و كويت و بحرين و امارات و مصردر طول60-50 سال گذشته در حق اسلام و ملت مظلوم فلسطين و ساير ملل مسلمان منطقه از قبيل عراق و لبنان وسوريه و افغانستان و بحرين و... انجام داده اند از همه جنايات وحشيانه صهيونيستها بيشتر و سنگينتر بوده و هست.
  • جلال ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    اين حجم مواد منفجره متعلق به كل جنگ غزه است.
  • سعید ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    مشکل اصلی سران بعضی از کشورهای عربی است آنها به اسراییل چراغ سبز نشان می‌دهند که حماس را نابود کند حتی به نظر من پیدا کردن محل این سه فرمانده هم کار این کشورهای عربی است و این کشورهای عربی گرای فرماندهان حماس را به اسراییل می‌دهد.
  • سلمان ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    باید متقابلا فرماندهان رژیم صهیونیستی ترور شوند. این اقدام کاملا مشروع است.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    حتی 20 هزار تن هم با بمبهای اتمی که در مقیاس چند ده مگا تن می باشند اختلاف زیادی دارند چه برسد به 6 تای آنها. پ.ن: دم مشرق به خاطر این رعایت آزادی بیان در انعکاس کامنتها ی مخالف خودش گرم
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    کودکان فلسطینی در هر صورت شهید میشن چه مرگ تدریجی طی این هفت سال تحریم و چه شهادت زیر بمباران. انشاءالله خدا توفیق بدهد تا برایشان دعا کنیم. کسانی که در فضای سایبر دستی دارند می توانند اطلاع رسانی کنند.
  • سلمان ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    امثال این حرفا رو موقع جنگ تحمیلی هم می زدن ، صدام قویه آمریکا و شوروی و فرانسه پشتشن بهش هواپیما میدن تانک میدن و وقتی عراقیا هنوز تو خاکمون بودن می گفتن صلح کنیم تا صدمه بیشتری به مردم نخوره این حرفا فقط از جبن در مقابل دشمن ناشی میشه
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    با ناشناس 13:14 هستم ، ایشون نظرشون رو گفتن و مشخصه که از شهید شدن 3 فرمانده مقاومت به شدت ناراحته ، نظرش هم به نظر عملی می اد ، شما طاقت نداری نظر مخالف بشنوی ؟ اگر کسی نظر مخالف شما داد باید با ادبیات بد ، سرکوب کنی ؟ متاسفم .
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    از این منفیها در حیرتم ........!!!!!
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام لطف کنید اخبار شبکه خبر را درست بنویسید 20000تن به 6بمب اتمی آنهم نظر کارشناسان
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    توضیح آقای محمدی در پایین مطلب درست نیست جای گفتن اینکه اشتباه کردم....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس