علیرضا قزوه در همایش ادبی "غزه در خون" اظهار داشت: گفته شده رنگ قرمز در پرجم فلسطین به خاطر رنگ قرمز پرچم ترکیه است و به منظور یادآوری حمایت آنها در این پرچم قرار داده شده است اما به اعتقاد من سه رنگ دیگر پرچم فلسطین است که هم رنگ ایران است که نقش پررنگی در حمایت از فلسطین دارد.

 به گزارش مشرق، همایش ادبی غزه در خون با موضوع پاسداشت شهدای حوادث غزه عصر روز سه‌شنبه 28 مرداد ماه با حضور جمعی از شاعران انقلاب اسلامی و نیز معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سخنانی اظهار داشت:  10 سال پیش از این وقتی رژیم صهیونیستی به جنین حمله کرد من در تهران نزد آقای ابوجهاد بودم که در حال تماس با آن منطقه بود. پس از چند دقیقه ایشان تلفن را قطع کرد و در حالی که اشک می‌ریخت به من گفت: از آن سوی خط به من گفتند که لوله تانک وارد خانه‌شان شده و دیگر نمی‌توانند صحبت کنند. امروز هم سخت است که می‌بینیم تمامی مدعیان حقوق بشر شاکت هستند، امروز هم همه کشورهای عربی ساکت هستند و صدایی از جایی بلند نمی‌شود.

وی افزود: امروز سوال من این است که کشورهای عربی در مقابل این جنایت‌ها کجایند؟ آنها مدعی جنگ شش روزه هستند اما به نظر من باید به جای جنگ بگوییم فرار شش روزه.

امرودی در ادامه به منطقه حساس خاورمیانه اشاره کرد و گفت: خاورمیانه دنیای سرمایه‌های بزرگ در جهان است که می‌تواند مسلمانان این منطقه را مستغنی از دنیا کند. اما بقای کشورهای بزرگ در این است که در این منطقه همواره جنگ باشد و چون اعزام نیرو به این منطقه دیگر صرفه ندارد باید در آن جنگ را نهادینه کرد و برای این مساله چه کسی بهتر از رژیمی مخالف در این منطقه که بتواند بحران را هدایت کند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی 17 سال قبل اظهار داشتند که باید مراقب صهیونیزم مسیحی باشیم. امروز هم باید مراقب صهیونیزم یهودی و مسلمان هم بود و داعش هم امروز همان صهیونیزم مسلمان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است نزاع و جنگی برپا باشد باید در درون اسرائیل باشد تصریح کرد: پیروزی فلسطین قاعده ما و قاعده الهی است. در سال 2هزار میلادی آقای خالد شمعل به ما گفت که تا زمانی که با نام امام حسین(ع) آشنا نبودیم جلوی در مجامع بین‌المللی گدای صلح بودیم اما از وقتی که با او آشنا شدیم فلسطین بار دیگر زنده است. شک نکیند در این خون‌های ریخته شده پیروزی نهفته است. شک نکنید کلید محو اسرائیل زده شده است و بدانید که وعده امام درباره محو اسرائیل ان شا الله محقق خواهد شد.

در ادامه این مراسم و پس از شعر خوانی عباسعلی براتی‌پور، احمد علوی و مهدی جهاندار، علیرضا قزوه برای سخنرانی و شعر خوانی به پشت تریبون دعوت شد.

وی در سخنان خود اظهار کرد: گفته شده رنگ قرمز در پرجم فلسطین  به خاطر رنگ قرمز پرچم ترکیه است و به منظور یادآوری حمایت آنها در این پرچم قرار داده شده است اما به اعتقاد من سه رنگ دیگر پرجم فلسطین است که هم زنگ ایران است که نقش پررنگی در حمایت از فلسطین دارد.

وی ادامه داد: ایران و امام خمینی(ره) بود که حمایت از فلسطین را عملی کرد، خزب‌الله لبنان بود که مقاومت را به آنها یاد داد و این راه بدون شک به پیروزی منتهی می‌شود.

قزوه افزود: امروز غزه است که شرایط را دیکته می‌کند. امروز غزه است که به سرزمین‌های اشغالی می‌رود و گروگان می‌گیرد و موشک‌هایش به هر کجای اسرائیل که خواست فرو می‌نشیند. این رسم اگر ادامه پیدا کند قطعا پیروز است.

وی در ادامه شعری به شرح زیر خطاب به مردم غزه خواند:

تابوت کودکان غزه را به رود نیل بیندازید

شاید موسی به دادشان برسد

شاید فرعون

شاید آسیه

شاید نیروهای سازمان ملل

شاید گماشتگان خلیفه نفت

تابوت کودکان غزه را به رود نیل بیندازید

فرقی نمی‌کند که پسر باشند یا دختر

خمپاره‌ها که بیایند

فرفره بازی بچه‌ها آغاز می‌شود

یکی صدایش را بادبادک می‌کند

یکی صدایش را چراغ

و خواب‌هایش را نخی که چراغ‌ها را بالا می‌برد

نگاه کن که آسمان مدیترانه

پر از بادبادک خونین است

گلوله‌ها که بیایند

توپ بازی بچه‌ها آغاز می‌شود

نگاه کن

زخم‌ها برگشته‌اند

ستاره‌ها برگشته‌اند و شهیدان برگشته‌اند

یوسف برگشته است و یازده خمپاره در هر ساعت

بر خوابهایش فرود می‌آیند

آرین شارون برگشته است

از درون شیشه‌های ادرار آزمایشگاهی در تل آویو

سرما برگشته است و پرزیدنت سیاه برگشته است

در سرطان گرما

آمبولانس‌ها برگشته‌اند و جنازه‌ها برگشته‌اند

موج‌ها برگشته‌اند و شعرها ریخته‌اند به خیابان

قایق‌ها برگشته‌اند و لاک پشت‌ها برگشته‌اند

ناتو برگشته با ژنرال‌هایی فلزی

که برقشان قطع شده است

نیل ریخته است به باریکه غزه

کنعان کوچیده است به محله ی شجاعیه

و جنازه‌های تازه

زنبیل زنبیل می‌روند بر نیل

نه آغوش آسیه‌ای

نه یوسفی و نه موسایی

کسی تکان نمی‌خورد و کاری نمی‌کند

تنها پسرکی پابرهنه برگشته است

به نام حنظله

از درون کاریکاتورهای ناجی العلی

تا بچه‌ها را

از زیر این همه آوارهای تماشا

بیرون بکشد

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس