کد خبر 336830
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

گاهی اوقات بزرگ کردن کودک باعث افزایش وزن والدین می‌شود که با رعایت چند نکته می‌توان جلوی این افزایش وزن ناخواسته را گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، بزرگ کردن کودکان مي تواند باعث افزايش وزن والدين شود؛ علت اين امر متعدد است از استرس گرفته تا کم خوابي اما اين افزايش وزن را مي توان با رعايت چند نکته ساده کنترل کرد و کاهش داد.

به نقل از سايت «Prevention» بايد بدانيد، چه چيزي را مي توان و چه چيز را نمي توان در برنامه روزانه خود گنجاند.

هرچه در منزل است، مي خوريد:
گاهي والدين نياز به ايجاد احساس خوب و ويژه دارند. در اين شرايط معمولاً به ساده ترين کار يعني مصرف مواد غذايي رو مي آورند. به گفته متخصصان از هر ۱۰ نفر ۹ نفر به خوردن رو مي آورند، البته نه غذاي سالم بلکه غذاهايي را مصرف مي کنند که باعث چاقي آن ها مي شود.

کمي استرس داريد:
بزرگ کردن کودکان، فرآيندي دشوار و پراسترس است. به گفته متخصصان، استرس تغييرات شيميايي در بدن ايجاد مي کند و باعث حفظ چربي بدن مي شود. هم چنين استرس باعث از دست دادن انگيزه براي انجام فعاليت جسمي مي شود. بالا رفتن وزن و احساس گرسنگي در آخر شب، باعث کند شدن متابوليسم بدن مي شود.

دچار کمبود خواب مي شويد:
کودکان در طول روز والدين را مشغول مي کنند و والدين با پايان روز، تازه متوجه مي شوند که کارهاي زيادي مانده است که بايد انجام دهند. کمبود خواب باعث اختلال هورمون هاي بدن مي شود و متابوليسم بدن را کندتر مي کند.

از خود غافل مي شويد:
والدين تلاش مي کنند فرزندانشان تغذيه سالمي داشته باشند و ورزش کنند اما معمولاً خودشان را فراموش مي کنند. بنابراين حتماً براي خواب کافي، ورزش و... زمان کافي در نظر بگيريد.

وقت کافي نداريد:
قبل ازداشتن فرزند ، برنامه روزانه تان شامل رفتن سرکار، باشگاه ورزشي، خوردن و خوابيدن بود اما پس ازبه دنيا آمدن نوزاد، همه اين برنامه ها تغيير مي کند. ايجاد تعادل بين انجام کارهايي که دوست داريد و رسيدگي به امور کودکان کمي دشوار است. در اين زمان دچار اضافه وزن مي شويد اما نگران نباشيد با اتخاذ برنامه جديد مي توانيد زمانتان را مديريت کنيد و به برنامه هاي مورد علاقه خودتان نيز بپردازيد.

آن چه کودکان مي خورند، ميل مي کنيد:
غذايي که کودکان دوست دارند هم خوشمزه است و هم قابل دسترس اما اغلب اين غذاها براي شما مناسب نيست. فراموش نکنيد کودکان در حال رشد هستند و غذاهايي را مي توانند بخورند که شما نمي توانيد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس