کد خبر 335854
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

لهستان در تعطیلات رسمی سالانه نیروهای مسلح بزرگترین رژه نظامی خود را در سال‌های اخیر برگزار کرده و رئیس جمهور این کشور گفت: ناآرامی‌ها در اوکراین نشان می‌دهد که درگیری‌ها هنوز یکی از "واقعیت‌های وحشتناک" در شرق اروپا است و لهستان باید بتواند از خودش دفاع کند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای نظامی برفراز ورشو پرواز کرده و تانک‌ها در پایتخت در حال گردش بودند. بیش از هزار سرباز لهستانی در حال رژه بودند و چندین نیروی آمریکایی و کانادایی که برای مانورهای ناتو در ورشو به سر می‌برند نیز به آن‌ها پیوستند.

این رژه روز جمعه در تعطیلاتی که به مناسبت پیروزی چشمگیر لهستان علیه بلشویک‌های روسیه در سال 1920 میلادی تعیین شده برگزار شد.

لهستان در دو قرن گذشته به شدت تحت اشغال یا کنترل روسیه قرار داده و اقدامات تهاجمی و مداخله جویانه مسکو در اوکراین باعث نگرانی شدید ورشو شده است. دولت ورشو با ارائه درخواست‌ها به ناتو برای ایجاد پایگاه‌های دائمی در لهستان نسبت به این اقدام واکنش نشان داد اما با مقاومت آلمان و برخی از اعضای این ائتلاف مواجه شد.

برونیسلاو کوموروفسکی، رئیس جمهوری لهستان پیش از برگزاری رژه در سخنرانی گفت: درگیری روسیه و اوکراین کاملا نشان می‌دهد که هیچ یک از کشورها در منطقه ما نمی‌توانند در امنیت زندگی کنند.

وی افزود: الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مسلح کردن جدایی طالبان در شرق اوکراین و ساقط کردن هواپیمای مسافربری مالزی توسط مسکو نشان می‌دهد که جهان باید از "توهمات" روسیه فاصله گرفته و مشاهده کند که درگیری مسلح همچنان یک واقعیت وحشتناک در شرق اروپا است.

کوموروفسکی همچنین از اعضای ناتو خواست تا در امور دفاع خود بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت، همزمان با اینکه روسیه در هشت سال اخیر به طور چشمگیر بودجه نظامی خود را افزایش داده اما بودجه ناتو در حال کاهش است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خب عکسم بذارببینیم چی دارن چی ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس