کد خبر 335549
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

رئیس جمهور آمریکا .درباره تحولات عراق گفت که نیروهای آمریکایی به زودی این کشور را ترک می‌کنند.

به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات شهر فرگوسن آمریکا و همچنین عراق بیانیه‌ای قرائت کرد.

باراک اوباما در کنفرانس خبری خود گفت که مداخله آمریکا در عراق با هدف نجات پناهندگان در کوه سنجار بوده است و همچنان به امداد هوایی به پناهندگان در کوه سنجار ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که منطقه همچنان با تهدید داعش مواجه بوده و آمریکا به حملات هوایی خود در عراق ادامه خواهند داد.

وی گفت که آمریکا به کمک‌ها به کردها و ارتش عراق ادامه خواهد داد و آمریکایی‌ها باید به تلاش‌های ما افتخار کنند.

باراک اوباما گفت که به پیشروی در عملیاتی که آغاز کردیم ادامه خواهیم داد و محاصره پناهندگان را خواهیم شکست و سپس نیروهای آمریکایی به زودی عراق را ترک خواهند کرد. به کمک ارتش آمریکا وضعیت پناهندگان در کوه سنجار بسیار بهبود یافته است.

اوباما در ادامه گفت: عراقی‌ها را به اتحاد برای مقابله با جنگجویان داعش و همچنین همکاری با "حیدر العبادی" نخست وزیر جدید برای مقابله با تهدیدات دعوت می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش به حادثه شهر فرگوسن ایالت میسوری اشاره کرد و گفت: ما مرد جوانی را در یک حادثه غم انگیز و دلخراش از دست دادیم.

وی گفت که هم اکنون زمان التیام، صلح و آرامش در خیابان‌های فرگوسن فرا رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری گفت: ما بخشی از یک خانواده آمریکایی هستیم و در ارزش‌های مشترک متحد هستیم. این موضوع شامل برابری در برابر قانون و حق تظاهرات مسالمت‌آمیز است.

وی تاکید کرد که هیچ بهانه‌ای برای خشونت علیه پلیس در فرگوسن وجود ندارد و همچنین هیچ بهانه‌ای نیز برای پلیس در استفاده بیش از حد از زور وجود ندارد.

اوباما گفت: اینجا در آمریکا، پلیس نباید در برابر روزنامه نگاران که در حال انجام کارشان هستند قلدری کرده و آنها را بازداشت کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    عراق احمق نباید اجازه میداد امریکا هر کاری میخواد بکنه انگار نه انگار چه بی بخارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس