کد خبر 335398
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر امور خارجه،سفیران و نمایندگان ایران در خارج از کشور در رسانه‌های غربی بازتاب داشتند.

به گزارش مشرق، رویترز در خصوص سخنان امروز مقام معظم رهبری این گونه نوشت: رهبر ایران: ارتباط با آمریکا به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.

رویترز نظر مقام معظم رهبری ایران را در نتیجه مذاکرات بسیار مهم دانسته و معتقد است که حتی در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و آمریکا، رهبر ایران خواستار برقراری روابط با آمریکا نخواهد بود مگر در موارد ضروری. رهبر ایران در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: عده‌ای بر این باورند که در صورت برقراری رابطه با آمریکا همه مشکلات حل خواهد شد. اینگونه نیست، اما به دلیل حساسیت مساله هسته‌ای حاضر به مذاکره با آمریکا شدیم.

رویترز در ادامه با اشاره به سخنان روز گذشته حسن روحانی رییس جمهور ایران خطاب به منتقدان سیاست خارجی دولت او که آن‌ها بزدلان سیاسی خطاب کرده بود، ادامه داد:‌ سال گذشته رهبر ایران با بیان نرمش قهرمانانه از روند مذاکرات ایران با غرب بر سر مساله هسته‌ای پس از گذشت چند سال حمایت کرد. اما همچنان اصولگرایان ایران بر فشار دولت اعتدال‌گرایانه روحانی پافشاری می‌کنند.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس در تیتر خود درخصوص سخنان امروز مقام معظم رهبری اینگونه نوشت: رهبر ایران معتقد است مذاکره مستقیم با آمریکا برای ایران فایده‌ای ندارد.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از سخنان امروز مقام معظم رهبری نوشت:رابطه ایران با آمریکا فقط باید در مسائل خاص و ضروری محدود باشد.

همچنین رهبر ایران که به ادعای آسوشیتدپرس حرف آخر را در مذاکرات هسته‌یی می‌زند،اظهار کرد: مذاکرات مستقیم با آمریکا هیچ فایده‌ای برای ایران نداشته و منجر به افزایش توهین‌ها و تحریم علیه ایران شده است. مذاکرات بیشتر با آمریکا به واشنگتن فرصت می‌دهد که از ایران تقاضاهای بیشتری داشته باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس