کد خبر 335360
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷

یک مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی، اعلام کرد: عمليات پيش راه اندازي و راه اندازي سکوهای دریایی این فاز مشترک گازی آغاز شد.

به گزارش مشرق، حسن بويري درباره آخرین وضعیت طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی، گفت: با اتمام عمليات حفاري 22 حلقه چاه توليدي بخش اول طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبی تحویل شرکت ملی نفت شده است.

مجري طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي با اشاره به نصب دریایی سکوهای دریایی این فاز مشترک گازی در خلیج فارس، تصریح کرد: هم اکنون عمليات پيش راه‌اندازي و راه اندازي مطابق با برنامه زمان بندی در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت بیش از 600 نفر از کارشناسان و متخصصان ایرانی به منظور راه اندازی و آغاز بهره برداری از سکوهای دریایی فاز 17 و 18 پارس جنوبی، اظهار داشت: عملیات راه اندازی نهایی این دو سکوی دریایی به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اكنون سكوي 18A از پيشرفت 98 درصدي در عمليات اتصالات (هوك آپ)، 90 درصد در فرايندهاي پيش راه اندازي و 35 درصد در حوزه عمليات راه اندازي برخوردار است، تبیین کرد: تمامی این مراحل مطابق با برنامه زمان بندی در حال انجام است.

بویری با تاکید بر اینکه پيش بيني مي شود با استمرار شرايط بهينه اجرايي توليد گازي اين بخش از پارس جنوبي به ميزان روزانه 500 ميليون فوت مكعب گاز تا كمتر از دو ماه آينده (مهر ماه) به بخش خشكي تاسيسات پارس جنوبي ارسال شود، یادآور شد: به موازات اين فعاليت‌ها در عرشه هاي اين فاز، مراحل تكميلي راه اندازي خط لوله 32 اينچ انتقال گاز اين پروژه با اجراي نهايي و اتمام عمليات هيدروتست خطوط در حال انجام است.

مجري طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي همچنين در خصوص آخرين وضعيت سكوي نخست فاز 17 توضیح داد: سكوي 17A اين پروژه نيز در يك ماه گذشته با ثبت ركورد بي نظير 3 درصد پيشرفت عمليات هوك آپ ( اتصال خطوط لوله فاز به سكوها) كه شاخصي بي نظير در سطح عمليات فني بخش فراساحلي طرح هاي پارس جنوبي محسوب مي شود در حال انجام مراحل پيش راه اندازي و راه اندازي است.

به گفته این مقام مسئول پیش بینی می شود توليد گاز چاه‌هاي اين سكو با ظرفيتي مشابه مرحله اول فاز 18 مطابق برنامه زمان بندي تعهد شده تا پيش از آغاز فصل زمستان سال جاري آماده استخراج و برداشت گاز در سقف تعيين شده باشد .

بويري در خصوصو آخرین وضعیت راه اندازی پالایشگاه گاز ساحلی فاز 17 و 18 پارس جنوبی هم توضیح داد: با راه اندازي بخش هاي عمده واحد يوتيليتي (هوا، آب ، برق و بخار)، عمليات بهره برداري از رديف اول واحد تصفيه گاز پالايشگاه فازهاي 17 و 18 براي دستيابي به توليد گاز در حال انجام است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس