مراسم تقدیر از کامران شیردل با سخنرانی آیدین آغداشلو، بابک احمدی و رخشان بنی‌اعتماد در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در پنجاه و هشتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران پنجشنبه 23 مرداد، نسخه ترمیم شده مستند «اون شب که بارون اومد» اثر کامران شیردل به نمایش در می‌آید و سپس از این کارگردان به پاس یک عمر فعالیت هنری قدردانی می‌شود.

در این مراسم مجید سرسنگی؛ مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، آیدین آغداشلو، بابک احمدی، رخشان بنی اعتماد و خسرو دهقان درباره کامران شیردل صحبت می‌کنند.

در این برنامه هنرمندانی چون داریوش مهرجویی، رخشان بنی اعتماد، خسرو سینایی، محمدرضا اصلانی، هوشنگ گلمکانی، مجتبی میرطهماسب، گلی ترقی، شادمهر راستین، واروژ کریم مسیحی، رضا میرکریمی، همایون اسعدیان، پگاه آهنگرانی و ... به تماشای نسخه ترمیم شده مستند «اون شب که بارون اومد» می نشینند.

«اون شب که بارون اومد» مستندی است به کارگردانی کامران شیردل است که در سال 1347 تهیه شد. این فیلم تا سال 1353 در توقیف به سر می بُرد؛ در این سال و در سومین جشنواره فیلم تهران به نمایش درآمد و پس از به دست آوردن جایزه بهترین فیلم دوباره توقیف شد. این فیلم ماجرای یک روستازاده گرگانی را روایت می‌کند.

این مستند چندی قبل از سوی مجله سینمایی sound and sight انگلیس در فهرست مستندهای برجسته اما فراموش شده سینمای جهان قرار گرفت.

مراسم تقدیر از کامران شیردل و نمایش مستند «اون شب که بارون اومد» پنجشنبه 23 مرداد ساعت 17 همزمان در تالارهای استاد ناصری و استاد شهناز  خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس