در این گزارش شما را با 10 راه روان سازی دستگاه اندرویدی آشنا خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، هرچند استفاده از گوشي هاي هوشمند اندرويدي موجود، در مقايسه با نمونه هاي توليد شده در ساير اکوسيستم ها داراي مزايايي است، اما کند شدن اين ابزار ها پس از گذشت زمان يکي از معايب اين سيستم عامل است. در ادامه با ما همراه باشيد تابا ۱۱ نکته براي روان سازي وبهبود عملکرد گوشي هاي هوشمند آشنا شويد.

گجت اندرويدي خود را به روزرساني کنيد

به روزرساني هاي نرم افزاري را مي توان به صورت مستقيم با استفاده از اتصال تلفن هوشمند به اينترنت و چک کردن وجود به روزرساني اعمال کرد. به روزرساني گوشي يا تبلت اندرويد به اين روش را دراصطلاح OTA مي خوانند.

براي چک کردن وجود به روزرساني در حالتي که گوشي شما به اينترنت وصل باشد،به قسمت Setting>About device> Software Update برويد و با انتخاب Check for Update تلفن هوشمند خود را به آخرين نسخه  منتشر شده، به روز کنيد.اين قانون براي اپليکيشن ها نيز صادق است و مي توانيد با اجراي گوگل پلي استور و مراجعه به قسمت MyApps از طريق منوي اين فروشگاه، اپليکيشن هاي نصب شده روي گوشي خود را به روزرساني کنيد.

Home Screen را خلوت کنيد

اگر از پس زمينه هاي لايو استفاده مي کنيد، بهتر است آن را با پس زمينه هاي استاتيک و تصاوير معمولي جايگزين کنيد. به گزارش zoomit ،همچنين بهتر است آيکن هاي بلا استفاده و ويجت هاي بدون  کاربرد در صفحه  Home را نيز حذف کنيد. هرچه صفحه  Home گوشي يا تبلت اندرويدي شما خلوت تر باشد، به همان نسبت سرعت بالاتر است و پردازش نيز سريع تر انجام مي شود.

اپليکيشن هاي بدون استفاده را پاک کنيد

يکي از بهترين راهکارها براي بالا بردن سرعت گجت اندرويدي حذف اپليکيشن هاي بدون استفاده است. براي حذف اين اپليکيشن ها به Settings>Apps برويد و با انتخاب تب All فهرست اپليکيشن هاي موجود را بررسي کنيدو مواردي را که استفاده نمي کنيد با کليک روي آن و انتخاب Uninstall حذف کنيد.

درصورتي که مي خواهيد اين اپليکيشن را تنها غيرفعال کنيد، با انتخاب آن تب جديدي را در پنجره  اپليکيشن ها تشکيل دهيد تا زماني که به اپليکيشن نياز داريد، با مراجعه به آن و فعال سازي اپليکيشن مورد نظر، از آن استفاده کنيد.همچنين مي توانيد با نگاه به تب Running در Setting > Apps فهرست اپليکيشن هايي را که هميشه در حال اجرا هستند، ببينيد.

انيميشن اندرويد را کاهش دهيد يا خاموش کنيد

يکي ديگر از راه هاي روان تر کردن تلفن هوشمند يا تبلت اندرويدي، کاهش جلوه هاي انيميشني و يا خاموش کردن آن ها ست. براي تغييرات در اين زمينه، ابتدا لازم است Developers Option را فعال کنيد. براي فعال کردن اين قسمت، در تنظيمات اندرويد که به صورت پيش فرض غيرفعال است، بايد به Settings>About phone برويد و سپس با مراجعه به قسمت System روي شماره  ساخت يا Build Number چند بار کليک کنيد تا بخش Developer Option در تنظيمات نمايان شود.

با مراجعه به تنظيمات و وارد شدن به قسمت Developer Option مي توانيد گزينه هاي Window animation scale، Transition animation scale و Animation duration scale را ببينيد. با کليک روي هر يک از اين گزينه ها، مقدار مورد نظر را روي 0.5x قرار دهيد يا غيرفعال کنيد.

پاک  سازي کش اپليکيشن ها

گاه پاک سازي کش اپليکيشن ها به بالارفتن کارآيي سيستم منجر مي شود.در صورتي که مي خواهيد کش اپليکيشن ها را يک به يک پاک کنيد يا کش اپليکيشن هاي خاصي را براي پاک شدن در نظر گرفته ايد، بهتر است به Settings>Apps مراجعه و با انتخاب تب All و انتخاب اپليکيشن هاي مورد نظر روي Clear Cache کليک و کش اپليکيشن مورد نظر را پاک سازي کنيد. در صورتي که مي خواهيد کش کل اپليکيشن ها را پاک کنيد، مي توانيد با مراجعه به Settings>Storage و کليک روي Cached Data و سپس OK کش کل اپليکيشن ها را پاک کنيد.

Auto Sync را غيرفعال کنيد

اغلب کاربران اندرويدي حساب هاي کاربري مختلفي را براي استفاده در تلفن هوشمند يا تبلت اندرويدي خود وارد و امکان سينک شدن اين حساب هاي کاربري را فعال مي کنند تا آخرين به روزرساني و اعلانيه ها را دريافت کنند. جالب است بدانيد که سينک شدن تاثير محسوسي روي کارکرد سيستم و همچنين مصرف باتري دارد.

براي غيرفعال کردن اين قابليت به Settings>Accounts مراجعه و با انتخاب Auto Sync آن را غيرفعال کنيد. همچنين مي توان از طريق مرکز اعلانيه ها اين قابليت را غيرفعال کرد. راهکار ديگر براي کم اثر کردن اين موضوع، غيرفعال کردن يک به يک حساب هاي کاربري است که از آن ها استفاده نمي کنيد يا کمتر استفاده مي کنيد.

پاک کردن پارتيشن کَش

پارتيشن کَش ساختاري جدا از کَش داده هاي هر اپليکيشن دارد و در آن فايل هاي Temporary ذخيره مي شود. پاک کردن اين بخش از سيستم عامل مي تواند تاثير خوبي روي روان شدن آن داشته باشد. براي انجام اين امر بايد وارد ريکاوري مُد شويد. وارد شدن به مُد ريکاوري در ابزار هاي مختلف اندرويدي تفاوت هايي دارد. پس از وارد شدن به مد ريکاوري مي توانيد با انتخاب wipe cache partition کش را خالي کنيد.

از لانچر هاي ديگر استفاده کنيد

در صورتي که مي خواهيد تجربه  کاربري بهتري داشته باشيد، مي توانيد لانچر هاي ديگري غير از لانچرهاي اختصاصي توليدکنندگان ابزارهاي اندرويدي را انتخاب کنيد.

ريست فکتوري گوشي

درصورتي که مي خواهيد تلفن هوشمندتان مانند روزي که آن را خريداري کرديد، کار کند، پس هر از چندگاهي در صورت کاهش شديد سرعت آن را ريست فکتوري کنيد. اين کار باعث از بين رفتن تمامي اطلاعات و تنظيماتي مي شود که روي تلفن هوشمند موجود بوده است. در صورتي که تصميم به انجام ريست فکتوري گرفته ايد، بهتر است ابتدا از داده هاي ضروري خود يک بک آپ بگيريد و سپس بامراجعه به Settings>Backup & reset>Factory Data Reset تلفن هوشمند خود را ريست کنيد.

استفاده از رام هاي سفارشي

برخي شرکت ها آخرين نسخه  نرم افزاري را براي بعضي از تلفن هاي هوشمند خود ارائه نمي دهند و از اين رو براي استفاده از آخرين نسخه  اندرويد مجالي جز استفاده از رام هاي سفارشي نيست و در صورت يافتن آن، با روت کردن تلفن هوشمند، نسخه  مورد نظر را روي تلفن هوشمند نصب کنيد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس