کد خبر 335331
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استیضاح فرجی‌دانا هیچ ارتباطی به موضوع بورسیه‌های مورد ادعای وزارت علوم پیدا نمی‌کند، گفت: نیمی از بورسیه‌های مورد ادعای وزارت علوم بررسی و قانونی بودن آن احراز شده است.

به گزارش مشرق، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با  فارس پیرامون دلایل استیضاح وزیرعلوم گفت: دلایلی که باعث استیضاح وزیر علوم شده است هیچ ارتباطی با موضوع بورسیه‌های غیرقانونی مورد ادعای این وزارتخانه ندارد.

وی افزود: کمیته‌ 5 نفره‌ای برای بررسی پرونده‌های بورسیه‌های وزارت علوم شکل گرفت که شامل نمایندگانی از دوره قبل و کنونی وزارت علوم است. نتیجه این بررسی آن شد که ادعای اول وزارت علوم در خصوص 3 هزار بورسیه غیرقانونی نادرست بوده است.

زاهدی ادامه داد: در بررسی‌هایی که در این خصوص صورت گرفته و تا به اینجای کار که یک هزار و 500 نفر از بورسیه‌ها بررسی شدند مشکلی از نظر قانونی وجود نداشته است و البته این رسیدگی‌ها ادامه دارد.

وزیر علوم دولت نهم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات بورسیه‌های کاملاً خلاف ضابطه و قانون وجود داشته است به طوری که افرادی مدارکشان اعتبار لازم را نداشته اما بورسیه شده‌اند و همچنین افرادی که در رشته غیرمرتبط بورسیه شدند. البته بیان این مباحث درست نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در پایان خاطرنشان کرد: اقدامی که وزارت علوم در این دوره در خصوص اعلام خلاف واقع بورسیه‌های غیرقانونی کرد بهتان بزرگی به کشور است که نباید چنین اقدامی صورت می‌گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    عزیزان آخر روال کار این بود که بورسیه ها وفادار به باند تحکیم وحدت باشند . این رویه را احمدی نژاد به هم زد. حالا اگربورسیه های دوره او برگردند و فضای تحکیمی دانشگاهها را به هم بزنند دولت چه خاکی به سرش بریزد و چه جوابی به خاتمی بدهد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس