مقامات ژاپنی از ورزشکاران‌شان در دومین المپیک نوجوانان خواستند در خیابان‌های نانجینگ از پوشیدن لباس این کشور خودداری کنند.

به گزارش مشرق، دومین دوره المپیک نوجوانان از یکشنبه هفته آینده به میزبانی نانجینگ آغاز می‌شود. کمیته ملی المپیک ژاپن از ورزشکارانش درخواست کرد تا در طول برگزاری المپیک نانجینگ یونیفرم کشورشان را نپوشند چرا که احتمال حمله وجود دارد!

کشمکش چین و ژاپن دومین و سومین کشورهای اقتصادی بزرگ در دنیا به دلیل مشکلاتی که در خصوص مسائل منطقه‌ای داشتند باعث شد تا مسئولان ورزش ژاپن چنین درخواستی را از ورزشکاران‌شان داشته باشند.

رویترز در این باره نوشت: چین در حال حاضر کشتار ژاپنی‌ها در سال 1937 که منجر به قتل عام 300 هزار نفر در نانجینگ شد را یادآوری می‌کند. بعد از جنگ اعلام شد 142 هزار نفر کشته شدند، اما سیاستمداران ژاپنی اعلام کردند چنین چیزی وجود ندارد.

یوسوکی فوجی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ژاپن به خبرگزاری کیودو در ژاپن گفته بود آنها کارهایی را انجام داده‌اند و ورزشکاران‌شان در ایمنی کامل قرار دارند.

وی دراین باره گفت: ورزشکاران در دهکده مجبور هستند لباس ژاپن را برتن کنند، اما از آنها خواستیم در محوطه خارج از دهکده لباس‌های معمولی بر تن کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    از یک نکته چینی ها و کره ای ها خیلی خوشم می آید و آن اینکه آنها هرگز تاریخشان و دشمنانشان را از یاد نمی برند. برعکس ما ایرانیها که حافظه مان به شدت کوتاه مدت است و همین الان خیلی ها جنابات آمریکا و انگلیس در ایران را فراموش کرده اند و یا اصلا نمی بینند!
  • رضاتاجی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مسخرست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس