وزیر راه و شهرسازی ملیت هواپیمای سقوط کرده را ایرانی – اوکراینی اعلام کرد و گفت: هر گونه اعلام نظر من در مورد اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما قبل از اعلام نظر کارشناسان غیر قانونی و ناصحیح است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، عباس آخوندی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا سازمان هواپیمایی در بیان ملیت هواپیمای حادثه دیده تغییر نظر داشته است، اظهار کرد: این هواپیما ساخت مشترک شرکت هسا ایران و اوکراین است.

وی در مورد نتیجه بررسی جعبه سیاه این هواپیما گفت: اکنون جعبه سیاه تحویل گروه بررسی سانحه داده شده است؛ بنابراین آنها باید بعد از بررسی دقیق، نظر کارشناسی خود را در مورد علت سانحه و مسائل پیش آمده عنوان کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر من قبل از اعلام نظر کارشناسان هر گونه صحبتی در این مورد داشته باشم غیر قانونی و ناصحیح خواهد بود.

آخوندی درمورد تعداد این نوع هواپیماهای باقی‌مانده در ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: اکنون در ناوگان هوایی، هیچ یک از این هواپیماها به پرواز در نمی‌آیند و متوقف شده‌اند و این در حالی است که کلا دو مورد از این هواپیماها در حال پرواز بود که با حادثه اخیر پرواز هواپیمای دیگر نیز متوقف شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال برگشت هواپیماهای آنتونوف به ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: باید کمیته فنی نظر خود را اعلام کنند اگر مشکل کلی باشد قطعا پروازها دیگر ادامه نمی‌یابد اما اگر مساله پیش آمده موردی باشد آنها را برطرف خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد این که چرا با وجود این که این هواپیماها پیش از این نیز دچار سانحه شده بودند باز هم اجازه پرواز دریافت کردند بیان کرد: باید کمیته فنی اظهار نظر کند!


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس