کد خبر 334886
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

پیشکسوت داوری فوتبال ایران از رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، رضا غیاثی در مورد ناراحتی‌اش از اصرار اصفهانیان برای اینکه حتماً ناظر الیت کنفدراسیون فوتبال آسیا شود، گفت: بحث خوشحال و یا ناراحت بودن من مطرح نیست چون در این مسئله هیچ منفعتی ندارم اما به اصولی معتقدم و باید این اصول رعایت شود. کار اصفهانیان سوءاستفاده از پست و مقامی که دارد آن هم به نفع خودش است. این حرکت اصفهانیان برابر قانون کشور جرم محسوب می‌شود و اصفهانیان حق این کار را ندارد چون شایستگی‌اش را ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته داوران الیت AFC پس از بازنشستگی می‌توانستند بلافاصله ناظر داوری AFC شوند مثل مرادی و ممبینی اما در قانون جدید هر فردی که می‌خواهد ناظر الیت AFC شود باید در کلاس «فوتورو» شرکت کند. آنهایی قصد حضور در این کلاس را دارند باید فرم 10 صفحه‌ای را پُر کنند که در این فرم گفته شده داوطلبان باید بتوانند انگلیسی بنویسند، بخوانند و کنفرانس بدهند و 90 درصد از سوالات هم پاسخ دهند.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران تصریح کرد: همین شرایط باعث شد سه داور کاندیدای حضور در جام جهانی 2014 از کشورهای عربستان، امارات و عمان یک سال زودتر خودشان را بازنشسته کرده تا بتوانند زبان خود را تقویت کنند و ناظر الیت شوند. همین کار را باید اصفهانیان برای مظفری‌زاده و ترکی انجام می‌داد نه اینکه مثل سال گذشته خیانت کند. اصفهانیان به جای اینکه خودش را معرفی کند باید دیگران را معرفی می‌کرد و حق کسی را نمی‌خورد.

غیاثی در پاسخ به این سوال که دلیل اصرار اصفهانیان برای این کار چیست، اظهار داشت: اصفهانیان خیلی مسافرت رفتن را دوست دارد، او تازه از برزیل آمده و می‌خواهد این سفر را هم برود! نکته اینجاست که حداکثر سن برای ناظر 60 سال است در حالی اصفهانیان 56 ساله است و اگر سال دیگر در این آزمون قبول شود که این اتفاق رخ نمی‌دهد 57 ساله می‌شود.

وی در ادامه انتقاداتش از رئیس کمیته داوران خاطرنشان کرد: اصفهانیان نه زبان انگلیسی بلد است و نه کامپیوتر می‌داند! علی خسروی 10 برابر این آقا زبان و کامپیوتر بلد بود ولی در این کلاس قبول نشد. این رفتار اصفهانیان آب در هاون کوبیدن است و مطمئن باشد در آینده‌ای نزدیک عده‌ای به اتهام سوءاستفاده از پست و مقام از اصفهانیان شکایت می‌کنند.

رئیس پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: از کفاشیان تعجب می‌کنم که چطور از اصفهانیان دفاع می‌کند و به این تخلف بزرگ رسیدگی نمی‌کند.

غیاثی در پایان عنوان کرد: اصفهانیان سال گذشته نتوانست در این کلاس انگلیسی سخنرانی کند اما وقتی به ایران آمد گفت بعد از سخنرانی برایش دست زدند درحالی که نمی‌داند در خارج از کشور برای هر کسی که سخنرانی کند دست می‌زنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    خدايا كشورمان ايران راازشر خودخواهان و مغرضان ورياست طلبان حفظ فرما .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس