کد خبر 334792
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

نخست وزیر عراق شامگاه دوشنبه در سخنان شدیداللحنی به اقدام فواد معصوم رئیس جمهوری این کشور در مامور کردن حیدرالعبادی برای تشکیل دولت جدید واکنش نشان داد و آن را اقدامی غیر قانونی خواند.

به گزارش مشرق، المسله نوشت: نوری المالکی تاکید کرد مامور شدن حیدر العبادی برای تشکیل دولت، هیچ ارزشی ندارد و ائتلاف دولت قانون، فراکسیون بزرگتر است .

وی افزود ائتلاف دولت قانون خواهان حرکت در چارچوب قانون اساسی است و وی در برابر تمام تجاوزات از قانون اساسی خواهد ایستاد.
 

مالکی در سخنانی که از تلویزیون عراق پخش می شد، اظهار داشت نقض قانون اساسی با زیر پا گذاشتن مهلت قانونی آغاز شد که بنا بود پنجشنبه گذشته از سوی دادگاه فدرال یکسره می شد و هشدار دادم که رئیس جمهوری به خاطر آن بازخواست خواهد شد.

وی افزود مامور شدن العبادی ارزشی ندارد و ائتلاف دولت قانون فراکسیون بزرگتر است و نمی توان آن را از طریق یک روند داخلی و خارجی مورد حمایت آمریکا دور زد.

وی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا که خود را یک کشور دموکراتیک می داند، اکنون از نقض قانون اساسی در عراق حمایت می کند، افزود تمام داده های موجود از نظر تعداد آرا و تعداد کرسی ها به نفع ما است و دولت قانون 103 کرسی و بیش از سه میلیون رای دارد.

مالکی گفت آنچه رخ داده، باطل و نقض قانون اساسی و تصمیمات دادگاه قانون واضح است و ما امروز در مقابل نقض خطرناک قانون اساسی قرار داریم و در این زمینه شکایتی تقدیم کردیم.

نخست وزیر عراق اظهار داشت شایسته بود که رئیس جمهور به جای مامور کردن، در خود بازنگری می کرد.

ائتلاف دولت قانون می خواهد در چارچوب قانون اساسی حرکت کند و در مقابل هر گونه تجاوز از قانون اساسی خواهد ایستاد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    به نظرمن ایران باید حمله کنه
  • مجید ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    حیف که نوری المالکی نخست وزیر نشد.
  • اسماعیل ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    به جنهم نشد یک کشور بخاطر ریاست یک نفر به باد برود چی بشه
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    به نظر من مالکی سیاست و توان لازمو برای حل چالش کنونی نداره... به خصوص برخوردش با کردها.البته انتخاب عبادی هم ممکنه به منفعت گروه های مخالف ایرانی باشه!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    رابطه عبادی با ایران خوبه
  • mehran ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    با سلام : دوره اول خود این آقا هم ایاد علاوی برنده شد و این آقا را ریاست جمهور وقت مامور تشکیل کابینه کرد ، چرا آن موقع پذیرفتند
  • بسیجی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    نوری مالکی مثل بعضی سیاست مداران ما شعور سیاسی نداره امثال ممد خاتمی و دارودسته اش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس