منابعی در کشور کوزوو از بازداشت 40 شهروند این کشور خبر دادند که در سوریه و عراق به همراه گروههای تکفیری دست به جنایت می‌زدند.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، نیروهای امنیتی کوزوو از بازداشت 40 تروریست کوزوویی که در سوریه و عراق دست به اقدامات تروریستی می زدند، خبر دادند.

مسئولان امنیتی کوزوو اعلام کردند که پلیس این کشور امروز 40 نفر از کسانی را که مظنون به مشارکت در جنگهای سوریه و عراق بودند، بازداشت کردند.

بنا بر این گزارش، این بازداشتها در چارچوب فعالیتهای امنیتی صورت می گیرد که هدف از آن ممانعت از اعزام جنگجوهای داوطلب به سوریه و عراق است.

مقامات این کشور افزودند: پلیس در عملیات امنیتی گسترده خود، مواد منفجره و سلاحهای مختلفی را کشف و ضبط کرد.

این در حالی است که اکثر ساکنان کوزوو آلبانی تبارند و با وجود سبک زندگی در این کشور لائیک، مردم آن مسلمان هستند.

رسانه های داخلی کوزوو نیز اعلام کردند که یک جوان 18 ساله هفته گذشته از شرق این کشور در جنگ علیه دولت سوریه شرکت کرده است.

به گزارش این رسانه ها، تعداد غیر نظامیان کوزوویی که در عراق و سوریه می جنگیدند، به 16 نفر می‌رسد.

یک منبع در اطلاعات این کشور  که خواست نامش فاش نشود، گفت: حدود 100 تا 200 غیر نظامی در حال حاضر برای جنگ، به عراق و سوریه رفته‌اند.

پیش بینی می‌شود که پارلمان کوزوو قانونی تصویب کند که مانع از پیوستن غیر نظامیان به گروههای تروریستی و تکفیری شود؛ لذا اگر ثابت شود که شخصی به این گروهها پیوسته است، به 15 سال زندان محکوم می‌شود.

این در حالی است که دولتهای غربی بیم آن دارند که این تروریستها در نهایت به کشور خود بازگردند و امنیت آنها را به مخاطره بیندازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس