کد خبر 334615
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

شهید عبدالرحیم رهنما، پدر تاریخ جنگ کردستان بعد از گذران سال‌ها زندگی پربار و طی کردن سال‌ها سختی جانبازی، به فیض شهادت نائل شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید عبدالرحیم رهنما از ایثارگران و رزمندگان استان اصفهان بودند که در سال 58 به فرمان امام راحل(ره) که غائله کردستان آغاز شد، از استان اصفهان به این منطقه اعزام شدند و تا سال 70 در کردستان فرمانده عملیات در شهرستان‌های سنندج و مریوان بودند.

مهدی داوری، مسئول مرکز مطالعات شهید بروجردی و عضو هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب استان اصفهان درباره شهادت وی گفت: شهید رهنما به عنوان بسیجی داوطلب به مناطق مختلف کردستان اعزام می‌شدند و بعد از جنگ مدیر روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب و مدیر روابط عمومی ستاد نماز جمعه فلاورجان به شمار می‌رفته و در سالیان گذشته راوی راهیان نور غرب و شمال غرب استان اصفهان در کردستان بودند و به همین دلیل به وی پدر تاریخ جنگ کردستان نیز می‌گفتند.

وی افزود: وی از جانبازان 70 درصد جنگ تحمیلی به شمار می‌رفتند و شهید رهنما در بمباران حلبچه فرمانده عملیات مریوان بودند و به عنوان امدادرسان به مردم حلبچه کمک کرده و دچار مجروحیت شیمیایی شدند اما او مجروحیت را پیگیری نکرده و در 2 سال گذشته دچار مشکلات جدی شده و شب گذشته به فیض شهادت نائل شدند.

عضو هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب استان اصفهان تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر شهید عبدالرحیم رهنما فردا ساعت 10 صبح از مقابل مسجد اعظم فلاورجان تا گلزار شهدای این شهرستان انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس