کد خبر 334579
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

یک اندیشکده آمریکایی طی تحلیلی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیج به عنوان نیروهای مستحکم در برابر تهدیدهای بالقوه بیرونی و داخلی با اعتقادات راسخ مذهبی یاد کرد.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «استراتفور»، طی مقاله‌ای درباره «سپاه پاسداران ایران» می‌نویسد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که به موجب جنگ دهه 80 عراق علیه ایران به وجود آمد و ضامن بقای جمهوری اسلامی شد، تاریخچه‌ای از دفاع از کشور را در برابر تهدیدهای خارجی بر عهده دارد .

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران ایران در حفظ امنیت داخلی و دفاع ملی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند و علاوه بر این در زمینه‌های مهندسی شهری و حوزه انرژی نیز فعالیت‌های را انجام می‌دهد.

این نیروی نظامی نخبه همچنین در شورای عالی امنیت ملی کشور، به عنوان بالاترین نهاد سیاستگذاری، دارای عضو است و سردار سرلشگر «محمد علی جعفری»، فرمانده این نیرو نقش مهمی را در مباحثات این نهاد بر عهده دارد.

این اندیشکده در ادامه می‌نویسد: سپاه پاسداران ایران علاوه بر این، در حفظ امنیت داخلی ایران و حفاظت اطلاعات جایگاه مهمی دارد. از سوی دیگر بسیج مستضعفین ایران نیز که در حدود یک میلیون نفر مبارز پایبند به اعتقادات راسخ مذهبی دارد همکاری تنگانگی را با سپاه پاسداران دارد که نمونه آن را می‌توان در ماجرای سال 2009 (فتنه 88) ملاحظه کرد.

در انتهای این مقاله آمده است: سپاه پاسداران ایران همچنین با نماینده فرماندهی کل قوای ایران در این نهاد نظامی ارتباط مناسبی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس