کد خبر 334466
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

رئیس جمهور مصر که شب گذشته به جده سفر کرد در دیدار با پادشاه عربستان سعودی، اوضاع منطقه خاورمیانه به خصوص تحولات غزه را بررسی کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: «ایهاب بدوی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که در دیدار بین «عبد الفتاح السیسی» و ملک «عبد الله بن عبد العزیز» که در کاخ ملک عبد الله در شهر جده برگزار شد، دو طرف اوضاع منطقه از جمله تحولات غزه، تلاش های مصر در رابطه با برقراری آتش بس در غزه با هدف جلوگیری از ریخته شدن خون مردم این منطقه در چارچوب طرح ابتکاری مصر را به گونه ای که مذاکرات درباره حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی ازسر گرفته شود، مورد بررسی قرار دادند.

بدوی افزود که السیسی و ملک عبد الله همچنین به بررسی تحولات عراق در سایه گسترش دایره تروریسم در منطقه و بازتاب های آن بر عراق و کل منطقه و همچنین اوضاع سوریه و لیبی و بازتاب های آن بر مصر و عربستان و امنیت قومی عربی پرداختند.

دو طرف در این دیدار درباره تلاش امت های عربی و اسلامی و ایجاد اتحاد و تشریک مساعی کشورهای عربی، گسترش ارزش های صحیح اسلامی که مخالف با خشونت و افراطی و تروریسم است و نیز تلاش برای ترمیم چهره اسلام در اذهان عمومی جهان و تاکید بر عدم ارتباط آن با تروریسم و خشونت، به توافق رسیدند.

در پایان این دیدار نیز پادشاه عربستان به نشانه تقدیر و تشکر ملت و دولت عربستان از السیسی نشان ملک عبد العزیز آل سعود را که بالاترین نشان در عربستان است به گردن السیسی آویخت.

السیسی شب گذشته وارد عربستان شد و در شهر جده مورد استقبال شاهزاده مقرن بن عبد العزیز آل سعود ولیعهد عربستان, شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه ، شاهزاده مشعل بن عبد الله بن عبد العزیز امیر منطقه مکه مکرمه، دکتر هانی ابو راس استاندار جده و سرلشگر عبد العزیز الصولی رئیس پلیس منطقه مکه مکرمه قرار گرفت.

این نخستین سفر السیسی به عربستان پس از عهده داری منصب ریاست جمهوری مصر است و در این سفر سامح شکری وزیر خارجه، هشام الشریف رئیس دفتر ریاست جمهوری و عفیفی عبد الوهاب سفیر مصر در عربستان وی را همراهی می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امير ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با چه خري ديدار كرده. گنده خر سعودي ها
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خبر... خبر ....خبر فوری به زودی مصر و عربستان به اسرائیل حمله می کنند، این تصمیم در دیدار خصوصی فرعون مصر و عبدالشیطان سر سفره شام!گرفته شد جواب: زپلشک، جان ننشان خدا مسلمانا رو از شرشون آزاد کنه
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بی شرفها چه نونی هم به هم قرض دادن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس