کد خبر 334321
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

مفتی جدید لبنان از سوی شورای انتخابات داخلی دارالفتوی انتخاب شد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری المیادین نوشت: شیخ عبد اللطیف الدریان رئیس دادگاه های سنی شریعت عالی لبنان امروز در انتخابات داخلی دار الفتوای لبنان به عنوان مفتی جدید جمهوری لبنان که عالی ترین سمت سنی‌ها در این کشور به شمار می آید، انتخاب شد و از این پس مفتی جدید جمهوری لبنان است.
مسئولان در دار الفتوای جمهوری لبنان در این باره اعلام کردند: شیخ عبداللطیف دریان یکی از نامزدهایی بود که از بیشترین شانس پیروزی بر دیگر رقبای خود برای تصدی این سمت برخوردار بود.

براساس اطلاعات اولیه به دست آمده، شیخ عبداللطیف الدریان 61 سال سن دارد و هم اکنون سمت ریاست دادگاه های سنی شریعت عالی لبنان را برعهده دارد.

شیخ محمد قبلان مفتی قبلی جمهوری لبنان از سال 1996 این سمت را در لبنان برعهده داشت و پیش از این نیز سمت قائم‌قامی مفتی جمهوری لبنان را از سال 1989 عهده دار بود.
این دوره از ریاست دار الفتوای جمهوری لبنان هم در 15 سپتامبر سال جاری به پایان می رسید، و براساس نظام داخلی شورای دار الفتوی حداکثر سن برای تصدی این مقام باید کمتر از 73 سال باشد در صورتی که فردی بیشتر از این سن داشته باشد، ریاست باید به شخص دیگری واگذار شود.

به دلیل پیامدهای ناشی از نبودن مفتی در جمهوری لبنان تمام سلام نخست وزیر لبنان دیروز به شورای انتخاب اسلامی لبنان تا ظهر امروز یکشنبه مهلت داده بود، تا مفتی جدید جمهوری لبنان را انتخاب کنند.

این شورا 105 عضو دارد، که برجسته ترین اعضای شرکت کننده در این شورا از نخست وزیران سنی مذهب اسبق لبنان هستند، حتی شماری از وزرا و نمایندگان کنونی پارلمان لبنان ، مفتی ها و قضات لبنانی هم در این شورا عضویت دارند، مفتی جمهوری لبنان برای رسیدن به این سمت باید اکثریت آرا را از سوی این شورا به دست آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق از دیدگاه هایش می نوشتی. به سمت کدام جناح گرایش دارد 8 تا 14 مارس یا بی طرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس