کد خبر 334205
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

پس از پاکسازی مناطق شرق شهرک «عرسال» توسط ارتش لبنان از حضور تروریست‌های مسلح، زندگی در این شهرک مرزی به روند طبیعی سابق خود بازگشت ولی ویرانی‌ها همچنان پابرجاست.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «العهد»، ارتش لبنان پس از یک هفته درگیری با تروریست‌های وابسته به گروهک‌های تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» در منطقه مرزی «عرسال»، موفق شد مواضع خود در منطقه «وادی الحصن» واقع در شرق عرسال را از چنگ افراد مسلح باز پس بگیرد و یک مقر جدید در نزدیکی مسجد «ابو اسماعیل» احداث نماید. پیش از این تک تیراندازهای مسلح در این مسجد مستقر شده بودند. ارتش لبنان روز گذشته سه تک تیرانداز مسلح را در این منطقه دستگیر کرده بود.

یگان‌های ارتش لبنان در ادامه روند رویارویی با افراد مسلح با تانک‌ها و نفربرها در دروازه‌های اصلی شهرک عرسال مستقر شده و راه خود را از خیابان اصلی تا منطقه «وادی الحصن» باز کرده و این مناطق را نیز تحت کنترل خود در آوردند. ارتش لبنان همچنین یک مقر جدید در نزدیکی درمانگاه «عرسال» احداث کرد.

بر اساس این گزارش با عقب نشینی افراد مسلح از شهرک عرسال و پاکسازی بسیاری از مناطق توسط نیروهای ارتش، هم اکنون زندگی در این شهرک مرزی به وضعیت طبیعی سابق بازگشت به گونه‌ای که آمد و شد مردم از سر گرفته شده و مغازه‌ها درهای خود را به روی مشتریان باز کردند. اهالی عرسال از مسئولان لبنانی خواستند شبکه‌های آب و برق را تعمیر کرده و آب و برق مردم را تأمین کنند.

این گزارش حاکی است که مذاکرات هیئت «علمای مسلمان» با افراد مسلح به منظور آزادی گروگان‌های ارتش و نیروهای امنیتی از دست افراد مسلح تا کنون به نتیجه نرسیده است. هم اکنون گروه مذاکره کننده هیئت علمای مسلمان به صورت مستقیم با نخست وزیر کابینه لبنان هماهنگ شده است و هیچ گونه رایزنی در این زمینه با ارتش صورت نمی‌گیرد.

نیروهای ارتش لبنان پس از پاکسازی عرسال اجازه ورود خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها به این شهرک را دادند. گزارش‌های روزنامه نگاران میزان خسارت‌ها و تخریب این منطقه را به تصویر کشید. مقر نیروهای ژاندرمری عرسال قبل از ربوده شدن نیروهایش منهدم و به آتش کشیده شده است.

خانواده‌های نظامیان ربوده شده در عرسال با برگزاری تجمعی در ورودی «بعلبک جنوبی»، مسیر جاده‌ای بین‌المللی را به مدت 15 دقیقه بسته و مسئولان کشورشان را به سرعت بخشیدن به فعالیت‌هایشان در راستای آزاد سازی فرزندانشان از چنگال تروریست‌ها دعوت کردند. 19 عضو ارتش و 17 تن از نیروهای امنیتی لبنان هم اکنون توسط افراد مسلح به گروگان گرفته شده‌اند. گزارش‌ها از احتمال انتقال آنها به داخل خاک سوریه حکایت دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس