کد خبر 334230
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کشتی به غیر از بازی‌های آسیایی تهران، تیم اصلی‌اش را به مسابقات جهانی فرستاده است، به همین دلیل اهمیت مسابقات جهانی برای کشتی بیشتر از بازی‌های آسیایی است.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر نایب رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی و اینکه اگر زمان مسابقات کشتی به ابتدای رقابت‌ها تغییر پیدا کند نقش مثبتی در روحیه کاروان ورزشی ایران نخواهد داشت، گفت: در المپیک سیدنی دو ساعت بعد از اتمام کشتی من در فینال، اختتامیه بازی‌ها برگزار شد. از گذشته رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری در روزهای پایانی برگزار می‌شد. به طور حتم همین‌طور خواهد بود و می‌تواند کمک کند. در المپیک لندن بعد از طلای سوریان بود که سایر نتایج درخشان رقم خورد.

قهرمان سابق کشتی المپیک تصریح کرد: مشکل اساسی که امسال در بازی‌های آسیایی به خصوص در کشتی با آن مواجه هستیم فاصله کم این مسابقات با رقابت‌های جهانی است. بدون شک نتایج کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی تعیین کننده است. به خصوص کشتی که با فاصله زیاد با سایر رشته‌ها با توجه به توزیع 14 مدال، جایگاه کاروان ورزشی ایران را در بازی‌های آسیایی مشخص خواهد کرد.

وی افزود: در بازی‌های آسیایی 2002 پوسان کاروان ایران به دلیل باخت کشتی، شکست خورد. چرا کشتی باخت؟ چون فاصله مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی کم بود. خود من در آن رقابت‌ها در حالی که 25 سال داشتم آسیب دیدم و خداحافظی کردم. امسال هم همین حالت وجود دارد. از قبل تذکرات لازم را در این باره به دوستان داده بودیم تا با تدابیر مناسب نتایج لازم را کسب کنیم. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در برخی اوزان با یک کشتی‌گیر در هر دو مسابقه و در برخی دیگر با دو کشتی‌گیر شرکت کنیم.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد:‌ از طرفی کشتی‌گیرانی که بعد از مسابقات جهانی قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کنند باید انگیزه لازم را داشته باشند و برای آنها ایجاد انگیزه شود. شاید برای خیلی از رشته‌ها بازی‌های آسیایی مهم باشد، اما برای کشتی خیلی مهم نیست.

دبیر در پاسخ به این سؤال فارس که آیا درست است مسابقات جهانی و دفاع از عنوان قهرمانی را فدای بازی‌های آسیایی کنیم، گفت: به عنوان کسی که سال‌ها در ورزش بوده است باید نظر کارشناسی دهم، اما حضور در مسابقات جهانی برای کشتی به هیچ عنوان نمی‌تواند قابل مقایسه با بازی‌های آسیایی باشد. هرچند که نباید ریسک هم کرد.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد: کشتی عیار کاروان ورزشی ایران را در بازی‌های آسیایی مشخص می‌کند. یکی از دلایلی هم که دوست داشتم محمد بنا در راس هدایت تیم کشتی فرنگی باشد اهمیت بازی‌های آسیایی بود. چرا که قول پنج مدال طلا را در بازی‌های آسیایی داده بود. امیدوارم با توجه به حواشی به وجود آمده کشتی فرنگی هم در بازی‌های آسیایی موفق باشد و من هم کمک می‌کنم.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی را نباید فدای بازی‌های آسیایی کنیم، گفت: قطعا تیم اول کشتی به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد و با کمی تغییر در بازی‌های آسیایی شرکت خواهد کرد. چراکه خود کشتی‌گیران هم این موضوع را قبول نمی‌کنند و اهمیت مسابقات جهانی برای آنها بیشتر است. کشتی به غیر از بازی‌های آسیایی 1974 تهران که تیم اصلی‌اش به مسابقات جهانی اعزام نشد و هنوز هم کشتی‌گیران، فدارسیون وقت را نمی‌بخشند؛ چنین تصمیمی نگرفته است. چراکه اهمیت مسابقات جهانی به مراتب بیشتر از بازی‌های آسیایی است.

قهرمان اسبق المپیک خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که اولا کمترین تغییر را داشته باشیم و ثانیا کشتی‌گیرانی که قرار است در هر دو رویداد شرکت کنند انگیزه لازم را برای موفقیت در بازی‌های آسیایی داشته باشند و ما هم باید به عنوان مسئول این موضوع را در نظر داشته باشیم.

علیرضا دبیر درباره بودجه کمیته ملی پارالمپیک به فارس گفت: 7.5 میلیارد از بودجه آنها را پرداخت کردیم که حدود 80 درصد از بودجه مصوب به آنها تخصیص یافته است و به طور حتم نسبت به سال گذشته بودجه بهتری خواهند گرفت به خصوص اینکه بودجه مورد نیاز را در زمان مناسب و به صورت نقدی تا آخر مرداد دریافت خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس