کد خبر 334164
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

امیر قطر در دیدار اخیر خود به شاه عربستان گفته بود غزه قبله همه ملتها شده و به بشکه باروتی تبدیل شده است که به زودی منفجر خواهد شد و ترکش های آن به همه اصابت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین نوشت: شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی به عبدالله بن عبدالعزیز گفته است قطر سیاست محوربندی را در پیش نگرفته است و کشورهای عربی باید از ملت فلسطین حمایت کنند.

وی به ملک عبدالله این چنین می گوید : بیا و حساب جنبش حماس را از آینده جدا کنیم و همه با هم در کنار ملت باشیم و از آنها حمایت کنیم.

امیر قطر هدف از دیدار اخیر خود با ملک عبدالله را انتقال حقیقت آنچه در غزه می گذرد به خاطر ترس از انحراف مسیر و توضیح سیاستهای قطر دانسته است.

شیخ تمیم گفته است قطر بدون جایگاه منطقه ای خود در خلیج فارس یا عربیتش ارزشی ندارد و طرفین همدیگر را تکمیل می کنند.

امیر قطر به شاه عربستان گفته است :" قطر برای حرکت در پشت سر تو آماده است و با اشاره تو برای کاهش رنج ملت فلسطین آمادگی دارد"

وی افزود در برابر حجم هولناک جنایات و جنگ نسل کشی که در غزه جریان دارد، هیچ دلیلی ندارد که مصر به طرحی چنگ زند که حداقل مطالبات فلسطینی ها را برآورده نمی کند، به ویژه اینکه این اسرائیل است که به آتش بس نیاز دارد.

امیر قطر نگرانی خود را از تاثیر حوادث غزه بر منطقه آشکار کرده و گفته است "جناب خادم الحرمین اکنون به جهان عرب و جهان اسلام نگاه کن ، غزه قبله همه شده و تمام احساسات به سمت غزه گرایش پیدا کرده و غزه به بشکه باروتی تبدیل شده است که به زودی منفجر خواهد شد و هیچ کس از اصابت ترکشهای آن در امان نخواهد بود و باید پیش از آنکه زمان از دست رود، کاری انجام داد."

امیر قطر خاطر نشان کرده است اوضاع کنونی مستلزم در پیش گرفتن سیاست منطقی و عقلانی است که نه تنها ملت فلسطین بلکه تمام منطقه را از خطرات آتی نجات دهد.

وی اینگونه به شاه سعودی گفته است :"جناب پادشاه، ایران، حزب الله و سوریه در غزه حضور دارند(با تمام وجود از غزه حمایت و نقش آفرینی می کنند)چشمان خود را به روی این مسئله نبندیم ، رئیس جمهور بشار اسد هم گفته است سوریه می داند که چگونه به تجاوز با وجود اختلاف شدید میان وی و جنبش حماس پاسخ دهد، من نمی دانم که چرا برادران مصری، درها را به روی جنبش حماس بسته است."

شیخ تمیم در پایان به ملک عبدالله گفته است :"بیا و به خاطر آینده، حساب جنبش حماس را جدا کنیم و همگی در کنار ملت فلسطین باشیم، اکنون ملت در پشت سر مقاومت خود قرار گرفته و از مطالبات آن حمایت می کند، نزد تو آمده ام تا اخبار خوبی را از تو بشنوم تا همه ما را از وضعی که در آن قرار دهیم، نجات دهد."

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خب ملکه عبدالله چه ... خورده ؟
  • يوسف ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دمت گرم گل گفتي اخوي
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خب ملک عبدالله بعد از حرف چه زرت و پرت فرموده اند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس