کد خبر 334151
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

بخشدار احمدسرگوراب شفت گفت: بر اثر بی‌احتیاطی مسافران و گردشگران در روشن کردن آتش، پنج هکتار از جنگل‌های شالمای شفت به خاکستر تبدیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، یعقوب سلطان‌دوست بخشدار احمدسرگوراب شفت، در شفت درباره وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های روستای شالمای این شهرستان اظهار کرد: با وجود تلاش‌های بسیار نیروهای مردمی، نیروهای آتش‌نشانی و منابع طبیعی، آتش پنج هکتار از جنگل‌های روستای شالما را به خاکستر تبدیل کرده است.

وی با قدردانی از روستاییان که در خاموش کردن آتش بسیار تلاش کردند، گفت: با بررسی کارشناس مربوطه و اعلام منابع طبیعی شهرستان دلیل آتش‌سوزی بی‌احتیاطی مسافران در روشن کردن آتش عنوان شده است.

بخشدار احمدسرگوراب شفت به خسارت آتش اشاره کرد و گفت: علاوه بر باغ چای روستای شالما، انواع درختان نیز دچار حریق شده و سوخته‌اند.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از جنگل وظیفه تمام مردم است، تصریح کرد: اگر جنگل‌نشینان و اهالی روستاهای واقع در حاشیه آنها یاری نکنند و گردشگران از این نعمت الهی مراقبت نداشته باشند، جلوی این‌گونه حوادث را نمی‌توان به راحتی گرفت.

در ماه جاری برای چندمین بار جنگل‌های شهرستان شفت دچار حریق شده که هر بار دلیل این حادثه بی‌احتیاطی مسافران و گردشگران در روشن کردن آتش عنوان شده است.

تکرار نشدن حادثه آتش‌سوزی، مستلزم نگاه ویژه مسئولان استان و شهرستان و تجهیز شهرستان‌ها به امکانات مناسب اطفای حریق است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس