کد خبر 334107
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار تحت شرایط بسیار وخیمی زندگی می‌کنند و با کمبود شدید غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی و درمانی در اردوگاه‌های آوارگان مواجه هستند.

به گزارش مشرق، دولت میانمار که سابقه‌ای طولانی در اعمال تبعیض علیه اقلیت مسلمانان این کشور دارد، همچنان از رسیدن کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی به اقلیت مسلمان روهینگیا جلوگیری می‌کند.

بیمارستانی که در نزدیکی اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا قرار دارد نیز به دلیل نبود تجهیزات پزشکی و پزشک و پرستار از کمک به بیماران نیازمند ناتوان است.

یک مرد جوان روهینگیا می‌گوید: ما همه امید خود را از دست داده‌ایم. خانه‌هایمان، رویاهایمان ویران شده است.

سوء تغذیه شدید کودکان روهینگیا

حمدا بیگم، بانوی مسلمان میانماری در حالی که به دختر یک ساله خود که بر اثر سوءتغذیه شدید شکمی متورم دارد و استخوان‌های بدنش از زیر پوستش پیدا هستند، نگاه می‌کند، می‌گوید: می‌ترسم که دخترم زنده نماند. ما تقریباً هیچ غذایی نداریم. بعضی روز‌ها فقط می‌توانم چند لقمه برنج به او بدهم.

بیش از 140 هزار نفر از مسلمانان میانماری که موفق به فرار از دست افراط‌گرایان بودایی شده‌اند، در حال حاضر در اردوگاه‌های کثیف و شلوغ آوارگان به سر می‌برند.

شماری نیز در داخل دهکده‌های خود محاصره شده و از دسترسی به غذا، آب تمیز، تحصیل و تجهیزات درمانی محروم هستند.

مسلمانان روهینگیا حدود 5 درصد جمعیت 60 میلیون نفری میانمار را تشکیل می‌دهند. آن‌ها که از زمان استقلال این کشور در سال 1948 با شکنجه، سرکوب و بی‌توجهی روبرو بوده‌اند، در چند سال اخیر با تشدید بی‌سابقه خشونت‌ها از سوی اکثریت بودائی این کشور مواجه شده‌اند.

خشونت‌های بسیار شدید نشئت گرفته از تحریکات راهبان افراط‌گرای بودایی، منجر به کشتار فجیع صدها مسلمان شده و شمار زیادی را آواره کرده است.


گرچه دولت میانمار به طور مکرر از سوی نهادهای بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری به خاطر عدم حمایت از مسلمانان روهینگیا در برابر خشونت‌های بودائیان مورد انتقاد قرار می‌گیرد و محکوم می‌شود اما همچنان به این تبعیض غیرانسانی ادامه می‌دهد
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس