کد خبر 334087
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی که از کاخ سفید مطرح شد، تأکید کرد که برای حمایت از شهروندانی که در کوه «سنجار» عراق پناه گرفتند وارد عمل می‌شویم و سعی می‌کنیم از اتباع و کارمندان آمریکایی در عراق حمایت کنیم.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه «ال بی سی»، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی که از کاخ سفید مطرح شد، تأکید کرد که برای حمایت از شهروندانی که در کوه «سنجار» عراق پناه گرفتند وارد عمل می‌شویم و سعی می‌کنیم از اتباع و کارمندان آمریکایی در عراق حمایت کنیم.

وی اطمینان داد که آمریکا می‌تواند مانع رسیدن گروه تکفیری «داعش» به کوههای سنجار شود و ادامه داد که جدول زمانی برای عملیات نظامی در عراق وجود ندارد.

اوباما تصریح کرد که واشنگتن بر جلوگیری از نسل‌کشی در شمال عراق متمرکز می‌شود و از مردم عراق خواست تا اتحاد خود را حفظ کنند.

در سایه نبود دولت در عراق، بحران در این کشور پیچیده‌تر شده است و منسجم‌کردن تلاش‌ها در عراق مشکل‌تر بوده است.

ارسال کمک‌های انسانی در شرایط کنونی، اولویت ما است و به هیچ‌عنوان نیروهای نظامی آمریکایی را به عراق اعزام نمی‌کنیم.

وی با اشاره به حملات هوایی هواپیماهای آمریکایی در عراق گفت که این حملات تجهیزات و سلاح‌های تروریست‌ها را تخریب کرده است.

رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد که اشتباه است که آمریکا فکر کنند می‌تواند در سیاست عراق تغییر چشمگیر و بنیادینی را به وجود آورد. باید در عراق آشتی و مصالحه صورت گیرد.

وی تأکید کرد که اعمال فشارها به عراق را ادامه می‌دهد تا شاهد شکل‌گیری یک دولت اجماع در عراق باشد.

اوباما اینگونه ادامه داد که حمله آمریکا در عراق، راه‌حل این مشکل نیست و مردم عراق باید با یکدیگر دولت خود را تشکیل دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که هدف نه تنها حفظ ایمنی اتباع آمریکایی در عراق است بلکه محافظت از آنهایی است که در کوه سنجار به دام افتاده‌اند.

با اینحال رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که نجات آنهایی که در کوه سنجار به دام‌ افتاده‌اند زمان می‌برد.

اوباما ادامه داد که آمریکا نمی‌تواند با نیروی نظامی کافی مشکلات عراق را رفع کند بلکه این مشکل تنها زمانی رفع می‌شود که عراق، سیاست‌ باثباتی داشته باشد.

وی تأکید کرد که مهم‌ترین جدول زمانی در عراق این است که بغداد یک دولت متحد تشکیل دهد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس