کد خبر 333893
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

به گفته برخی منابع اطلاعاتی، شبکه تروریستی القاعده در حال پیشروی در داخل هند و پاشیدن بذر «جهاد نهایی» در این کشور از طریق بسیج منابع برای به اصطلاح جهاد است و هدف از این اقدام، به راه انداختن «غزوه هند» یا نبرد نهایی است.

به گزارش مشرق، گفته می‌شود شبکه تروریستی «القاعده» در حال طراحی «جهاد نهایی» در هند است.

روزنامه دیلی میل در گزارشی آورده است: القاعده در حال پیشروی در داخل هند و پاشیدن بذر جهاد نهایی در این کشور از طریق بسیج منابع خود برای جهاد است.

طبق گزارشات، هدف ایدئولوژیک این سازمان تروریستی، به راه انداختن «غزوه هند» یا نبرد نهایی در این کشور است. غزوه هند اشاره به یک جنگ نهایی و آخرالزمانی دارد و این عبارت، حتی در وب سایت‌ها، توسط محافل جهادی استفاده می‌شود.

به گفته منابع اطلاعاتی، شبکه القاعده هم اکنون در حال استخدام نیروهای جدید از بین گروه‌های کشمیری است. این شبکه اخیرا با انتشار فیلم ویدئویی از جوانان «دهلی»، «اوتار پرادش»، «گجرات» و جنوب هند خواسته تا در این جهاد به آنان بپیوندند.

طبق این گزارش، نه تنها گروه‌های کشمیری بلکه نیروهای وابسته به طالبان و القاعده نیز سهمی در عملیات غزوه هند دارند؛ عملیاتی که در آن، هند میدان نبرد بعدی در جنگ آخرالزمان محسوب می‌شود.

همین ایدئولوژی ممکن است نیروهای وابسته به طالبان و القاعده را به سمت کشمیر بکشاند.

در همین حال برخی خبرها حاکی از آن است که گروه‌های کشمیری به یکی از نشریات انگلیسی زبان آنلاین القاعده موسوم به «اذان» دسترسی دارند و از این طریق می‌توانند اسناد این گروه را دانلود نمایند.

این نشریه از طریق ایمیل و ابزارهای کدگذاری شده در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

همچنین گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» از تصمیم خود برای بازگشایی دفاتر این گروه در کشمیر خبر داده و حتی گزارش برخی رسانه‌ها حاکی از آن است که بر دیوار قلعه «حاری پاربات» در کشمیر پرچم طالبان که روی آن شعار «طالبان خوش‌ آمدید» درج شده، آویخته شده است.

** دعوت رهبر جهادی از طالبان برای ورود به کشمیر

در همین حال، «سید صلاح‌الدین» رهبر «شورای متحد جهاد» (یک گروه مستقر در پاکستان که متشکل از ده‌ها گروه تروریستی است) چندی پیش در حالی که تلاش می‌کرد خشونت‌های جدایی‌‌طلبانه در هند را به جهاد اسلامی در سوریه و عراق مرتبط کند، اعلام کرد که از کمک القاعده، طالبان یا هر گروه یا کشور دیگری که تفکرات همسو با آنان داشته باشد استقبال می‌کند.

صلاح‌الدین گفت: اگر القاعده، طالبان یا هر سازمان یا کشور دیگری بخواهد به مردم سرکوب شده کشمیر کمک کند ما از آنان استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما هیچ حرفی با هیچ یک از مجامع بین‌المللی نداریم؛ در چنین شرایطی، ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از هر کسی که بتواند در سرنگونی دشمن به ما کمک کند استقبال کنیم.

صلاح‌الدین که فرماندهی ارشد حزب المجاهدین را نیز بر عهده دارد، همچنین 13 جولای امسال که مصادف با «روز شهید» در کشمیر بود، در گردهمایی عمومی در «مظفرآباد»، مرکز کشمیر تحت کنترل پاکستان، حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم با انتقاد از سیاست «نواز شریف» در جلب حمایت «مودی»، از نخست وزیر پاکستان خواست تا به وضعیت مردم کشمیر توجه کند.

وی همچنین با درخواست از هند برای احترام به حق حاکمیت و آزادی کشمیری‌ها، هشدار داد که عدم تحقق این امر منجر به جهاد و در نهایت فروپاشی این کشور خواهد شد.

این رهبر شبه‌نظامی با اشاره به اینکه 150 دور مذاکره با هندی ها فایده‌ای نداشته تصریح کرد: آنچه موجب بیرون راندن سربازان خارجی از ویتنام، الجزیره، لیبی، افغانستان و عراق شد، مقاومت مسلحانه بود.

شورای متحد جهاد متشکل از گروه‌هایی چون «حرکت‌الانصار»، «حزب‌المجاهدین»، «جمعیت‌المجاهدین»، «الجهاد»، «البرق»، «البدر»، «اخوان المسلمین» و «تحریک المجاهدین» می‌باشد.

رهبر جدایی‌طلبان کشمیر: حضور القاعده در کشمیر یک «فرضیه» است

با این حال، ماه گذشته «سید علی گیلانی» رهبر جدایی‌طلب و افراطی کشمیری در واکنش به خبر حضور نیروهای القاعده در منطقه جامو و کشمیر، این موضوع را یک «نظریه» دانست و تصریح کرد: هیچ قلمروی برای طالبان و القاعده در جامو و کشمیر وجود ندارد.

گیلانی گفت: نبرد ما یک نبرد بومی و محلی است و دولت نیز به دنبال کشتن جوانان ما و تخریب چهره مبارزات ما با نام القاعده است؛ به همین خاطر است که چنین جوسازی‌هایی در کشمیر انجام می‌شود.

اواسط ماه ژوئن سال جاری میلادی، القاعده با انتشار فیلم ویدئویی از مسلمانان منطقه کشمیر خواست تا در جهاد با هندی‌ها به برادران خود در عراق و سوریه بپیوندند.

در این فیلم، که اولین فیلم القاعده با محوریت کشمیر است، «مولانا عاصم عمر» یکی از 2 مبلغ پاکستانی این گروه، از مسلمانان ساکن در هند، پاکستان و 2 بخش کشمیر خواست تا برای ایجاد خلافت اسلامی به جنبش جهانی جهاد بپیوندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس