کد خبر 333666
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

رئیس جمهور روسیه با همتای خود در مصر که میزبان مذاکرات غیرمستقیم اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای آتش‌بس در غزه بود، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره اوضاع غزه گفت‌وگوی تلفنی کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سران دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی، علاوه بر تحولات غزه سفر السیسی به مسکو در روز ۱۲ آگوست را مورد بررسی قرار دادند.

طبق گفته یک منبع مصری، این گفت‌وگو در روز پنجشنبه انجام شده است.

به گفته این منبع، پوتین و السیسی درباره تحولات عراق و لیبی هم گفت‌وگو کرده‌اند.

صبح جمعه، ١٧ مرداد (٨ اوت) در ساعت ٨ صبح به وقت غزه (٥ صبح به وقت گرینویچ) مهلت آتش‌بس سه روزه بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه های فلسطینی مستقر در غزه به پایان رسید.

ساعاتی قبل از به سر آمدن آتش‌بس، ارتش اسرائیل با ارسال پیامی برای خبرنگاران گفت که دو فروند موشک از داخل غزه به سوی یکی از شهرهای واقع در جنوب این کشور پرتاب شده و پس از آن نیز گزارش‌هایی از پرتاب تعدادی موشک به داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین انتشار یافت.

آتش بس انسان دوستانه‌ی 72 ساعته‌ای از ساعت 8 صبح (5 بامداد به وقت گرینویچ) روز سه شنبه بین حماس و اسرائیل به اجرا در آمد.

هیئت‌های فلسطینی و اسرائیلی روز چهارشنبه (15 مرداد) جلساتی جداگانه را با مقامات مصری در قاهره برگزار کردند.

فلسطینی‌ها خواهان پایان یافتن حصر نوار غزه از سوی اسرائیل و مصر و همچنین آزاد شدن زندانیان فلسطینی هستند.

حملات بی‌رحمانه‌ی اسرائیل در 29 روز علیه نوار غزه پیش از پیمان آتش‌بس 72 ساعته جان حدود 1900 فلسطینی از جمله بیش از 400 کودک را گرفته و بیش از 9600 تن دیگر را مجروح کرده است.

جنگنده‌های اسرائیلی از هشتم ژوئیه با هدف قرار دادن مکان‌های متعدد در غزه، ساختمان‌ها را ویران کرده و خانواده‌ها را زیر آوار مدفون کرده‌اند. نیروهای اسرائیلی نیز در 17 ژوئیه حمله زمینی علیه این منطقه را آغاز کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس