کد خبر 333639
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد ما به نیروهای آمریکایی اجازه انجام حملات هوایی را علیه عناصر مسلح گروه تروریستی «داعش» در عراق صادر کردیم.

به گزارش مشرق، «اسکای نیوز» نوشت: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی با محوریت اوضاع عراق در کاخ سفید اعلام کرد به نیروهای آمریکایی «اجازه داده است» در هر جایی که جلوگیری از وقوع کشتار علیه غیرنظامیان در عراق نیاز است، حملاتی هوایی را علیه عناصر مسلح گروه «دولت اسلامی» صورت دهند.

اوباما در این سخنان با اشاره به محاصره شدن هزاران نفر از اقلیت‌های دینی در شمال عراق از سوی گروه تروریستی داعش، گفت: «ما می‌توانیم برای جلوگیری از وقوع عملیات احتمالی کشتار، محتاطانه و مسئولانه اقدام کنیم. به همین سبب، من مجوز انجام حملات هوایی هدفمند را در صورتی که به نیروهای عراقی در مبارزه‌ای که برای شکستن محاصره و حمایت از غیرنظامیان محاصره شده در (شمال عراق) کمک کند، صادر کردم.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: « زمانی که جان آمریکایی‌ها در خطر باشد و زمانی که هزاران غیر نظامی با خطر روبه‌رو باشند، آمریکا اقدام خواهد کرد.»

وی خاطرنشان کرد، نیروهای زمینی آمریکا هرگز به عراق باز نمی‌گردند. آمریکا «همچنانکه ضرورت دارد، می‌تواند از نیروهای میانه‌رویی که می‌توانند ثبات را به عراق برگردانند، حمایت کند.»

آمریکا طی این مدت که عراق درگیر حملات گروه تروریستی تکفیری داعش بود بارها بر حمایت از دولت عراق در امر مبارزه با تروریسم تاکید کرد ولی تاکنون اقدام عملی از جانب این کشور برای مقابله با این گروهک در عراق شاهد نبودیم.

آمریکا، پیشتر شمار محدودی از مشاوران نظامی خود را به منظور کمک به دولت عراق در مواجهه با تهدید تروریست‌های داعش، به این کشور اعزام کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس