کد خبر 333556
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

سخنگوی دولت گفت: برخی از استخدام‌های انجام شده در دولت قبل هیچ منشاء قانونی ندارد، اما دولت تدبیر و امید سعی می‌کند به تعهدات دولت قبل پایبند باشد هرچند باید قبول کنیم که مشکل اشتغال از راه استخدام حل شدنی نیست.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت گفت: برخی از استخدام‌های انجام شده در دولت قبل هیچ منشاء قانونی ندارد، اما دولت تدبیر و امید سعی می‌کند به تعهدات دولت قبل پایبند باشد هرچند باید قبول کنیم که مشکل اشتغال از راه استخدام حل شدنی نیست.

محمدباقر نوبخت شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استخدام‌های صورت گرفته در دولت قبل و وضعیت آن در دولت فعلی اظهار کرد: استخدامی مدنظر ماست که طبق آنچه مدیریت خدمات کشوری گفته پیش برود و نیاز به این حجم استخدام بود یا خیر در دست ما نبوده است، اما برخی افراد مراحل قانونی را طی کرده‌اند پس باید به آنها احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: با این حال برخی از این استخدام‌ها هیچ منشاء قانونی ندارد و هرچند استخدام در ادارات دولتی بر اساس قانون صورت می‌گیرد، ولی باز هم دولت مصمم است تا مشکل این افراد را رفع کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت تدبیر و امید سعی می‌کند به تعهدات دولت قبل پایبند باشد؛ چراکه این افراد با یک اعتمادی آمدند و مراحل استخدام را طی کردند به همین جهت معاونت توسعه این را مطالعه کرده و کسانی که مراحل قانونی را طی کرده‌اند استخدام می‌کند؛ مثل ناظران گندم که استخدام آنها انجام گرفت.

نوبخت با تاکید بر اینکه "باید قبول کنیم که مشکل اشتغال از راه استخدام حل‌شدنی نیست"، گفت: دولت امروز از نیروی انسانی اشباع است؛ بنابراین باید به نسبت نیاز نیرو در دولت استخدام کنیم، چراکه از 211 هزار میلیارد تومان منابع 41 هزار میلیارد تومان به خدمات عمرانی تخصیص و بقیه فقط صرف دادن حقوق می‌شود و این خدمت به کشور نیست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره وضعیت سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: با تجمیع فعالیت‌های دو معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی رئیس‌جمهور در یک محل عملاً این اقدام از ابتدای کار دولت صورت گرفته و خروجی آن همان فعالیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

نوبخت افزود: مجلس نیز بر اساس طرحی فرایند چگونگی احیای این سازمان را پیگیری می‌کند ولی در حال حاضر فقط تابلوی سازمان تغییر نکرده و برنامه‌ریزی در خصوص منابع مالی و انسانی در یک مکان انجام می‌گیرد.

همچنین معاون مجلس، حقوقی و استان‌های معاونت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: تونل گلاب 2، یک طرح داخل حوزه‌ای، داخل استانی و پدافند غیرعامل است.

علیرضا صالح افزود: گلاب دو در راستای پدافند غیرعامل استان دیده شده که بتوانیم هنگام بروز مشکل برای آب دو تا سه میلیون از مردم کلانشهر اصفهان را مدیریت کنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    سخنان نوبحت به زبان دیوانسالارنه: دولت از نیروی انسانی اشباع است ! ترجمه به زبان محلی مردم کوچه و بازار: استخدام تنها با پارتی معتبر میسر می باشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس