کد خبر 33333
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶

معاون امور صنايع و تحقيقات وزارت دفاع گفت: اين هواپيما با سرعت500کيلومتر در ساعت52مسافر را جا به جا مي کند و به زودي علاوه بر خط هوايي تهران - اصفهان در ساير خطوط خطوط خدمات هوانوردي را به مسافران ارائه مي دهد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از مهر، مهندس محمد اسلامي هواپيماي ايران 140 را از جمله هواپيماهاي پيشرفته توصيف کرد و افزود: اين هواپيما، هواپيماي کوتاه برد منطقه اي است که داراي دو موتور ملخ دار است و براي مسافت هاي کوتاه طراحي و ساخته شده است.

وي ظرفيت اين هواپيما را 52 مسافر ذکر کرد و گفت: اين هواپيما 52 مسافر را با سرعت 500 کيلومتر در ساعت جا به جا مي کند.

معاون امور صنايع و تحقيقات وزارت دفاع ادامه داد: هواپيماي ايران 140 مي تواند يک تا يک ساعت و نيم پرواز کند و مي تواند بيش از 40 فرودگاهي که در روز، ماه و يا سال به دليل عدم هواپيما پرواز ندارد را فعال کند.

وي با اشاره به مزاياي اين هواپيماهاي سبک خاطرنشان کرد: در دنيا در بخش هوانوردي تلاش مي شود با عرضه فراوان و ظرفيت کم خدمات را ارائه کنند. به اين ترتيب مي توانند با فرکانس بالا ساعت به ساعت ميان چند شهرها پرواز کنند و مسافران را جا به جا کنند.

اسلامي با تاکيد بر اينکه اين وضعيت در کشور ما برعکس است اضافه کرد: در بخش هوانواردي کشور بيشتر سعي مي شود که با ظرفيت بالا و فرکانس پايين خدمات لازم را ارائه کنند به گونه اي که در مسير يک ساعته هواپيمايي با ظرفيت 150 نفر با زمان پروازي سه روز در ميان اقدام به جابجايي مسافران مي شود در حالي که مي توان با جايگزين کردن هواپيماهاي سبک اين خلا را پر کرد.

معاون امور صنايع و تحقيقات وزارت دفاع با تاکيد بر اينکه در حال حاضر هواپيماي بومي ايران 140 در خط هوايي تهران-اصفهان قرار گرفته است يادآور شد: طبق برنامه ريزي ها قرار است اين هواپيماي سبک در برنامه پروازي ساير شهرها گنجانده مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس