کد خبر 333244
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

مسابقات هفته دوم ليگ برتر روز پنج‌شنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود و استقلال مقابل استقلال خوزستان بازي مي‌کند و پرسپوليس در اهواز ميهمان فولاد است.

به گزارش مشرق، هفته دوم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود آن هم در حاليکه هنوز قرارداد حق پخش تلويزيوني فوتبال حل نشده و قرار است امروز (چهارشنبه ) جلسه‌اي در اين رابطه برگزار شود.

در اين هفته قرمزها و آبي‌هاي ليگ با يکديگر بازي دارند. نگاهي به هشت بازي هفته دوم مي‌اندازيم:

فولاد خوزستان - پرسپوليس؛ جدال قهرمان و نايب قهرمان

دو تيم قرمزپوش ليگ را خوب شروع نکرده‌اند. فولادي‌ها در خارج از خانه به تراکتورسازي باختند و پرسپوليس هم در ورزشگاه آزادي مقابل نفت تهران متوقف شد و پيروزي در اين مسابقه براي هر دو تيم ارزش حياتي دارد. قهرمان و نايب قهرمان فصل گذشته براي اينکه هواداران‌شان را شاد کنند بايد پيروز شوند و مساوي به درد هيچکدام از تيم‌ها نمي‌خورد. فولادي‌ها هنوز در شوک کارت خدمت سربازي چند بازيکن خود هستند، بختيار رحماني که ظاهرا مصدوم شد و فصل را از دست داد! آرش افشين هم مصدوميت دارد و بعيد است به اين بازي برسد و شهاب کرمي هم غايب خواهد بود.

پرسپوليس هم سه بازيکن خود را در اختيار ندارد. حسين ماهيني بازيکن ملي‌پوش که او هم درگير کارت‌هاي پايان خدمت شده، مهدي دغاغله همچنان مصدوم است و مهرداد کفشگري هم که در بازي قبلي اخراج شد، نمي‌تواند پرسپوليس را در اهواز همراهي کند. زورآزمايي اسکوچيچ با علي دايي در ميدان سبز فوتبال مي‌تواند ديدني باشد. اسکوچيچ ميانه‌اي با حاشيه‌ها ندارد و بيشتر به فوتبال تهاجمي فکر مي‌کند و بهانه علي دايي هم براي پيروز نشدن احتمالي کاملا جور است؛ اختلاف مديرعامل و هيات مديره که هر روز عليه هم مصاحبه مي‌کنند! با اين حال دايي فقط براي برد تيمش را به اهواز مي‌برد تا اولين سه امتياز ليگ چهاردهم را دشت کند. تيم بازنده در اين مسابقه با سختي‌هاي زيادي مواجه خواهد شد.

گسترش فولاد تبريز- سپاهان؛ زردپوشان به دنبال دومين برد

سپاهان که هفته اول بهترين نتيجه را با برد 2 بر صفر مقابل پيکان به دست آورد در اين هفته ميهمان گسترش فولاد تبريز است که از حاشيه‌ها دوري مي‌کند. مهدي تارتار مي‌خواهد با پيروزي مقابل سپاهان تيم خودش را در ليگ چهاردهم به عنوان يک حريف خطرناک براي مدعيان قهرماني معرفي کند. سپاهان به عنوان مدعي وارد ليگ شده و زردپوشان اصفهاني به دنبال دومين برد در تبريز هستند، حريف‌شان هم تيم پرطرفداري در تبريز نيست و آنها با ستاره‌هاي‌شان مي‌توانند شش امتيازي شوند مگر اينکه شاگردان مهدي ‌تارتار شگفتي‌ساز شوند.

پيکان - سايپا؛ دربي خودروسازان

دربي خودروسازان در هفته دوم ليگ برتر براي مديران دو باشگاه و دو کارخانه خودروسازي از اهميت زيادي برخوردار است. وجه مشترک اين دو تيم کم‌طرفدار بودن‌شان است البته پيکان در اين فصل تيمي پرستاره است. سيدمهدي رحمتي، ساموئل، محمد نصرتي و ... مي‌توانند در هر تيمي تاثيرگذار باشند. سايپا اما دو بازيکن نامدار در فصل نقل و انتقالات جذب کرده است. سيدمهدي سيدصالحي و ميلاد ميداودي هر دو هم مهاجم هستند. هر دو تيم در هفته اول موفق به گلزني نشده‌اند و پيکان دو گل هم خورده است. بايد ديد که در اين مسابقه مهاجمان سابق استقلال و پرسپوليس مي‌توانند براي سايپا گلزني کنند و دروازه‌ مهدي رحمتي را باز کنند يا اين کاپيتان سابق استقلال است که تيم پيکان را پيروز از ميدان بيرون مي‌آورد. منصور ابراهيم‌زاده و مجيد جلالي هم هر دو به طيف مربيان علم‌گراي فوتبال ايران اختصاص دارند و بايد ديد در ميدان عمل کدام موفق‌تر عمل مي‌کنند؟

نفت تهران - راه‌آهن؛ کم‌تماشاگرترين دربي‌ جهان

از نظر تعريف فوتبالي؛ نبرد دو تيم همشهري را شهرآورد يا دربي مي‌نامند، اين بازي هم يک دربي تهراني است اما شايد کم تماشاگرترين دربي در جهان باشد! نفت به قول عليرضا منصوريان حداکثر 150 تماشاگر دارد و راه‌آهن هم شايد همين تعداد هوادار داشته باشد. با اين حال براي بازيکنان و مربيان دو تيم حساسيت مسابقه زياد است. به خصوص اينکه يک طرف ميدان عليرضا منصوريان بازيکن سابق استقلال قرار دارد و در سوي ديگر هم حميد استيلي سرمربي و بازيکن سابق پرسپوليس است. راه آهن همچنان بلاتکليف است ولي نفت باشگاهي با ثبات است. استيلي دوست ندارد دومين باختش را هم متحمل شود اما منصوريان مي‌خواهد اولين برد را به دست بياورد و روي کاغذ هم شانس برتري نفت بيشتر است زيرا اين تيم بسيار بيشتر از راه آهن تمرين کرده و همه چيز آن با برنامه بوده است ولي استيلي سرمربي و مالک باشگاه حسابي اين روزها دغدغه داشته است و هنوز هم وضعيت تيمش مشخص نيست.

ذوب آهن - تراکتورسازي؛ قرمز‌هاي تبريز در نصف جهان

اصفهاني‌ها به صراحت گفته‌اند که طبق قانون فقط 10 درصد از ظرفيت ورزشگاه فولادشهر را به هواداران پرشور تراکتورسازي مي‌دهد. ذوبي‌ها در هفته اول شکست ناباورانه‌اي خوردند و گل‌محمدي سرمربي تيم هم که به دليل انتقاد از داور 2 ميليون تومان جريمه شد اکنون مي‌خواهد در اولين بازي‌اش در اصفهان پيروز شود اما تراکتورسازي تيم دست و پا بسته‌اي نيست و شاگردان خطيبي براي برد به نصف جهان مي‌روند. يحيي اگر در اين بازي نتواند پيروز شود روزهاي سختش در اصفهان آغاز مي‌شود.

نفت مسجد سليمان - پديده؛ تکرار فينال ليگ يک

نفت مسجد سليمان که ارزان‌ترين تيم ليگ است براي اولين بار در خانه‌اش در ليگ برتر به ميدان مي‌رود. نفتي‌ها هواداران دو آتشه زيادي دارند که بسياري از تيم‌هاي پولدار حسرت آنها را مي‌خورند. مسابقه روز جمعه تکرار فينال ليگ يک است که در آن بازي پديده پيروز و قهرمان شد اما اکنون دو تيم در ليگ برتر بازي مي‌کنند و تغييرات زيادي نسبت به فصل قبل داشته‌اند. پديده مهره‌هاي سرشناس زيادي دارد. بازيکن گلزني چون رضا عنايتي اما بازي در مسجد سليمان و گرماي طاقت‌فرسا کار دشواري است. هنوز به طور رسمي محروميت حضور تماشاگران تيم نفت اعلام نشده و اگر اين اتفاق رخ ندهد در آن‌صورت پديده با خيال راحت در ورزشگاه خالي از تماشاگر به مصاف نفت مي‌رود.

ملوان انزلي- صباي قم؛ نبرد ايراندوست مرفاوي

ملوان يک امتياز با ارزش از پديده گرفت تا اين هفته در اولين بازي خانگي‌اش به فکر برد باشد و صباي قم هم يک برد خانگي مقابل ذوب آهن به دست آورده است. هر دو تيم از نظر مالي و امکاناتي شبيه هم و متوسط به پايين هستند. مرفاوي مي‌داند روز سختي مقابل هواداران پرتعداد ملوان دارد و نصرت ايراندوست هم با اتکا به همان هواداران مي‌خواهد اولين برد را با ملوان کسب کند.

استقلال تهران- استقلال خوزستان؛ برادر کشي

امير قلعه‌نويي بعد از پيروزي تيمش مقابل راه آهن گفت اين 30 درصد استقلال بود و اين تيم هر روز بهتر مي‌شود بنابراين هواداران استقلال در اين مسابقه براي ديدن پيروزي تيم‌شان به ورزشگاه آزادي مي‌روند. البته تيم‌هاي عبدالله ويسي همواره براي قلعه‌نويي مشکل‌ساز بوده، هر دو تيم آبي‌پوش و هم‌نام هستند و شاگردان ويسي مي‌خواهند توانايي‌هاي خود را در بازي با برادر بزرگ‌تر اثبات کنند. مصدوميت عمران‌زاده و صادقي بهترين فرصت براي مهاجمان استقلال خوزستان است تا بتوانند دروازه برادر بزرگ‌تر خود را باز کنند.

امير قلعه‌نويي اين روزها با هجمه بازيکنان سابق تيم استقلال مواجه شده‌ است و براي رهايي از زير فشار اين هجمه بهترين راه کسب يک برد است. استقلال مي‌خواهد دومين برد متوالي‌اش را به دست بياورد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس