کد خبر 333191
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

تهران-ایرنا- رییس سازمان سینمایی در دیدار با سفیر فیلیپین از اعلام آمادگی ایران برای برگزاری روز سینمای فیلیپین در جشنواره فیلم فجر داد.

گروه فرهنگی مشرق -  ˈحجت الله ایوبیˈ در دیدار با ˈدواردو مارتین آرمنیزˈ به وی پیشنهاد داد همزمان با پنجاهمین سالگرد روابط ایران و فیلیپین، روز سینمای فیلیپین برگزار شود.
 
رییس سازمان سینمایی سپس به توضیحی در باره فعالیت های سینمایی در ایران پرداخت و گفت: دایره فعالیت سینما در ایران گسترده است از این رو سازمان سینمایی نیز متناسب با آن وسیع است.
 
وی یادآور شد: علاوه بر سازمان سینمایی، سینمای ایران دارای شورای عالی سینما است که جلسات این شورا سالانه دو بار در حضور رییس جمهوری برگزار می شود.
 
ایوبی ادامه داد: سازمان سینمایی دارای زیرمجموعه هایی چون بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران است که هر کدام از آنها به ترتیب وظیفه تولید فیلم و تربیت فیلمسازان جوان و تولید فیلم کوتاه را برعهده دارند ، بزرگانی همچون اصغر فرهادی نیز از انجمن سینمای جوان وارد سینمای ایران شدند.
 
وی اظهار داشت: مرکز گسترش سینمای مستند نیز مسئول حمایت از تولید فیلم های مستند است و موسسه رسانه های تصویری نیز در بخش شبکه نمایش خانگی فعالیت می کند.
 
رییس سازمان سینمایی افزود: موسسه رسانه های تصویری نیز از دیگر موسسات سازمان سینمایی و مسوول زیرساخت های سینمایی است.
 
ایوبی با اشاره به برگزاری جشنواره هایی مختلفی چون فیلم فجر، فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت و فیلم های ویدیویی اظهار کرد: آشنایی فیلمسازان فیلیپین با این رویدادهای سینمایی آنان را به حضور در این رقابت ها ترغیب می کند.
 
وی با بیان اینکه سینمای فیلیپین در ایران ناشناخته شده است، گفت: تهران و مانیل مشترکات بسیاری دارند و سینمای ایران می تواند به فیلیپین کمک کند.
 
ایوبی با بیان اینکه سینماگران ایرانی آماده حضور در جشنواره های سینمایی فیلیپین هستند، اظهار کرد: برگزاری هفته های فیلم از جمله اقداماتی است که منجر به گسترش روابط عمومی سینمایی میان ایران و فیلیپین می شود در این ارتباط هفته های فیلم بهانه خوبی برای ارتباط فیلمسازان دو کشور و مخاطبان است.
 
وی ادامه داد: چنانچه ایران و فیلیپین سالانه یک فیلم مشترک تولید کنند قطعا در روابط میان دو کشور و سینماگران آنها اثر مثبتی خواهد داشت.
 
ایوبی با اشاره به حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره های خارجی از جمله ونیز، کن، بوسان کره جنوبی افزود: سینمای ایران از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و فیلیپین نیز می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند.
 
ˈدواردو مارتین آرمنیز ˈ سفیر فیلیپین نیز در این نشست با اشاره به وضعیت سینمای فیلیپین گفت: ما پیشتر مستعمره آمریکا بودیم و کم کم سینمای هنری ما تحت تاثیر اروپا به خصوص گوته در آلمان قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: فیلم های تولیدی در کشور ما به اصطلاح ˈلو باجت ˈو با سرمایه پایین تولید می شود.
 
سفیر مانیل در تهران افزود: سیاسیون ما نیز علاقه بسیاری به سینما دارند و حتی یکی از روسای جمهوری فیلیپین از سینماگران بوده است.
 
مقام فیلیپینی همچنین بر ضرورت تعامل بیشتر و ارتباط دو سویه فیلمسازان تهران و مانیل تاکید کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس