به گزارش مشرق، پس از انتشار خبري در مشرق درباره چاپ يک ويژه نامه متفاوت در خصوص استاندار اصفهان، دکتر احمدي نژاد به اين استاندار تذکر داده و تاکيد کرده که پول بيت المال را از جيب شخصي بپردازد.
سايت "آينده" در اين زمينه گزارش داد که در پي انتشار اين ويژهنامه تبليغي، يکي از مقامات عالي نظام در حاشيه گزارشي در اين باره خطاب به احمدينژاد مينويسد: "شما که به تلاش و سادهزيستي بين مردم مشهور هستيد و در بيتالمال دقت داريد، چرا کارگزاران شما با اين چنين رفتاري به دولت ضربه ميزنند؟"
شنيده شده دکتر احمدينژاد با خوانده اين مطلب با جديت به ذاکراصفهاني دستور ميدهد که هر چه در اين زمينه هزينه کردهايد، بايد از جيب شخصي خود بدهيد.
مشرق چندي پيش با انتشار خبري از انتشار اين ويژه نامه تامل برانگيز با عنوان "آقاي متفاوت" درباره استاندار اصفهان خبر داده و نوشته بود:
اخيرا ويژهنامه اي تبليغاتي و متملقانه بصورت گسترده در سطح استان اصفهان توزيع شده که سعي دارد استاندار اين خطه را مديري متفاوت معرفي کند. به گزارش خبرنگار سياسي مشرق ، اين ويژهنامه سفارشي که از سوي نمايندگي يکي از خبرگزاري ها در استان مذکور منتشر شده به شيوه ناشيانه و غير حرفه اي کارنامه يکساله فعاليت استانداري که "آقاي متفاوت" خوانده شده را مرور کرده است.
در اين نشريه که به پيوست يکي از روزنامههاي استان اصفهان توزيع شده، تقديرنامه رئيس جمهور از عليرضا ذاکر اصفهاني به دليل اجراي مصوبه دولت براي انتقال سازمان هاي دولتي از شهر تهران به شهرستان هاي استان متبوعش و همچنين تقديرنامه معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست که آقاي استاندار را دوستدار محيط زيست و فعال زيست محطيي معرفي کرده، به چاپ رسيده است.
اين نشريه همچنين حاوي مصاحبه تفصيلي با استاندار اصفهان است که او را "استانداري از جنس مردم"! معرفي کرده و در مقدمه اين گفتگو هم ادعا شده ذاکر اصفهاني در مدت يک سال تصدي استانداري اقداماتي انجام داده که تاکنون سابقه نداشته و روح تعادل را در استان حاکم کرده است.
يادداشت دبيران و نمايندگان خبرگزاري هاي دولتي و غير دولتي در استان و نظرات مديران زيردست آقاي استاندار و مقامات محلي در مدح ذاکر اصفهاني که فردي جوانگرا و پويا معرفي شده و همچنين آلبومي از تصاوير گوناگون آقاي متفاوت، از ديگر موضوعات مندرج در ويژهنامه سفارشي استانداري اصفهان است.
صرفنظر از اينکه از قديم گفته اند "مشک آنست که خود ببويد؛ نه آنکه عطار بگويد"، چرا بايد با وجود تاکيدات رئيس جمهور بر پرهيز از هزينه بيت المال براي امور تبليغاتي بايد شاهد انتشار يک نشريه سفارشي از سوي استاندار دولتي باشيم که رئيس جمهور ساده زيست چون شهيد رجايي الگوي آن است؟
بي ترديد مردم بايد از فعاليتها، خدمات و دستاوردهاي دولتها آگاه شوند تا بتوانند عملکرد مسئولان را در بوته نقد قرار داده و درباره کارنامه دولتها قضاوت کنند اما انتشار نشريات تبليغاتي براي يک مدير دولتي تحت عناوين عجيب و غريب و با مطالب کاملا سطحي از سوي يک موسسه خصوصي آن هم در شرايطي که نام مسئول موردنظر براي تصدي مسئوليتي خطير مطرح مي شود، نمي تواند به منزله تبيين کارنامه دولت محسوب شود و تامل برانگيز است.
فرهنگ تملق و چاپلوسي از منکراتي است که رئيس جمهور بارها بر دوري از آن تاکيد کرده اما ظاهرا اين موضوع در دولت دهم اندکي رنگ باخته و اين روزها شاهد انتشار نشريات مختلف تبليغي و نصب بيلبوردها و پلاکاردهاي رنگارنگ در وصف برخي مديران اجرايي هستيم که اقدامات وزراي راه و ترابري ، صنايع و معادن و استانداران فارس و کرمانشاه در روزهاي اخير شاهدي بر اين مدعاست . متاسفانه اين حرکت مي رود به يک فرهنگ در ميان مديران دولتي تبديل شود.
انتشار ويژهنامه اي 50 صفحه اي با 15 تصوير رنگي بزرگ از ذاکر اصفهاني و 14 يادداشت و 33مصاحبه با مسئولان استان اصفهان در تعريف و تمجيد اغراق آميز بالاترين مقام اجرايي استان نيز شاهد ديگري بر اين مدعاست.