کد خبر 333072
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

یک مقام رسمی کاخ سفید تاکید کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه اعلام خواهد کرد که شرکت های آمریکایی متعهد شده اند تا ۱۴ میلیارد دلار در پروژه های اقتصادی آفریقا سرمایه گذاری کنند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: مقام رسمی کاخ سفید ضمن اشاره به تصمیم آمریکا برای سرمایه گذاری 14 میلیارد دلاری در آفریقا تصریح کرد: این سرمایه گذاری قرار است برای اجرای پروژه های ساختمان سازی؛ انرژی پاک؛ بانکداری و فناوری اطلاعات در سراسر آفریقا انجام شود.

بر اساس این گزارش اوباما قصد دارد این خبر را در همایش و نشست مشترک 3 روزه آمریکا آفریقا که در واشنگتن برگزار می شود اعلام کند. این مساله نشانگر تمایل آمریکا برای افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری با کشورهای آفریقایی است.

این مقام کاخ سفید گفت: این سرمایه گذاری ها موجب تعمیق تعامل و رابطه اقتصادی آمریکا با آفریقا خواهد شد و از فرصت های شغلی در آمریکا و آفریقا حمایت به عمل خواهد آورد.

اوباما قرار است در مذاکرات و رایزنی ها همراه با روسای شرکت های بزرگ و رهبران دولتی در این همایش و نشست شرکت کند. این نشست با حضور پنی پریتزکر وزیر بازرگانی آمریکا؛ مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک و بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا برگزار می شود.

ده ها رئیس دولت از کشورهای مختلف آفریقایی به همراه روسای شرکت های بزرگ این قاره نیز در این نشست اقتصادی و تجاری حضور خواهند داشت. قرار است مقام های ارشد بیش از 90 شرکت بزرگ آمریکایی از جمله شرکت نفتی شورون؛ بانک سیتی گروپ؛ شرک خودروسازی فورد؛ جنرال الکتریک و لاکهید مارتین نیز در این نشست شرکت کنند.

کاخ سفید اشاره ای به جزییات بیشتری در خصوص مفاد قراردادهای تجاری آمریکا با کشورهای آفریقای نکرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس