کد خبر 333016
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از آتش‌بس ۷۲ ساعته بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان استقبال کرد و از طرفین خواست تا به این آتش‌بس پایبند باشند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی‌ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از آتش‌بس 72 ساعته بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان استقبال کرد.

وزارت خارجه آمریکا اواخر روز گذشته، دوشنبه، در بیانیه‌ای ضمن استقبال از آتش‌بس 72 ساعته در غزه که از روز سه‌شنبه، به اجرا درآمده است، از رژیم صهیونیستی و حماس خواست تا به این آتش‌بس پایبند باشند.

در این بیانیه نوشته شده بود: اینها برآمد تمامی آن چیزی است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل و تمامی شرکای بین‌المللی ما در چند هفته گذشته برای آن تلاش کردند و ما بسیار امیدواریم که این آتش‌بس برای رسیدن به این اهداف کمک کند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه به تلاش دولت مصر و «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین برای برقراری آتش‌بس اشاره کرد و نوشت که آمریکا تلاش می‌کند تا خشونت را متوقف کند و از طریق یک راه‌حل بادوام و پایدار به مسائل کلیدی و اساسی بپردازد.

این بیانیه مجددا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن حمایت کرد و نوشت آمریکا در پافشاری برای پایان دادن به حملات موشکی و حملات از تونل علیه اسرائیل ثابت قدم است و همچنین خواستار پایان رنج مردم غزه است.

سازمان مفو بین‌الملل همچنین روز دوشنبه از دولت آمریکا خواست تا هرچه سریعتر انتقال محموله سوخت آمریکا که هم‌اکنون در مسیر سرزمین اشغالی است تا مورد استفاده ارتش صهیونیستی قرار گیرد را متوقف کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس