مصر همزمان با بستن گذرگاه‌های غزه به روی مایحتاج ضروری مردم غزه و غذا و دارو، گذرگاه های خود را برای انتقال سلاح برای صهیونیست‌ها با هدف کشتار بیشتر مردم غزه باز گذاشته است.

افشای خیانت دولت مصر به غزه/ کشتی‌هایی که مجوز عبور به سمت سرزمین‌های اشغالی را گرفتندگروه بین‌الملل مشرق - در زمانی که کودتای نظامی در مصر با وجود قتل عام و کشتار صهیونیست‌ها در غزه محاصره این منطقه جنگ زده را دنبال کرده و از ورود مایحتاج ضروری و غذا و دارو به این منطقه جلوگیری می‌کند و طرحی شکست خورده را به زیان مقاومت برای آتش‌بس بین دو طرف مطرح کرده و حماس را گروهکی تروریستی می‌خواند، فرمانده این کودتای نظامی یعنی عبدالفتاح السیسی همزمان به تعدادی از کشتی‌های آمریکایی و صهیونیستی اجازه می‌دهد تا از کانال سوئز عبور کنند و سلاح های مورد نیاز خود برای کشتار جمعی مردم غزه را به سرزمین‌های اشغالی برسانند.

این خبری بود که دیروز منابعی از هیئت نظارت بر کانال سوئز به روزنامه دولتی الیوم السابع مصر داد. این روزنامه اعلام کرد که 6 کشتی جنگی رژیم صهیونیستی با محموله‌ای بالغ بر 19 هزار تن از کانال سوئز عبور کرده است، این در حالی است که در سال گذشته نیز 6 کشتی با محموله 21 هزار تنی از این منطقه عبور کرده است.

این منبع اعلام کرد که کانال سوئز نسبت به هر اقدامی که وی آن را تروریستی خواند، امن است و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه تونس در سخنرانی اخیر خود در نماز جمعه گفت که موفقیت حماس در غزه یکی از حلقه‌های جلوگیری از کودتا در برابر انقلاب‌های عربی است. وی تاکید کرد که کودتایی که در مصر واقع شده، می خواهد تمامی منطقه عربی را شامل شود، و از رسیدن آنها به  مسیر دمکراسی مانع شود، اما موفقیت مقاومت در غزه می‌تواند مانع از ادامه این کودتاها شود.

افشای خیانت دولت مصر به غزه/ کشتی‌هایی که مجوز عبور به سمت سرزمین‌های اشغالی را گرفتند

دیوید کرپاتریک خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز نوشت که اوضاع جنگ کنونی اسرائیل در غزه با سایر جنگ‌ها متفاوت است، دو سال قبل هنگامی که اسرائیل به غزه حمله می‌کرد، همواره از سوی تمامی طرف‌ها و بویژه کشورهای عربی همسایه تحت فشار قرار می گرفت تا جنگ را متوقف کند، اما این بار این اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد که بعد از کودتای نظامی در مصر بر ضد حکومت اسلام‌گراها که سال گذشته روی داد، این کشور ائتلاف جدیدی از کشورهای عربی را رهبری می‌کند که شامل عربستان سعودی و امارات و اردن می‌شود، این ائتلاف به صورت فعلی در جنگ با حماس در کنار اسرائیل قرار گرفته است، همین موضوع باعث شده تلاش مخالفان جنگ برای متوقف کردن آن بعد از سه هفته از ایجاد حمام خون در غزه ناکام بماند.


افشای خیانت دولت مصر به غزه/ کشتی‌هایی که مجوز عبور به سمت سرزمین‌های اشغالی را گرفتند

کرپاتریک با استناد به نوشته های دیوید آرون میلر مذاکره کننده سابق و پژوهشگر آکادمی ویلسون در واشنگتن تاکید می‌کند که ترس و وحشت کشورهای عربی از اسلام سیاسی بر حساسیت‌های آنها در قبال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشی گرفته است.

وی می افزاید: من تا به حال چنین مواضعی را ندیده بودم که تعداد زیادی از دولت‌های عربی به صورت ضمنی مرگ و ویرانی غزه و از بین رفتن حماس را بپذیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    السيسي شرف دارد به مرسي طرفدار اخوان المسلمين سلفي . شما جواب امام زمان را چه خواهيد داد؟؟؟؟
  • skandary ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    اصولا یکی از روشهای اداره کردن کشورها در مسیر اهداف درازمدت ایالات متحده .که سردمداران وبرنامه ریزان این کشور انجام می دهند وتا کنون نیز موفق بوده است.سیاسی کردن ارتش ونیروهای نظامی ومیلیتاریسم کردن ارکان آن کشور ها بوده است. در کشورهایی مانند پاکستان.ترکیه.مصر الجزایر و..... همه سیستمها بگونه ای است که دست ارتش به دلایل گوناگون مانند گنجاندن بندهای مربوطه در قانون اساسی با زور و ترسانیدن نمایندگان .و..است که با کمک آن نیروهای نظامی وفرمانده های ارتش به خود اجازه دخالت در امور داخلی وخارجی آن کشور را میدهند.و صحت این امر را می توان در نظامی بودن سوابق رئیسان جمهور به اصطلاح انتخابی مشاهده کرد.بوتفلیقه و... در الجزایر .مبارک وسادات و... در مصر. خود مصطفی پاشا و اکثریت روساس جمهور در ترکیه.ضیا ء الحق.مشرف و....در پاکستان. وبسیاری موارد دیگر. واکنون السیسی در مصر.در همه موارد.مسیر اصلی کار فریب مردم وانحراف حرکتهای آزادیخواه . وکنترل بحرانهای سیاسی به نفع منافع سیاسی واقتصادی و... ایالات متحده وغرب وامنیت اسرائیل بوده است.اکنون بعد از حدود سه سال از شروع انقلاب در مصر روشن شده که از همان شروع کار تضاهرات مردمی برنامه ریزان سیاست خارجی امریکا در فکر حظور فردی با مشخصات السیسی در راس قدرت در مصر بوده اند واگر پازلهای اتفاقات افتاده در جریان حرکت مردمی مصریها را کنار هم بگذاریم می فهمیم که همه صاحبان رسانه ومردم واحزاب وگروهای مبارز مصری فریب توطئه امریکا را خورده اند. نمونه واضح آن اخوانیها در مصر است.که با وجود تغییرات زیاد وبنیادینی که در خط و مشی خود برای ماندن در قدرت ایجاد کردند. باز هم امریکا حاظر به قبول کردن ماندن آنها در قدرت نشد.و در این را ه آنها را قتل عام واز هم پاشانید.به صورتی که مرسی بعنوان نماینده اخوانیها حتی حاضر به پشت کردن به حامیان واقعی خود که همان مردم ومذهب کشور یعنی اسلام بودشد وبه خاطر اسلامی بودن مشی اخوان مصریها به آنها رای دادند.مرسی حتی حاظر شد.به جای اعلام اسلامی بودن حکومت خود.راضی به بودن اخوان به عنوان جریانی در جامعه سیاسی مصر بشود.امریکا با ایجاد توطئه نخست پشتوانه سیاسی مردمی و حمایت سایر احزاب را از اخوانیها گرفت وسپس با سیاست قدیمی خود یعنی کودتا وسپس رئیس جمهور شدن رهبر کودتا از طریق انتخاباتی نمایشی. فرد مورد نظر وتوانا برای اجرای سیاستهای خود در مصر وشمال افریغا را روی کار آورد.وانقلاب مصر شبیه انقلاب مشروطه ایران شد که خود فرزندان خود را کشت وخورد.ما اگر سرنوشت امثال شیخ فضل الله وسایر رهبران ملی انقلاب مشروطه را با سرنوشت امثال مرسی وسایر اخوانیها در انقلاب بهمن ماه مصریها مقایسه کنیم به درستی این امر پی می بریم.نقطه ضعف اصلی انقلاب مصر وهر انقلاب دیگری نبود رهبر وقهرمانی مانند روح الله خمینی(ره) است.هر انقلابی نیاز به لیدری کامل ومقتر دارد تا موفق شود.که ایران ما داشت اما مصریها نداشتند.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    خفه شو نفهم! امام زمان بزنه به کمر تو و امثال تو! دست از این افکار تفرقه افکنتون برنمی‌دارید.
  • رسول ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    اولا سیسی خاین کثیفی است که خودش قبلا وفاداریش به اسراییل را ثابت کرده ثانیا حماس هم در اولین فرصت خنجرش را در پلوی کسی که کمکش کند فرومی کند مثل ایران سوریه کویت و ......
  • محمد ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    مشرق نیوز شما که میدانید ، سوالی این دو نظر مال یک نفره ، از یک ایمیل ارسال شده ؟
  • محمد ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    آقا اسکندری ، این قسمت سایت برای پیام کوتاه ها طراحی شده نه برای مقاله نویسی .
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    بخوابید مردم مصر.بخوابید
  • رضا ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    حزب فقط حزب اله وديگر هيچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس