کد خبر 332375
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت؛ بیمارستان‌های غزه مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده گرفته‌اند: بیمارستان‌ها دیگر مکانی برای استقبال از زندگی جدید نیست بلکه به یک سردخانه موقت برای اجساد تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: این مساله از اجسادی که در کنار زایشگاه بیمارستان غزه به چشم می خورد روشن شده است که برای بیمارستانهای غزه وظایف و مسئولیت‌های جدیدی در نظر گرفته شده است: این بیمارستانها دیگر مکانی برای استقبال از زندگی جدید و تازه نیست و به سردخانه‌ای موقت تبدیل شده‌اند.

بر اساس این گزارش سایر اجساد قربانیان حملات اسرائیل نیز در کف راهروها و آشپزخانه بیمارستان رها شده اند و منتظر خانواده ها و بستگان خود برای کفن و دفن هستند. شنبه دومین روز بمباران شدید و سنگین شهر غزه توسط نیروهای اسرائیلی پس از آن بوده است که تل آویو اعلام کرد یکی از افسران ارتش اسرائیل توسط نیروهای فلسطینی ربوده شده است.

ولی اوایل امروز یکشنبه ارتش اسرائیل اعلام کرد که این افسر در درگیری کشته شده است. تهاجم اسرائیل موجب خالی شدن محله های غره شده؛ فعالیت بیمارستان مرکزی شهر را متوقف کرده و تاسیسات بهداشتی کنونی نیز دیگر قادر به ارائه خدمات نیستند.

دکتر عبدالله شهاده رئیس بیمارستان ابویوسف النجار بزرگترین بیمارستان غزه در این باره تاکید کرد: این مساله (ادعای ربوده شدن نظامی اسرائیلی) تنها یک بهانه بوده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که نظامیان ارتش اسرائیل زنان و کودکان غزه را مجبور کنند تا هزینه اتفاقاتی را که در میدان کارزار و نبرد حادث شده بپردازند.

پس از دو روز گلوله باران و حملات هوایی مرکز رفح ظاهرا روز گذشته تعطیل بوده و مغازه ها بسته بودند و ساکنان رفح نیز در خانه های خود مخفی شدند. حضور نظامیان اسرائیلی در شرق رفح موجب شد تا بسیاری از ساکنان شهر به غرب فرار کنند.

تنها در روزهای جمعه و شنبه بیش از 120 فلسطینی در رفح کشته شدند که این دو روز مرگبارترین روزها از آغاز جنگ و درگیری در 25 روز گذشته به شمار می رود.

این مرگ و میرها و صدها زخمی موجب لبریز شدن بیمارستان ها و مراکز بهداشتی شده است. دکتر شهاده افزود: گلوله باران بیمارستان النجار که بعد از ظهر جمعه توسط رژیم اسرائیل انجام شد موجب بدتر شدن اوضاع شده است. این مساله موجب شد تا کلیه کارمندان و بیماران از این بیمارستان تخلیه شوند.

با ادامه پذیرش بیماران پرسنل این بیمارستان به بیمارستان تخصصی کویت در غزه منتقل شده اند. این بیمارستان نیز برای رسیدگی به وضعیت تعداد زیادی از بیماران که منتظر مراقبت پزشکی هستند با کمبود شدید امکانات روبرو است.

بیمارستان مرکزی شهر نیز تنها به سردخانه تبدیل شده است. بسته شدن این بیمارستان نیز مشکل جدیدی را همزمان با افزایش تلفات ایجاد کرده است: اینکه اجساد جدید کجا باید نگهداری شود.

زمانی که بیمارستان مرکزی غزه بسته شد هنوز 60 جسد در سردخانه آن باقی مانده بود. کارکنان آمبولانس که توانسته‌اند به بیمارستان دسترسی پیدا کنند تعداد دیگری از این اجساد را برگردانده اند. ولی اجساد جدید کف پارکینگ بیمارستان تخصصی کویت یا در آشپزخانه رها شده اند و منتظر بستگان و خانواده های خود برای کفن و دفن هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس