سیدحسن هاشمی در دیدار با رئیس بنیاد شهید گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ماهانه یک میلیارد تومان جهت ارائه خدمات درمانی به مصدومان شیمیایی سردشت هزینه می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام شهیدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف از تعیین متولی رسیدگی به وضع درمانی مصدومان شیمیایی سردشت، کاهش بار مشکلات مردم این شهر است و نتیجه بررسی کارگروه مشترک در مورد متولی رسیدگی به مصدومان شیمیایی سردشت پس از دو هفته اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد و نتیجه هر چه باشد، اجرایی خواهیم کرد.

در این نشست مشترک حجت‌الاسلام‌ شهیدی به اقدامات این بنیاد به‌ویژه در بخش توان‌بخشی مصدومان شیمیایی سردشت اشاره کرد و گفت: مراکز ورزشی، فرهنگی و توان‌بخشی در سراسر کشور راه‌اندازی و یا در حال راه‌اندازی است که در این مراکز انجام فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و همچنین ارائه تسهیلات توان‌بخشی به همراه خانواده مصدومان مورد تأکید قرار دارد.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به وجود مصدومان شیمیایی در شهرستان سردشت، راه‌اندازی کلینیک ویژه‌ای برای ارائه خدمات مناسب درمانی و دارویی را مطرح و تأکید کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ماهانه حدود 1 میلیارد تومان جهت ارائه خدمات درمانی و دارویی به این مصدومان هزینه می‌کند و مجموعه‌ای از کلینیک‌های تخصصی در چند ماه آینده در سردشت دایر می‌شود که مشابه خدمات ارائه‌شده در بیمارستان ساسان را ارائه خواهد داد.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر خود به سردشت، نشست مشترک با مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را فرصتی دانست که با همکاری و تعامل مشترک بتوان برای رفع مشکلات مصدومین شیمیایی سردشت راهکاری عملی پیدا کرد و شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرد که مصدومین شیمیایی سردشت کلیه خدمات درمانی و دارویی را در همان محل زندگی خود دریافت کنند.

بنابراین گزارش در این نشست مشکلات مربوط به امور هزینه‌های دارویی و همچنین ضرورت امور توان‌بخشی مصدومان شیمیایی سردشت مورد بررسی قرار گرفت.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس