کد خبر 332306
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

وزیر بهداشت با بیان اینکه خوردن شیر مادر جلوی امراض جسمی و روحی را می‌گیرد، گفت: فرزندان من به مدت ۲.۵ سال از شیر مادر تغذیه کردند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش تغذیه با شیر مادر گفت: تغذیه با شیر مادر در دو سال اول بسیار مهم است و می‌تواند از به وجود آمدن بسیاری از امراض در نوزادان جلوگیری کند.

وی با مفید دانستن شیردهی برای مادران نیز گفت: به عنوان یک پزشک عمومی عرض می‌کنم که شیردهی مانع بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان تخمدان در مادران می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تغذیه کودک با شیر مادر به صورت علمی به تائید رسیده است، گفت: مشخص شده است که تغذیه با شیر مادر از آسم، دیابت و اسهال و استفراغ در کودکان جلوگیری می‌کند و همینطور در رشد جسمی و روحی افراد نیز موثر است.

وی از خودخواهی عده مادران و عدم شیردهی آنها به کودکان گلایه کرد و گفت: گاهی خودخواهی خودمان به کودک ضربه می‌زند و مانع می‌شود که شیر مادر به کودک برسد. ما باید در سال فرهنگ، فرهنگ تغذیه با شیر مادر را ترویج کنیم و این ترویج در همه جا دیده شود.

آنچنان که قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید، اکنون باید بر در و دیوار شهر و شبکه‌های تلویزیونی پر می‌شد از فرهنگ فرزندداری و تغذیه با شیر مادر.

قاضی زاده هاشمی مرندی را وزیر شیر مادر خواند و گفت: خیلی از جوانان امروزی ما سلامتی خود را بعد از خدا و پدر و مادر مدیون ایشان هستند؛ بچه‌های خود من به مدت 2.5 سال شیر مادر خوردند اما یکی از آنها به علت شرایط جنگ کمی از شیر مادر محروم شد که اکنون در بزرگسالی اثرات آن را مشاهده می‌کنیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    بیشتر ار دو سال شیر خوردن هم عوارضی داره اتفاقا دیروز عوارض زیاد شیر خوردن نوزاد رو خودت مشرق جون خبرشو زده بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس