کد خبر 332233
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

تنها چند ساعت پس از حمله تروریست‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در «عرسال»، تحولات مشابهی در شهر «طرابلس» رخ داد و طرفداران یک جریان سیاسی نزدیک به غرب در لبنان از مساجد، اقدام به دعوت به شورش علیه ارتش این کشور کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «المنار» نوشت: شب گذشته شماری از پست‌های ایست بازرسی ارتش در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ناشناس به سوی تعدادی از پست‌های ایست بازرسی ارتش در مناطق باب التبانه، بازار القمح و باب الرمل بمب‌های دست‌ساز و صوتی پرتاب کردند که در جریان آن دو نظامی لبنانی زخمی شدند.

این گزارش حاکی است که نیروهای ارتش نیز به سوی افرادی که آتش خود را به نیروهای پست‌های ایست بازرسی گشوده‌ بودند، تیراندازی کرد.

افراد مسلح همزمان با بلند شدن صدا از مناره‌های برخی مساجد که به شورش علیه ارتش دعوت می‌کردند، مراکز ارتش را هدف قرار داده بودند.

افراد مسلح شورش خود علیه ارتش را «جهاد در راه خدا» می‌نامند.

روز گذشته نیز افراد مسلح فعال در سوریه با ورود به خاک لبنان به ارتش و نیروهای امنیتی در عرسال حمله کرده و علاوه بر به قتل رساندن دو نظامی و دو شهروند لبنانی، 20 تن از نیروهای ارتش و نیروهای ژاندرمری این کشور را به گروگان گرفتند.

سال گذشته نیز طرفداران «احمد الاسیر» شیخ سلفی لبنان نیروهای ارتش این کشور در طرابلس را هدف قرار داده بودند. الاسیر فراری هم اکنون تحت تعقیب ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس