کد خبر 332183
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸

تلویزیون رژیم‌صهیونیستی روز شنبه همزمان با عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از مناطقی چون «خان یونس» و «خزاعه» به نقل از یک مقام ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه به زودی به پایان می‌رسد.

به گزارش مشرق، کانال 2 تلویزیون رژیم‌صهیونیستی روز شنبه به نقل از مقامات این رژیم از احتمال توقف یکجانبه عملیات صهیونیست‌ها در نوار غزه و عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از این منطقه طی روزهای آتی خبر داد.

بنا بر این گزارش، کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی در نشست شب گذشته خود که بیش از 5 ساعت به طول انجامید، تصمیم گرفته است که در صورت پایان تخریب تونل‌ها و ایجاد «بازدارندگی» به صورت یکجانبه به عملیات در نوار غزه پایان دهد.

یک مقام ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز به رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده است که عملیات تخریب تونل‌های شناسایی‌شده، تا 24 ساعت آینده به پایان می‌رسد. به گفته وی، پس از اعلام رسمی اتمام عملیات تخریب، گروهی از نیروهای اسرائیلی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و در چند صدمتری داخل خاک نوار غزه، مستقر می‌شوند. همچنین بخش دیگری از نیروها از غزه خارج و در فاصله چند صدمتری این منطقه مستقر می‌شوند تا در صورت لزوم بار دیگر در عملیات زمینی علیه غزه، مشارکت کنند. به گفته وی، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از برخی مواضع آغاز شده است.

این خبر همزمان با عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی از مناطقی چون «خان یونس»، «خزاعه» و صدور مجوز بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌های خود در «بیت لاهیا» منتشر شده است. یک مقام صهیونیست هم امروز به رسانه‌های صهیونیست گفته بود تل‌آویو هیئتی برای مذاکرات آتش‌بس به غزه اعزام نمی‌کند و در صورت لزوم خود به عملیاتی که یک ماه از آن می‌گذرد، پایان می‌دهد.

صهیونیست‌ها از آغاز عملیات موسوم به «صخره سخت» در نوار غزه، به خصوص پس از شروع فاز زمینی آن، تلفات سنگینی داده‌اند. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» شب گذشته به نقل از منابعی داخل جلسه کابینه امنیتی این رژیم گزارش داده بود که تل‌آویو نگران آن است که ادامه حضور در غزه و تلاش برای اشغال تمام این منطقه، به قیمت جان صدها نظامی اسرائیلی تمام شود. ارتش رژیم‌صهیونیستی تاکنون مرگ بیش از 60 سرباز خود را تائید کرده است. این آمار از زمان جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان، بی‌سابقه است.

مقامات رژیم‌صهیونیستی که در ابتدا همانند دیگر عملیات‌های سال‌های اخیر هدف از حمله به نوار غزه را «ریشه‌کن کردن حماس» و خلع سلاح این منطقه اعلام کرده بودند، اکنون «تخریب تمامی تونل‌ها» را به عنوان هدف عملیات تعیین کرده‌اند. تونل‌هایی که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت تا کیلومترها در عمق فلسطین اشغالی حفر کرده‌اند، تاکنون به انجام چندین حمله مستقیم به نیروهای صهیونیست کمک کرده‌اند.

«آلون بن داوید» خبرنگار کانال 10 تلویزیون رژیم‌صهیونیستی در گزارشی به نقل از ارتش این رژیم مدعی شده است که اکنون تنها سه تونل دیگر باقی مانده که کار تخریب آن‌ها تا چند روز آینده به پایان می‌رسد.

«الیعزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفته است: «داریم به پایان عملیات نظامی نزدیک می‌شویم.» به گفته وی، اصلی‌ترین مشکلی که تل‌آویو با آن روبروست، این است که «حماس همچنان کنترل آنجا را در اختیار خواهد داشت.»

ماروم با اشاره به ناپدید شدن یک نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی در جریان حمله به منطقه «رفح» واقع در جنوب نوار غزه، گفت «با تمام ناراحتی» باید پذیرفت که این مسئله نباید بر تصمیمات راهبردی تل‌آویو اثر بگذارد و اسرائیل «مجبور خواهد بود که این مسئله را از طرق دیگر حل کند.»

صهیونیست‌ها در سال 2011 مجبور شدند برای آزادی «گلعاد شالیط» نظامی خود که در سال 2006 در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت اسیر شده بود، بیش از 1100 اسیر فلسطینی را آزاد کنند. تبدیل حادثه اخیر به شالیطی دیگر، به کابوسی برای رژیم‌صهیونیستی تبدیل شده است. به همین جهت ارتش اسرائیل روز گذشته حملات گسترده‌ای را علیه رفح ترتیب داد که گفته می‌شود هدف از آن اطمینان از مرگ این نظامی بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید مهدی مصطفوی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    این همه جنگ و سختی کشیدن مردم غزه . به نظر من حماس تا محاصره رو نشکنه نباید آتش بس یا هر طرح دیگه ای را قبول کنه
  • سید مهدی مصطفوی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    این همه جنگ و سختی کشیدن مردم غزه . به نظر من حماس تا محاصره رو نشکنه نباید آتش بس یا هر طرح دیگه ای را قبول کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس