"لطفور رحمان" شهردار منطقه "تاور هملتز" در لندن دستور داد تا پرچم فلسطین به نشانه همبستگی با مردم غزه بر فراز ساختمان شهرداری منطقه نصب شود.

گروه بین‌الملل مشرق- روزگاری حتی تصور مخالفت با خواسته‌های رژیم صهیونیستی در غرب امری محال به حساب می‌آمد، چه برسد به مبارزه علنی با این رژیم منحوس. اما این روزها که جنگ در غزه بالا گرفته است، می‌بینیم که مردم سراسر جهان در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه به خیابان‌ها می‌آیند و از آن جالب‌تر جسارت سیاستمداران و صاحب‌منسبان در اروپا و آمریکا در ابراز انزجار خود نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی است.

چند روز پیش به دستور شهردار منطقه "تاور هملتز" در شهر لندن، پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری این منطقه به اهتزاز درآمد. این اقدام توسط شهرداران منطقه "پرستون" در شهرستان "لنکشر" و منطقه "برادفورد" در شهرستان "یورکشر غربی" در انگلیس نیز انجام شده بود و حتی شورای شهر "دومبارتن" اسکاتلند نیز در اقدامی مشابه پرچم فلسطین را روی ​​ساختمان شهرداری برافراشته و هدف از این کار را بالا بردن آگاهی عمومی از پیامدهای درگیری در غزه دانسته بود.

امروز

به نظر می‌رسد این اقدامات رنگ و بوی یک کمپین منسجم را به خود گرفته و ممکن است در آینده شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری‌های دیگری در انگلیس نیز باشیم. این در حالی است که لابی‌های صهیونیستی در انگلیس نسبت به اقدامات ضداسرائیلی در این کشور به شدت حساس هستند و واکنش نشان می‌دهند. البته هیچ یک از شهردارانی که تا کنون به این روش حمایت و همبستگی خود را نسبت به مردم غزه نشان داده‌اند، به اندازه شهردار منطقه تاور هملتز لندن مورد انتقاد حامیان اسرائیل واقع نشده‌اند.

"لطفور رحمان" شهردار منطقه تاور هملتز یک بنگلداشی‌الاصل است که در سال 2010 به عنوان اولین شهردار مسلمان انگلیس انتخاب شد. رحمان علی‌رغم تبلیغات گسترده در انگلستان علیه وی به دلیل مسلمان بودنش، در انتخابات سال 2014 نیز دوباره توانست مسند شهرداری را تصاحب کند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی درباره اقدام این شهردار انگلیسی در حمایت از مردم غزه طی گزارشی نوشت: چند روز پیش، در تاریخ 30 ژوئیه، لطفور رحمان در صفحه توئیتر خود تصویری را منتشر کرد که پرچم فلسطین را بر فراز ساختمان شهرداری منطقه تاور هملتز شهر لندن نشان می‌داد. زیر تصویر نیز نوشته شده بود: "پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری منطقه تاور هملتز در همبستگی با غزه و حمایت از آتش‌بس و صلح به اهتزاز درآمده است."

امروز

در ادامه گزارش بی‌بی‌سی آمده است: برافراشتن پرچم فلسطین توسط رحمان، خون حامیان اسرائیل در انگلیس را به جوش آورده و افرادی مثل "پیتر گولدز" رهبر گروه محافظه‌کاران منطقه تاور هملتز را به واکنش وادار کرد. گولدز پس از آن که بالا بردن پرچم فلسطین را "زشت‌ترین نمود سیاست ژست‌گیری" توصیف کرد، افزود: "یک مقام محلی چه حقی دارد که در مسائل روابط خارجی دخالت می‌کند؟ اصلا او از خاورمیانه چه می‌داند؟"

با این حال، لطفور رحمان خاطرنشان می‌کند: "برخی تلاش می‌کنند تا به خاطر حمایت من از مردم فلسطین به من برچسب بزنند و مرا بدنام کنند. اما من این اقدام را تنها به خاطر همبستگی با مردم غزه انجام دادم.

وی در ادامه می‌گوید: پرچمی که ما بالای ساختمان نصب کرده بودیم صبح روز پنج‌شنبه توسط خرابکاران طرفدار اسرائیل "پاره شده و از بالای ساختمان پایین کشیده شد." با این حال، عصر همان روز پرچم جدیدی به جای پرچم قبلی نصب کردیم. این اقدام به هیچ وجه براساس تصمیم شخص من صورت نگرفت و اکثریت اعضای شهرداری منطقه از آن حمایت کردند.

امروز

اگر به تاریخ کوتاه حضور رحمان در صحنه سیاسی انگلیس نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که این اولین باری نیست که شهردار تاور هملتز توسط مقامات دیگر دولت انگلیس مورد انتقاد و هجمه تبلیغاتی قرار می‌گیرد. اوایل سال جاری دولت انگلیس ادعاهایی را علیه این شهردار بررسی کرد که برخی سیاستمداران و رسانه‌ها درست قبل از برگزاری انتخابات شهرداری مطرح کرده و طی آن‌ها رحمان را متهم کرده بودند.


از سوی دیگر، یکی از افشاگران انگلیسی ماه مارس امسال افشا کرد که چگونه خبرگزاری بی‌بی‌سی با ساخت یک فیلم به اصطلاح مستند قصد داشته تا چند هفته مانده به انتخابات شهرداری منطقه تاور هملتز، وجهه سیاسی رحمان را تخریب کند. پرونده‌ای که در این راستا تشکیل شده و در اختیار دفتر شهرداری منطقه قرار گرفته، نشان می‌دهد که این فیلم اصول و مقررات تعیین شده خود شبکه بی‌بی‌سی را نیز نقض می‌کند و نشانه‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه در آن کاملاً مشخص است. رحمان با اشاره به این‌که تبلیغات بی‌بی‌سی، جامعه مسلمانان منطقه تاور هملتز را هدف گرفته است خبر داده که این پرونده همراه با شکایت از شبکه بی‌بی‌سی تحویل کمیسیونر اطلاعات انگلیس شده و تحقیقات قضایی نیز علیه این شبکه خبری آغاز شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    انشاالله این انگلستان زودتر تجزیه بشه تا همه دنیا از دستش راحت بشن
  • مقداد ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    دمش گرم
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    خاک بر سر اعراب که این کشتار به غیرت اروپایی ها برخورده ولی اعراب اکثرا" بی غیرت خواب تشریف دارن
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    شجاعت و آزاد مردی ش رو عشقه
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    آزادی
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    واداده های بی غیرت وطنی یاد بگیرند
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    واداده های بی غیرت وطنی یاد بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس