کد خبر 332010
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در استان سمنان و بروز گرد و غبار در برخی مناطق کشور از جمله جنوب تهران، پیش‌بینی کرد طی روزهای آینده دمای هوا در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی یابد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، درباره شرایط جوّی کشور اظهارداشت: انتظار می‌رود طی دو روز آینده رگبار و رعد و برق در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی، سمنان، هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی این مدت بارش پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طی روز دوشنبه ارتفاعات آذربایجان‌های غربی و شرقی، کرمان، فارس و هرمزگان شاهد بارش پراکنده خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به وزش شدید باد در شرق کشور بویژه منطقه زابل طی 3 روز آینده ادامه داد: این امر سبب بروز گرد و خاک در این منطقه خواهد شد.

نقشینه در ادامه با اشاره به اوج گرفتن وزش باد در استان سمنان ابراز داشت: این پدیده طی 3 روز آینده موجب بروز پدیده گرد و غبار برای مناطقی از استان اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: طی 3 روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به سرعت گرفتن وزش باد در کشور عراق گفت: انتظار می‌رود به سبب افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق در استان‌های ایلام و خوزستان شامل گرد و غبار باشیم.

وی درباره نوسانات دمایی طی روزهای آینده بیان داشت: انتظار می‌رود در روزهای پیش‌رو، مناطق جنوب شرق کشور و غرب کشور با کاهش دمای هوا روبرو شوند؛ این در حالی است که در سایر مناطق افزایش نسبی دمای هوا دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای امروز و فردای تهران 37 درجه سانتیگراد است ضمن آنکه روز گذشته اهواز و آبادان به ترتیب با دمای هوای 47 و 48 درجه سانتیگراد گرمترین مناطق کشور بودند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس