کد خبر 331090
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: امسال برای نخستین سال است که با وجود گذشت چهار ماه از سال، هنوز بودجه عمرانی ابلاغ نشده است.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی در نشستی با مدیران شهرستان میامی که با حضور امام جمعه میامی و فرمانداران شهرستان‌های شاهرود و میامی برگزار شد با اشاره به برخی مشکلات ناشی از دیر ابلاغ شدن بودجه عمرانی در کشور اظهار کرد: این مهم برای مناطق سردسیر مانند میامی مشکل‌ساز شده و اجرای پروژه‌های عمرانی در این گونه مناطق، از بعد از آبان‌ماه در عمل ممکن نیست.
وی افزود: با این اوصاف، برای فعالیت‌های عمرانی در میامی سه ماه دیگر بیشتروقت نداریم و با این وجود، بهترین فصل سال را ازدست داده‌ایم.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌ها بیان کرد: بحث سرمایه گذاری وپروژه‌های زود بازده وکوچکدر میامی باید مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از  مشکلات این شهرستان رفع شود.
جلالی با اشاره به اینکه میامی دراین زمینه تجربه خوبی داشته و از این حیث از دیگر شهرستان‌های استان جلوتر است گفت: روستای محمد آباد و دیگر نقاط شهرستان میامی یکی از بزرگترین مناطق استان در دامپروری و کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های دامپروری و کشاورزی در شهرستان میامی بی نظیر است گفت: به عنوان نمونه باید برای تولید شیر در دامپروری و تولید دانه‌های روغنی و عدس در بخش کشاورزی برنامه‌ریزی وتقسیم صورت پذیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر استقرار کامل ادارات دولتی در شهرستان تازه تأسیس میامی تصریح کرد: باید زیرساخت‌هایی در این شهرستان تکمیل شود تا مسئولان بتوانند در میامی اسکان پیدا کرده وحضور داشته باشند و این مهم سبب دلگرمی مردم می‌شود.
جلالی با اشاره به لزوم بررسی مشکلات میامی و دسته بندی آن و نیز ایجاد کمیته‌های برنامه ریزی  باحضور مسئولان مربوطه تصریح کرد: برای رفع مشکلات میامی، طرح‌ها نیز باید مشخص باشند و موارد و مشکلات بررسی شده و راهکار حل مشکلات در زمان‌های مشخص دیده شود
وی تأکید کرد: ایجاد دانشگاه در میامی سبب توسعه و ارتقای سطح علمی این منطقه می‌شود و برای ایجاد دانشگاه آزاد ودانشگاه سراسری  باید پیگیری شود.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طرح تحول سلامت را یکی از کارهای بزرگ در کشور بیان کرد و گفت: این طرح سبب آسودگی خیال بیماران و خانواده‌ها شده است و ما هم نیز دنبال این گونه اقدامات موفق باشیم تا تأثیرات مثبت آن را درجامعه ببینیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    واسه یه ملت هم مشکل ایجاد کرده این دیر ابلاغ شدن من یکیشون کلی از اقراد هستن که از بابت همین پروژه ها دارن زندگی می گذرونن فکر این افرادم باشین لطفا کلی افراد تحصیل کرده و غیره دارن بابت این طرح ها زندگی می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس